EDC kit

Op stap met 1 kilo of met 25 kilo. Wat gebruik je en heb je mee?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
maartieboy
Berichten: 1181
Lid geworden op: 26 nov 2012, 17:00
Locatie: Rijswijk, Zuid-Holland
Contacteer:

EDC kit

Bericht door maartieboy »

hallo iedereen,

Ik heb een maxpedition pocket organizer mini gekocht.
Natuurlijk had ik zelf al een EDC:
- stormaansteker
- Victorinox
- opinel
- USB stick 32gb
- spork
- USB -> micro usb kabel
- naaisetje
- mini first aid (pleisters, pijnstillers e.d.)
- pen
- kladblokje
- Fenix E11 zaklampje

Mijn edc heeft niks te maken met prepared zijn. Het zijn gewoon daadwerkelijk dingetjes die ik dagelijks of vaak gebruik.

Mijn vraag aan jullie is wat jullie in je EDC hebben zitten in de hoop nog wat handige dingetjes te ontdekken.
Zo ben ik eigenlijk nog op zoek naar iets als de screwpop (edc schroevendraaiertje) alleen dan niet voor €8,- :D.


Gebruikersavatar
CommonZense
Berichten: 806
Lid geworden op: 18 aug 2014, 10:25
Locatie: Aalst (BE)
Contacteer:

Re: EDC kit

Bericht door CommonZense »

Geen kit hier. Wel altijd een zakmes op zak en zaklampje aan de sleutelbos. Doorgaans ook een kleine powerbank voor de GSM in de rugzak. Aangezien ik in de stad en op wandelafstand van m'n werkplek woon doorgaans alles bij de hand.


Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1329
Lid geworden op: 01 sep 2014, 12:19
Locatie: In de buurt van Den Haag

Re: EDC kit

Bericht door MichelVH »

Hier ook niet echt een kit maar in het weekend (en nu ook vakantie) , en soms als ik uit school ben, draag ik altijd een mes bij me. Dat wisselt tussen deze drie: Joker mesje, Victorinox Huntsman en de Opinel 10 met een gebrand heft.
Afbeelding
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding

De eerste twee het meest. De Huntsman vind ik een fijn knutselmesje voor leerbewerking enzo, is ook mijn vervanger voor een Stanleymesje, maar heeft niet zo'n erg comfortabel heft imo. De Opinel zit niet zo lekker in mijn spijkerbroek, dus gebruik ik niet zo vaak, maar het is wel een betere allrounder dan de andere twee. De Joker was maar €7,50 in een airsoftwinkel en stelt dus niks voor qua staal, maar is dan ook zo bot als wat. Dit is ook het mes waar ik het minste "emotie" bij heb (begrijp je vast, maarten ;D ), en samen met de lage prijs is dit dus ook mijn "klusmes" om blikken verf enzo mee open te wrikken, en met dit mes braam ik ook stukken staal af enzo. Dus de mythe dat goedkope prutmessen waardeloos zijn, is onzin, vind ik!

Voor de rest een Acer Windowsphone en in mijn schoolrugzak (rode Eastpak) een bankpasje, OV-Chipkaart, schoolpas, wat cash en boeken...
Zit zelf te kijken voor een klein, goedkoop lampje, Fenix/Thrunite voor in de kitbag die ik aan het maken ben.

Michel


Waidmann
Berichten: 1171
Lid geworden op: 21 feb 2013, 23:08
Locatie: Gelderland

Re: EDC kit

Bericht door Waidmann »

Telefoon, portemonnee, vaak zakmes; meestal Spyderco UK Penknife of een Victorinox cadet (zwart alox). Vaak ook een stukje touw in de jaszak, komt nog wel eens van pas :)


Plaats reactie