Bivakkeren in Belgische ardennen

Ben je zelf het bos in geweest of heb je zelf iets op touw gezet voor en met anderen?
Plaats reactie
Madmaus
Berichten: 40
Lid geworden op: 05 feb 2017, 17:09

Bivakkeren in Belgische ardennen

Bericht door Madmaus »

Ik wil begin oktober naar de Belgische Ardennen gaan (richting boullion) voor een 2 daagse wandeling.
Het idee is om met een groepje te gaan waarvan er 2 (waaronder mijzelf) willen bivakkeren in de natuur met een hangmat. De rest zal slapen in een huisje in Boullion.
Hoe dit in de praktijk gaat weet ik niet maar wellicht lopen we niet samen.
De vraag is of er nu tijdens corona extra maatregelen zijn tegen wildbivakeerders?
Geen vuur en low profile is uiteraard uitgangspunt.


Gebruikersavatar
Flecktarnmann
Berichten: 190
Lid geworden op: 27 jan 2020, 00:21

Re: Bivakkeren in Belgische ardennen

Bericht door Flecktarnmann »

Of er extra maatregelen zijn weet ik niet, maar als je gezien word dan bivakeer je verkeerd :D


Madmaus
Berichten: 40
Lid geworden op: 05 feb 2017, 17:09

Re: Bivakkeren in Belgische ardennen

Bericht door Madmaus »

Flecktarnmann schreef:Of er extra maatregelen zijn weet ik niet, maar als je gezien word dan bivakeer je verkeerd :D
Klopt dat sowieso :).
Ik hoop eigenlijk dat oktober iets rustiger is dan en dat de boswachter misschien iets coulanter is.
Het is In elk geval veel korter licht dus dat werkt in het voordeel als we niet met zaklampen schijnen.


Waidmann
Berichten: 1171
Lid geworden op: 21 feb 2013, 23:08
Locatie: Gelderland

Re: Bivakkeren in Belgische ardennen

Bericht door Waidmann »

Belgische deel van de ardennen is veel privé grond bezit, naar verluid wordt er regelmatig toezicht gehouden door eigenaren dan wel aangestelde mensen. Goed verstoppen en heel vriendelijk blijven bij ontdekking is aan te raden :D

Minder avontuurlijk, maar als je naast het huisje gaat hangen zul je ook weinig problemen hebben gok ik.

Kleine opmerking nog, oktober is ook de start van het jachtseizoen. Meestal gaat men pas later in het jaar op jacht en geeft het goed aan maar dan weet je dat er een kans is daarmee te maken te krijgen.


Madmaus
Berichten: 40
Lid geworden op: 05 feb 2017, 17:09

Re: Bivakkeren in Belgische ardennen

Bericht door Madmaus »

Waidmann schreef:Belgische deel van de ardennen is veel privé grond bezit, naar verluid wordt er regelmatig toezicht gehouden door eigenaren dan wel aangestelde mensen. Goed verstoppen en heel vriendelijk blijven bij ontdekking is aan te raden :D

Minder avontuurlijk, maar als je naast het huisje gaat hangen zul je ook weinig problemen hebben gok ik.

Kleine opmerking nog, oktober is ook de start van het jachtseizoen. Meestal gaat men pas later in het jaar op jacht en geeft het goed aan maar dan weet je dat er een kans is daarmee te maken te krijgen.
Goed punt. 2 oktober gaan we vertrekken. Hopelijk valt het dan nog mee met de jacht.


Dominicus
Berichten: 119
Lid geworden op: 29 sep 2019, 15:27

Re: Bivakkeren in Belgische ardennen

Bericht door Dominicus »

neem wel een reflectie vestje mee, dan loop je minder kogels te vangen.
alleen overdag en in de schemer.

Dominicus


Madmaus
Berichten: 40
Lid geworden op: 05 feb 2017, 17:09

Re: Bivakkeren in Belgische ardennen

Bericht door Madmaus »

Ivm aanvullende corona maatregelen gaat we niet meer.
Ik kom uit Den Haag en dat is is gebied voor België.

Ik ben lid geworden van NTKC en ga lekker weekend daar hangen in de hangmat.


Plaats reactie