Weekend hiking in Tsjechie.

Ben je zelf het bos in geweest of heb je zelf iets op touw gezet voor en met anderen?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dabberty
Berichten: 3026
Lid geworden op: 20 mar 2013, 13:41
Locatie: Praag
Contacteer:

Weekend hiking in Tsjechie.

Bericht door Dabberty »

Hoi, zoals vermeld in het voorstel topic, ik woon in Praag, Tsjechie, en die vrij veel aan hiking hier.
De natuur is geweldig er voor, grote bossen, heuvels, bergen, toegankelijke oude ruines, oude russische leger bassisen, enz, enz.
Hier 3 videootjes van mijn uitstapjes van de afgelopen paar maanden.
(in het engels..)

2012-12-01 - Hiking trip through a deserted Russian army airbase
2012-12-01 - Hiking trip through a deserted Russian army airbase

2012-09-15 - Weekend hiking and fishing with Mirek
2012-09-15 - Weekend hiking and fishing with Mirek

2012-02-24 Hiking with Mirek in the snow
2012-02-24 Hiking with Mirek in the snow - Part 2, the trip

Voor meer videootjes kun je ook mijn blogje bekijken.
(geen commerciele doelen, alleen delen wat ik uitspook hier)


Gebruikersavatar
kimz
Berichten: 59
Lid geworden op: 03 jun 2012, 10:04
Locatie: Treehouse
Contacteer:

Re: Weekend hiking in Tsjechie.

Bericht door kimz »

Mooie filmpjes. Ik zit er al een tijdje over te denken om ook eens te gaan hiken in CZ.
Kan je mij tips geven waar je goed kan lopen? En heb je ook een tip qua vlucht vanuit Schiphol?


Gebruikersavatar
Thzzl
Berichten: 282
Lid geworden op: 12 jan 2011, 23:30

Re: Weekend hiking in Tsjechie.

Bericht door Thzzl »

Hele toffe filmpjes! Ik heb misschien iets teveel DayZ gespeeld maar ik verwachtte telkens hordes zombies in je eerste filmpje te zien  ;D


Gebruikersavatar
Dabberty
Berichten: 3026
Lid geworden op: 20 mar 2013, 13:41
Locatie: Praag
Contacteer:

Re: Weekend hiking in Tsjechie.

Bericht door Dabberty »

@ kimz, Dank je. Beste vluchten die ik ken zijn wizzair en easyjet. Simpel, goedkoop als je geen ingecheckte bagage hebt, en ze vliegen vrij regelmatig. (wizzair gaat echter vanuit eindhoven).
Waar je goed kan lopen.. Tja.. bijna overal wel eigenlijk. Je vrij vlakke gebieden, meer heuvelachtig, en ook bergachtig.
Als je naar www.mapy.cz gaat, en dan links bijna boven in op "zmenit mapu" klikt, en dan op "turisticka", en dan nog inzoomt op een gebied dat er groen uit ziet, krijg je gele, rode, blauwe en groene lijnen te zien, wat dus wandel paden zijn.
Das een goed begin.
Als je specifieke wensen hebt, kwa begin punt, soort gebied, wat je wilt doen, stuur me een PB en ik zal je proberen te helpen.

@ Thzzl, Ik ken dat spel niet, maar dat gevoel ken ik wel :-) De eerste nacht liepen we er door heen om aan de andere kant in het beter bos gebied te overnachten, en dat was verdraaide spooky. Al die donkere gebouwen, soms gordijnen die nog een beetje wapperden, echt scary stuff. Ook tijdens de dag dat we er liepen was het een raar gevoel.
In de zomer maanden is het echter een zeer populaire plaats voor paintball / airsoft "wars".

Op mijn blog heb ik wat meer info staan met betrekking tot de geschiedenis voor zover ik dat heb kunnen achterhalen:
http://dabberty.com/?p=45


Gebruikersavatar
Nomad
Berichten: 111
Lid geworden op: 25 jun 2012, 14:24
Locatie: Hippolytushoef

Re: Weekend hiking in Tsjechie.

Bericht door Nomad »

Slik... heimwee(n)
Die basis heeft tegenwoordig veel toepassingen. grappig een paar jaar geleden was het nog een blinde spot op de kaart!
er wordt ook veel gebruik van gemaakt door meneren en soldatenpakken met een compleet arsenaal aan wapens mee die daar gaan overschieten :)

Doet wel een beetje zeer zo hoor! ik mag over een maandje weer gelukkig voor een paar weken heen :) De Cz kano is bijna klaar. de deuren en ramen voor mijn huisje zijn bijna klaar....  Hmmmmmmmmmmmmmz  lekker!


@ kimzz
Reizen per trein is ook erg aan te raden.  snachts heerlijk pitten en uitgerust uitkomen. geen gewacht op luchthavens...

Ik ging zelf altijd met de auto. de komende keer is de laatste dat ik met de auto ga. Ik laat hem daar achter. en reis voortaan per trein naar nederland. is een stuk goedkoper en relaxter dan dat suffe gejakker op de autobaaaaaaaaaaaaaaaaaaan....


Zoek niet naar jezelf, je bent al.
Gebruikersavatar
J@siu
Berichten: 3573
Lid geworden op: 18 apr 2012, 18:47

Re: Weekend hiking in Tsjechie.

Bericht door J@siu »

Filmpje 1 deed me niet zoveel , was meer een impressie van het gebied waar de russen gelegerd waren
wel ideaal voor fotografie  ;-)... (mijn 1e hobby)

daarnaast film 2 en 3 heeft meer van het BC ... Mooie omgeving,  goed weergegeven ..
leuke set-up's  -  goed vuur, geen geneuzel .. enz enz ...

Leuk gedaan .. Respect !! ;-)


"Dont copy me, by yourself"
Gebruikersavatar
jenniskens
Berichten: 6064
Lid geworden op: 09 apr 2010, 18:45
Locatie: Venray
Contacteer:

Re: Weekend hiking in Tsjechie.

Bericht door jenniskens »

super leuk!
ik ben abonee  ;D


Afbeelding      
See you in the bush, Gebert
Gebruikersavatar
Tazyfox
Berichten: 172
Lid geworden op: 30 nov 2012, 15:20
Locatie: Kamerik

Re: Weekend hiking in Tsjechie.

Bericht door Tazyfox »

Prachtig daar in Tsjechië zeg!
Leuke filmpjes & prachtige omgeving!
Daar word ik stiekem wel een beetje jaloers van ...


Grtz, Timo

It's not about lighting a fire on the ground but it really is all about lighting the fire within!

Afbeelding

http://www.facebook.com/BushcraftLimburg
Plaats reactie