Bushcraftweekend met zoon in Ardennen

Ben je zelf het bos in geweest of heb je zelf iets op touw gezet voor en met anderen?
Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 57
Lid geworden op: 20 jun 2012, 23:23

Bushcraftweekend met zoon in Ardennen

Bericht door Tristan »

Mede Bushcrafters,

Zo, dit keer met m'n zoon samen van vrijdagavond tot zondagmiddag in de Franse Ardennen geweest bij  Lac des Vieilles Forges.
Het is super om zo'n knul van 14 achter zijn computer vandaan te halen en hem mee de natuur in te nemen. Beetje balans brengen in deze digitale wereld van vandaag.

Heb filmpje gemaakt over de trip.

Groetjes Tristan

Ardennen Weekend Bushcraft


Gebruikersavatar
J@siu
Berichten: 3573
Lid geworden op: 18 apr 2012, 18:47

Re: Bushcraftweekend met zoon in Ardennen

Bericht door J@siu »

Leuke samenvatting  van een zeer geslaagd weekend Tristan ... top !!!  ;-)


"Dont copy me, by yourself"
Gebruikersavatar
remban
Berichten: 582
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:32
Locatie: enkhuizen

Re: Bushcraftweekend met zoon in Ardennen

Bericht door remban »

top !


Gebruikersavatar
Snow
Berichten: 1225
Lid geworden op: 22 mar 2010, 14:06

Re: Bushcraftweekend met zoon in Ardennen

Bericht door Snow »

En zat er nog vis in de Fish trap?
Je hebt helemaal gelijk  idd mooi wakker worden zo. ;-)


Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 57
Lid geworden op: 20 jun 2012, 23:23

Re: Bushcraftweekend met zoon in Ardennen

Bericht door Tristan »

Eerlijk gezegd hebben we met de fishtrap niets gevangen. Het was ook erg ondiep water waar we zaten.
Volgende keer gaan we langs riviertje zitten en heb dan meer vertrouwen in de fishtrap.


Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 57
Lid geworden op: 20 jun 2012, 23:23

Re: Bushcraftweekend met zoon in Ardennen

Bericht door Tristan »

Alles was zeiknat toen we vrijdag avond aankwamen en het was ook een behoorlijke uitdaging om vuur te maken. Na anderhalf uur was het ons gelukt om een lekker kampvuur te hebben branden en hebben lekker warm geslapen. M'n zoon had allerlei ideëen via youtube over bushcraft survival, maar de praktijk heeft hem geleerd dat niets makkelijk is als je in het bos zit en moet zorgen voor warmte en je eigen eten. En dat is precies de les die ik voor ogen had met zo'n mannetje. Het hele leven is een gevecht, dat is wat de jeugd zich moet beseffen. Door dit soort activiteiten worden ze daar van bewust en dat is een hele wijze les voor zo'n puber.
Gr. Tristan


Gebruikersavatar
obiwanjacobi
Berichten: 1530
Lid geworden op: 03 dec 2009, 07:35
Locatie: Mijdrecht
Contacteer:

Re: Bushcraftweekend met zoon in Ardennen

Bericht door obiwanjacobi »

[quote="Tristan"]
[..] Het hele leven is een gevecht, dat is wat de jeugd zich moet beseffen. [..]
[/quote]

... en zal het daardoor altijd blijven ...


Maar mooi verhaal(tje). Nog vis gevangen?


Grtx,
Marc | Blog

Save a tree, eat a beaver!
All the gear but no idea!
Gebruikersavatar
TTS
Berichten: 974
Lid geworden op: 22 nov 2011, 14:05
Locatie: Brabant

Re: Bushcraftweekend met zoon in Ardennen

Bericht door TTS »

Prachtige plek!


Gebruikersavatar
Robbe
Berichten: 2957
Lid geworden op: 01 feb 2010, 20:21
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Bushcraftweekend met zoon in Ardennen

Bericht door Robbe »

Zeker mooi daar !
En een lekker en leerzaam weekendje natuurlijk.


Groetjies heej,
                                 Rob.

