Klaar om te gaan!

Ben je zelf het bos in geweest of heb je zelf iets op touw gezet voor en met anderen?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Serratus
Berichten: 46
Lid geworden op: 16 dec 2018, 19:46

Klaar om te gaan!

Bericht door Serratus »

Hallo iedereen, ik heb even een tijdje niks van me laten horen....

Zoals veel mensen het wel herkennen, druk met vanalles en nog wat. Toch heb ik wat wildkamperen/bushcraft betreft niet helemaal stil gezeten. De laatste aankopen zijn gedaan!
Ik heb nog een mat en een slaapzak gekocht en ik kan nu in principe redelijk comfortabel overnachten.
Omdat ik nog niet gelijk helemaal Die Hard wil beginnen heb ik mijn oude Erdmann Schmidt koepeltent in mijn tas gepropt en ben ik eigenlijk nu zo goed als klaar. Het plan is om hier in de buurt maar eens een mooie plek te gaan zoeken (Google Earth) en dan maar eens op pad te gaan... Stiekem ook best spannend...

Het plan is om een mooi plek te vinden waar ik eventueel bezig kan gaan met het maken van een permanente natuurlijke shelter, zodat ik in de loop van de tijd misschien eens zonder tent die kant op kan gaan. Er zijn hier talrijke bosgebieden, die redelijk groot zijn en als ik Google earth mag geloven dan zijn er ook zeker wel een paar mooie plekken waar geen wandelpaden en geen bebouwing is in een redelijk grote straal.

Het probleem is namelijk dat ik nu een flink gevulde tas heb, met de nodige aantal kilo's. ;D Dus een tent minder zou al zeker een paar kilo schelen.
En dan heb ik nog geen eens eten ingepakt...

Nu nog een datum plannen en ik kan gaan!


Waidmann
Berichten: 1171
Lid geworden op: 21 feb 2013, 23:08
Locatie: Gelderland

Re: Klaar om te gaan!

Bericht door Waidmann »

Veel plezier alvast, ik ben benieuwd naar je ervaringen!


Gebruikersavatar
Serratus
Berichten: 46
Lid geworden op: 16 dec 2018, 19:46

Re: Klaar om te gaan!

Bericht door Serratus »

Ik zal foto's en een verslagje sturen!


Gebruikersavatar
arjuna
Berichten: 538
Lid geworden op: 26 jan 2016, 20:46

Re: Klaar om te gaan!

Bericht door arjuna »

Go for it en veel plezier

Koen


Gebruikersavatar
Oude.Wilg
Berichten: 561
Lid geworden op: 09 nov 2018, 19:48

Re: Klaar om te gaan!

Bericht door Oude.Wilg »

Hoi Serratus,

Fijn dat je weer terug bent je kan het meteen goed maken door een uitgebreid verslag bij te houden, als je draadloos internet hebt ons op de hoogte te houden inclusief foto's en filmpjes.
Ook welke spullen je mee neemt laat zien hoe je ze gebruikt, maak het maar lekker interessant en spannend.
Wij tweeën zien er naar uit, en ik denk de anderen ook.

Heeeeel veeeel plezier en genoegen, maak geen ongelukken, wees altijd op je hoede, en je onderneemt weer iets om nooit meer te vergeten.


Mvg,
De Oude.Wilgen.
Roely
Berichten: 1471
Lid geworden op: 26 aug 2012, 12:40

Re: Klaar om te gaan!

Bericht door Roely »

Je kunt ook je skills voor een natuurlijke shelter wat verbeteren of je eis wat omlaag brengen.
In een paar uur kun je toch wel een hutje bouwen om te slapen.


Gebruikersavatar
Serratus
Berichten: 46
Lid geworden op: 16 dec 2018, 19:46

Re: Klaar om te gaan!

Bericht door Serratus »

Roely schreef:Je kunt ook je skills voor een natuurlijke shelter wat verbeteren of je eis wat omlaag brengen.
In een paar uur kun je toch wel een hutje bouwen om te slapen.
Hey Roely,

Klopt, maar dit Is überhaupt de eerste keer dat Ik een nacht alleen het bos in ga. Gevoelsmatig lijkt mij daarom een tent net iets relaxter. Ook heb Ik de plek waar Ik naar toe wil alleen op google aaede gezien. Ik heb geen idee Hoe de vegetatie daar Is.


Roely
Berichten: 1471
Lid geworden op: 26 aug 2012, 12:40

Re: Klaar om te gaan!

Bericht door Roely »

Mooi ik gebruik ook Google earth voor vreemde gebieden. Meestal zijn er ook wel wat aanverwante foto's te vinden voor wat betreft de vegetatie. Tenminste het is mij altijd nog wel gelukt. Anders gebruik je street view en dan kun je een beetje inschatten waaruit het bos bestaat, je ziet dan in elk geval wat voor bomen er langs de weg staan.

Anyway geniet ervan. En niet luisteren naar oude wilg, laat vooral je phone uit staan. Ik vind dat altijd zo wereld vreemd met een phone in de bossen.
Dus je mag alleen met je phone naar je plek navigeren en savonds het vrouwtje een kusje sturen.. Voor de rest phone in tas. >:D

En bovenal... Have fun


Gebruikersavatar
Oude.Wilg
Berichten: 561
Lid geworden op: 09 nov 2018, 19:48

Re: Klaar om te gaan!

Bericht door Oude.Wilg »

Roely schreef:Mooi ik gebruik ook Google earth voor vreemde gebieden. Meestal zijn er ook wel wat aanverwante foto's te vinden voor wat betreft de vegetatie. Tenminste het is mij altijd nog wel gelukt. Anders gebruik je street view en dan kun je een beetje inschatten waaruit het bos bestaat, je ziet dan in elk geval wat voor bomen er langs de weg staan.

Anyway geniet ervan. En niet luisteren naar oude wilg, laat vooral je phone uit staan. Ik vind dat altijd zo wereld vreemd met een phone in de bossen.
Dus je mag alleen met je phone naar je plek navigeren en savonds het vrouwtje een kusje sturen.. Voor de rest phone in tas. >:D

En bovenal... Have fun
Haha @Roely ik snap je reactie, het één met de natuur zijn zou het kunnen verstoren.
Ik kijk te veel bushcraft filmpjes, en ben er aan verknocht geraakt.


Mvg,
De Oude.Wilgen.
Gebruikersavatar
Martin Outdoors
Berichten: 2192
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:26
Locatie: Waar ik vanavond slaap.

Re: Klaar om te gaan!

Bericht door Martin Outdoors »

Ha mooi ! Veel plezier :-)


Youtube kanaal "Veld vaardigheden" ;
https://www.youtube.com/channel/UCRx3EQ ... tzC44XdSVw
Plaats reactie