3 daagse relax hike

Ben je zelf het bos in geweest of heb je zelf iets op touw gezet voor en met anderen?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dabberty
Berichten: 3026
Lid geworden op: 20 mar 2013, 13:41
Locatie: Praag
Contacteer:

3 daagse relax hike

Bericht door Dabberty »

Samen met Mirek, een 3 daagse relax hike gedaan.
We gingen naar ons oude vertrouwde stekje in midden Bohemia, waar we ons kampje maakten, en voor de rest elke dag skills geoefend hebben, stukjes gewandeld hebben, en genoten van het leven.
Niet bar veel actie, maar toch, voor de beelden, klikkerdeklik !

https://youtu.be/jffqhkoNm5k


Gebruikersavatar
Roel
Berichten: 2312
Lid geworden op: 10 apr 2010, 19:58

Re: 3 daagse relax hike

Bericht door Roel »

Ziet er gaaf uit Dieter, mooie omgeving ook.
Maar hebben jullie dit ook wel eens gedaan zonder pakjes en andere geneugten des levens?
Of zonder kacheltje maar d.m.v. een grondoventje koken?
Ik bedoel dit niet als kritiek, begrijp me niet verkeerd, ik ben er gewoon benieuwd naar.
Die Mirek lijkt zo op het oog een onverstoorbaar type... ;-)


Gebruikersavatar
Dabberty
Berichten: 3026
Lid geworden op: 20 mar 2013, 13:41
Locatie: Praag
Contacteer:

Re: 3 daagse relax hike

Bericht door Dabberty »

Hey Roel, wat bedoel je met pakjes?
Af en toe doen we ook hikes met minimalitische gear, bijvoorbeeld alleen mes, kookpot, tarp.
Ook heel soms met alleen wollen deken.
Qua gaten in de grond graven om te koken, ooit wel eens gedaan, maar persoonlijk vind het helemaal niks.
Ik hou er van naast het vuur te zitten, de warmte te voelen, in de kolen staren, etc. We zitten meestal ook nog lang bij het vuur s'avonds, dus dan zouden we een extra vuurplek moeten aanleggen daarvoor. Nah, niks voor mij die kuilvuurtjes.
Het stoofje was mee zodat we niet een heel vuur voor het ontbijt hoefden te maken.
Puur relaxen was dit, geen lange afstanden, geen moeilijk terrein, gewoon chill.


Gebruikersavatar
Roel
Berichten: 2312
Lid geworden op: 10 apr 2010, 19:58

Re: 3 daagse relax hike

Bericht door Roel »

Oh ik begrijp heel goed hoe leuk zulke uitstapjes zijn. ^-^
Ik bedoelde met pakjes zoiets als dat eten in dat foliepakje dat je opwarmde.
En eieren die je mee brengt. In het goed seizoen heb ik wel naar eieren gezocht en als ik pech had dan was het geen eieren met spek... :-(
Maar goed, ik vroeg het me gewoon af...


Roely
Berichten: 1471
Lid geworden op: 26 aug 2012, 12:40

Re: 3 daagse relax hike

Bericht door Roely »

@Roel...Ik snap die opmerking niet. Nouja er moeten wel eieren zijn. Want ik zag een eend met jong.
Maar het is wel heel vroeg om daarop te vertrouwen. Nu eieren vinden is net zoiets als de staatsloterij winnen. Het kan wel maar de kans in nihil. En ik concludeer dat je wel spek mee bracht dan ::) wat dan een beetje haaks op het verhaal staat.

Het is zeker niet het seizoen voor een Dakota fire pit. Dat vond ik echt een vreemde opmerking. Dat gebruik je hoog zomer als je echt alleen maar vuur om te koken nodig hebt. Of hooguit overdag voor een bak koffie.

@Dabberty, ik ben wel een beetje jaloers. Hoewel ik afgelopen weken elke dag in een ander bosgebied ben geweest op verkenning en op zoek naar jeneverbes. Moest ik elke avond gewoon nog werken. Dus ik moet teren op die ene overnachting van de challenge. Waar het filmpje nog steeds niet klaar van is. Dus daar ben ik ook jaloers op ;D
Geniet ervan man!


Gebruikersavatar
Dabberty
Berichten: 3026
Lid geworden op: 20 mar 2013, 13:41
Locatie: Praag
Contacteer:

Re: 3 daagse relax hike

Bericht door Dabberty »

@ Roely, thanks! Ik heb de luxe om elke maand een lang weekend er op uit te mogen van vrouwlief :-)
@ Roel, aha, het eten. Die Mirek kent alle planten en die neemt bijna nooit wat mee, behalve een stuk vlees en meel voor een broodje. Ik heb een paar keer meegedaan met hem, planten, wortels, blaadjes, bloemetjes eten, kikkers vangen voor de pootjes, enz, maar ik heb liever wat lekkerder eten.
Lang geleden 4 dagen geleefd zoals net genoemd, en had nooit een voldaan gevoel in m'n holle bolle buik
Als het seizoen voor vruchten is, dan gaat er wel een hoop minder eten mee, en leven we voornamelijk op wilde aardbeien, bosbessen, appels, peren, en pruimen. Hier in de bossen en bergen ben ik nog nooit eiere tegen gekomen.
Eind vorig kaar trouwens een minimalistische hike gedaan waar we elk 5 dingen meenamen, en geen eten, filmpje zal ik ook plaatsen zo. Daar leefden we van paddo's en hoopten op vis, dat laatste ging niet door we vingen alleen maar kleine stekelbaarsjes. We zaten vol met paddo's dus om dan 6 kleime visjes kapot te maken voor een maaltijd hebben we niet gedaan.
Ik noem mezelf ook geen bushcrafter, aangezien ik bepaalde dingen niet interessant vind of er zelfs tegen ben, zoals natuurlijk touw maken van sparrewortels etc. Hoop natuur kapot maken voor een metertje touw. Hetzelfde geld voor natuurlijke shelters, soms doe ik het wel maar das niet mijn ding, teveel werk terwijl ik lekker slaap in m'n hangmat.
Ben meer een genieter met lichtelijke luxe :-)


Gebruikersavatar
Roel
Berichten: 2312
Lid geworden op: 10 apr 2010, 19:58

Re: 3 daagse relax hike

Bericht door Roel »

Ik ben i.i.g. blij Dieter dat je snapt wat ik bedoel.... :D


Plaats reactie