Tarp als gesloten tentje !
Gebruikersavatar
Een pan's hobby kok
Berichten: 8625
Lid geworden op: 30 mar 2011, 11:08
Locatie: Berkel en rodenrijs

Re: Bushcraftweekend met zoon in Ardennen

Bericht door Een pan's hobby kok »

Heel gaaf zo mooi wakker worden en je intendo op PC niet eens hebben gemist. #025#


Voor/Door en Met elkaar komen we een heel eind.
GR.Herman
http://www.facebook.com/BushcraftLimburg
een pan's gerechten en voedsel-Rookgerechten.
http://forum.bushcraftnederland.nl/http ... 15#p138315
Gebruikersavatar
11E
Berichten: 43
Lid geworden op: 24 aug 2012, 22:21

Re: Bushcraftweekend met zoon in Ardennen

Bericht door 11E »

[quote="Tristan"]
Alles was zeiknat toen we vrijdag avond aankwamen en het was ook een behoorlijke uitdaging om vuur te maken. Na anderhalf uur was het ons gelukt om een lekker kampvuur te hebben branden en hebben lekker warm geslapen. M'n zoon had allerlei ideëen via youtube over bushcraft survival, maar de praktijk heeft hem geleerd dat niets makkelijk is als je in het bos zit en moet zorgen voor warmte en je eigen eten. En dat is precies de les die ik voor ogen had met zo'n mannetje. Het hele leven is een gevecht, dat is wat de jeugd zich moet beseffen. Door dit soort activiteiten worden ze daar van bewust en dat is een hele wijze les voor zo'n puber.
Gr. Tristan
[/quote]

Op mijn werk ga ik ook wel eens met de ROC jeugd op stap en bij de evaluatie blijkt inderdaad meestal dat ze het ''survivallen'' het mooiste en lastigste vonden. Wat zij ''survivallen'' vinden is onder een poncho slapen met een collega in een slaapzak, eten (blikken) warm maken op een zelf gegraven veldoven en met een esbit brander water warm maken. geweldig leuk om te zien en te doen. Sommigen willen dit zelfs in het weekend doen na de eerste kennismaking.

Groeten,
Lesley


Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 1537
Lid geworden op: 14 apr 2011, 22:02
Locatie: Gemert

Re: Bushcraftweekend met zoon in Ardennen

Bericht door Thom »

[quote="11E"]
Op mijn werk ga ik ook wel eens met de ROC jeugd op stap en bij de evaluatie blijkt inderdaad meestal dat ze het ''survivallen'' het mooiste en lastigste vonden. Wat zij ''survivallen'' vinden is onder een poncho slapen met een collega in een slaapzak, eten (blikken) warm maken op een zelf gegraven veldoven en met een esbit brander water warm maken. geweldig leuk om te zien en te doen. Sommigen willen dit zelfs in het weekend doen na de eerste kennismaking.

Groeten,
Lesley
[/quote]

Ik vermaak me op bpv hier wel mee, maar een bc weekend is toch heel anders, morge mag ik weer op bpv:)


Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 57
Lid geworden op: 20 jun 2012, 23:23

Re: Bushcraftweekend met zoon in Ardennen

Bericht door Tristan »

We hebben dit keer geen vis gevangen, ook de strik die we hadden gezet bij een drink plek in het bos waar hoop sporen stonden was leeg de volgende ochtend. Zo zie je maar dat echt wat eten vinden in zo'n bos is nog niet zo eenvoudig. Als het echt een prioriteit is dan hadden we meerdere manieren moeten proberen en 4 of 5 fishtraps leveren al gauw wel wat vangst op. Het ging ook meer om het idee dan daadwerkelijk een zwijn vangen. Het triggert wel de fantasie van zo'n jongen.
hij heeft ook gezien dat zelfs met aansteker het nog niet meevalt om vuur te maken, daar had ik wel lol om.
Ook z'n shelter was iets meer werk als dat ie had gedacht en hij heeft uiteindelijk bij mij onder me tarp geslapen.
Al met al was het een zeer leerzame ervaring voor ons beide en weer veel ideeen voor volgende trip.
gr Tristan
Afbeelding


Gebruikersavatar
Roel
Berichten: 2312
Lid geworden op: 10 apr 2010, 19:58

Re: Bushcraftweekend met zoon in Ardennen

Bericht door Roel »

Mooi weekend, dat heb je fijn geregeld voor/met je zoon. Krijgen we ook nog eens te horen hoe zoonlief het heeft ervaren? Lijkt me wel leuk... :-)


oud deelnemer 3

Re: Bushcraftweekend met zoon in Ardennen

Bericht door oud deelnemer 3 »

Ziet er goed uit #032#


Plaats reactie