DD Bergen Rugzak - Ervaringen?

Op stap met 1 kilo of met 25 kilo. Wat gebruik je en heb je mee?
Gebruikersavatar
Wâldrinner
Berichten: 526
Lid geworden op: 29 aug 2010, 14:22
Locatie: Friesland

Re: DD Bergen Rugzak - Ervaringen?

Bericht door Wâldrinner »

Ik heb deze gister ook besteld, heb er erg veel goede reviews over gezien/gelezen.
Bijlagen
dd-bergen-info-page.jpg
dd-bergen-info-page.jpg (191.18 KiB) 4438 keer bekeken


Gr. Johan.
Gebruikersavatar
Karl
Berichten: 440
Lid geworden op: 19 sep 2012, 22:58
Locatie: Drenthe

Re: DD Bergen Rugzak - Ervaringen?

Bericht door Karl »

Ziet er leuk uit. Een Munro kloon imho.
Zou 'm zelf overigens nooit aanschaffen. Gebruikte materiaal is gelijk aan materiaal wat je bijv. zult vinden bij een fa. als Bristol!
Hebben doorgaans soortgelijke coatings.
Ooit een rugzak als deze gekregen en binnen een jaar vertoonde de coating grote scheuren.

Zou ff door sparen voor degelijker materiaal*. Vergeet niet dat je er mee moet lopen en dat je groot deel van je uitrusting toevertrouwt
aan de tas. Iets met zwakste schakel..  ;D

Maar goed, ieder het zijne.  O0


* Draagsysteem van Wisport is overigens gejat van Karrimor (SA) en dat heeft zich door de jaren wel bewezen!


"The mind is like a parachute, it works better when it's open." - Jim Marrs
Gebruikersavatar
Sander2000
Berichten: 2727
Lid geworden op: 06 apr 2012, 15:42

Re: DD Bergen Rugzak - Ervaringen?

Bericht door Sander2000 »

Karl, jij had toch een kleinere tas van dit merk besteld? Hoe bevalt die?


Gebruikersavatar
Karl
Berichten: 440
Lid geworden op: 19 sep 2012, 22:58
Locatie: Drenthe

Re: DD Bergen Rugzak - Ervaringen?

Bericht door Karl »

@ Sander,

Klopt idd maar had tussendoor andere prioriteiten..  ;D

Uitgebreide review kun je hier vinden. Even scrollen..
Als ik 'm daadwerkelijk heb zal ik mijn ervaringen hier zeker delen..

gr - karl


"The mind is like a parachute, it works better when it's open." - Jim Marrs
Gebruikersavatar
Sander2000
Berichten: 2727
Lid geworden op: 06 apr 2012, 15:42

Re: DD Bergen Rugzak - Ervaringen?

Bericht door Sander2000 »

Bedankt voor de link Karl, ben benieuwd naar jouw ervaringen.


Gebruikersavatar
Wâldrinner
Berichten: 526
Lid geworden op: 29 aug 2010, 14:22
Locatie: Friesland

Re: DD Bergen Rugzak - Ervaringen?

Bericht door Wâldrinner »

[quote="Karl"]
Ziet er leuk uit. Een Munro kloon imho.
Zou 'm zelf overigens nooit aanschaffen. Gebruikte materiaal is gelijk aan materiaal wat je bijv. zult vinden bij een fa. als Bristol!
Hebben doorgaans soortgelijke coatings.
Ooit een rugzak als deze gekregen en binnen een jaar vertoonde de coating grote scheuren.

Zou ff door sparen voor degelijker materiaal*. Vergeet niet dat je er mee moet lopen en dat je groot deel van je uitrusting toevertrouwt
aan de tas. Iets met zwakste schakel..  ;D

Maar goed, ieder het zijne.  O


* Draagsysteem van Wisport is overigens gejat van Karrimor (SA) en dat heeft zich door de jaren wel bewezen!
[/quote]


Misschien heb je gelijk, misschien valt het mee, ik heb er alleen maar goede dingen over gelezen/gezien.
Het is natuurlijk ook niet een tas van een paar honderd euro.
Ik wil hem vervangen voor mijn Alice pack medium, die zijn natuurlijk onverwoestbaar maar ik vind al die kleine vakjes altijd zo handig.
Ik was afgelopen weekend er op uit toen de tas binnenkwam, binnen drie dagen in huis terwijl hij niet op voorraad was.
Eric en Sandra van Moosetrail, nog bedankt hiervoor, was weer helemaal TOP!
Over een paar weken weer een weekendje bos gepland, dan de tas maar eens uitvoerig testen.
We zullen het zien. ;-)
Laatst gewijzigd door Wâldrinner op 20 okt 2014, 15:01, 1 keer totaal gewijzigd.


Gr. Johan.
Gebruikersavatar
MauriceMoss
Berichten: 137
Lid geworden op: 24 sep 2014, 15:50

Re: DD Bergen Rugzak - Ervaringen?

