Dumpstore verhaal

Op stap met 1 kilo of met 25 kilo. Wat gebruik je en heb je mee?
Bubberbushman

Dumpstore verhaal

Berichtdoor Bubberbushman » 15 dec 2019, 20:17

Heyhey,

Vele zijn erg enthousiast over de dumpstores. Als ik daar binnen loop zie ik veel mooi spul. Voor weinig geld koop je veel spul. Hoe komen deze prijzen zo laag?
Een deel is echt oude leger spul toch? Maar is hier ook een hoop troep uit china? Of is t over t algemeen goede kwaliteit? Wel uit china?

Vooral met duurzaamheid en rechtvaardigheid ben ik benieuwd naar het verhaal achter de dumpstores. Weten jullie hier meer over?

Groeten,

Nico

Jandar

Re: Dumpstore verhaal

Berichtdoor Jandar » 16 dec 2019, 08:25

De legerspullen die je daar vind komt bij de domeinen vandaag en wordt doorgaans verkocht via veilingen.
Niet leuk voor de particulier maar wel voor dumpzaken ;-) het gaat meestal per pallet..

Het echte Legerspul is doorgaans van goede kwaliteit, maar ook hier geldt goed opletten,
let vooral op de ritsen, gaatjes en andere zaken, het is vaak spul wat al gebruikt is.. dus
goed passen en controleren.. ik heb er zelf al veel spul vandaan gehaald, van poncho tot legertrui
en van slaapzak tot houtkachel. en ook een hoop klein spul..

Het chinese spul vind je daar wat minder, merken als fostex kun je er wel vinden,

Martin Outdoors

Berichtdoor Martin Outdoors » 16 dec 2019, 10:04

Lol, alleen oud defensie spul is van goede kwaliteit , alles is uitbesteed aan China en wat andere landen die blagen aan de naaimachine zetten vwb uitrusting .

Voorbeeldje de Alpine löwe in zijn verschillende versies zijn nu van Arwy en echt veel slechter van kwaliteit , ritsen snel stuk geen mogelijkheden tot comprimeren ,draagcomfort is weg etc , zo is het met de meeste uitrusting.

Ik ben ook benieuwd wat de nieuwe uitrusting inhoud qua kwaliteit , dat zal herkenbaar worden in coyote tan en in de nieuwe NFP camouflage kleuren.
NFP = NLD Fractal Pattern.

Oude.Wilg

Berichtdoor Oude.Wilg » 18 dec 2019, 22:11

Goed dat je het even hebt over rugzakken.
Martin Outdoors

Mvg,
De Oude.Wilgen.