Bericht door MauriceMoss »

Ook nog even reageren op dit draadje :-)
Ik heb zelf ook de DD Bergen, en de mods uitgevoerd dit al genoemd zijn in dit draadje.. Mijn ervaringen tot nu toe met mijn pack na hem ruwweg 4x te hebben gebruiken op weekendtripjes en een paar keer met mn gezin naar de dierentuin:

- Het is een super (hang) weekend trip
- Het is een bagger dierentuin tas  >:( (maar daar is'tie ook niet voor)

Waarom is hij heerlijk voor een weekend: De zijtassen daar past van alles perfect in.. Je kan je gehele kook-kit erin kwijt. Ik heb een 0.7ltr billy met brander erin, een esbit koffie setje, brandstof en koffie. in 1 zijtas. De andere heeft op het moment mijn 4ltr waterzak, gevuld tot 3ltr. Maar voorheen had ik mijn tarp hierin, tot ik mijn superlight tarp binnenhad.
Mijn hele hangkit zit in de actionpack, mijn hangmat (DD SL), mijn tarp (SL tarp) en mijn suspension. Verder heb ik allerhande rotzooi hierin zitten, vuurkitje, EHBO kitje, mes, touw, eten etc.
De hoofd-tas heeft mijn DD UQ, mijn slaapzak, muts & nekkussen (eigenlijk opgerolde katoenen lap) en nog wat troepjes.
Dan heb je ook nog het opbergvak in de klep, waar OOK nog eens een hele zooi zut in kan. Al snel neem je te veel mee met dit klein ogende tasje! Het is serieus net een Tardis, meer ruimte dan het lijkt.

Verder met de shock-cord mods (die ik ook op de actionpack heb doorgevoerd) kan je aan de webbing alles hangen wat je maar wil.. Mijn drinkflesje zit een 1 strap, en de andere heeft mn mes.

Wel heb ik wat dingen verwijderd / vervangen:

- De chest-strap is bagger.. De buckles hiervan zijn echt slap en laten snel los. Bovendien was het elastiek bij mijn tas heel slap en heb ik dus ook vervangen met die van een oude tas die ik nog had liggen
- De waist strap: mkay.. nutteloos dun stukje webbing met slappe buckles: heb ik geheel verwijderd. Een tas van dit formaat heeft (imho) toch al geen waist straps nodig..

Voor de rest vind ik vooral de ritsen geweldig, stevig en falen nooit. Komt niets tussen, gewoon goed. Alleen bij de zijtassen zit er stof over de ritsen, volgens DD om diefstal tegen te gaan.. Ik denk dat het ook wat regen tegenhoudt, maar hoe dan ook: deze stof moet je eerst omhoog vouwen om de rits goed open te doen. Voor mij geen probleem.. De overige buckles van de tas voelen zwak, maar zijn sterker dan je verwacht! De stof zelf: OERsterk.. Hier zie ik geen probleem.. Ik weet het alleen niet van de plastic binnenkant, die zie ik wel scheuren na een jaartje gebruik.. Maar de tijd zal het leren.

Het coole vind ik dat je de actionpack kan verwijderen en om je schouder kan werpen voor als je een wandeling wil maken vanaf je hangplek. Of als je tinder gaat zoeken ofzo.. Perfect korte wandeling tas!

In het kort: met wat aanpassingen is het voor de prijs echt een waanzinnig fijne tas!


Gebruikersavatar
janvanloon
Berichten: 3334
Lid geworden op: 20 feb 2012, 22:09

Re: DD Bergen Rugzak - Ervaringen?

Bericht door janvanloon »

waarom is ie een bagger dierentuin pack?  ;D

Dat vind ik juist leuk aan een goede rukzak. Je gebruikt em voor je gear maar ook voor daguitstappen met het gezin.
Ik vind als het goed zit met al je zooi erin gaat hij meestal ook goed voor het eten, drinken en alle andere uitstap dingen die meegaan.


Quote: "In the school of the woods, there is no graduation day. " Horace Kephart

bushcraftexperience.be
Gebruikersavatar
MauriceMoss
Berichten: 137
Lid geworden op: 24 sep 2014, 15:50

Re: DD Bergen Rugzak - Ervaringen?

Bericht door MauriceMoss »

Dat komt omdat ik een Nomad 30L gewend ben voor mijn dag tripjes.. Met 1 vrouw en 2 kleine vrouwen heb ik altijd 1 waterfles in 1 meshbag, 1 peuterfles in de andere meshbag, 1 koffiethermos aan 1 zijkant, 1 theethermos aan de andere zijkant, EHBO in mijn voorkantmeshbag, snelle-snoet-schoonmaak-doekjes en speen in de klep, picknick kleed aan de onderkant van het hoofdvak, luiers en zut aan de bovenkant :) Oh en eten ergens.. Voordeel aan de nomad is dat hij aan alle kanten open kan, en de DD kan 'slechts' boven open.. En in de dierentuin wil ik niet met de actionpack en zijtassen lopen wat de mogelijkheden beperkt.. Oh en niet te vergeten: mijn vrouw vindt mijn DD Bergen irritant omdat ze de ritsen niet leuk vindt..

Als ik ga hiken ofzo dan vind ik dat niet erg, want eenmaal op de plek waar ik ga hangen haal ik toch al alles uit mn tas. Plus hij is groen.. En cool.. En mooi..

Als ik dit zo lees ben ik best een freak eigenlijk haha Dat krijg je met een vrouwengezin  ;D


MartijnHilhorst
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 jan 2015, 16:23

Re: DD Bergen Rugzak - Ervaringen?

Bericht door MartijnHilhorst »

is een mooie tas.

heb er nog een te koop liggen.

doe een mooi bod via PM, dan stuur ik even foto's


Gebruikersavatar
Martin Outdoors
Berichten: 2192
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:26
Locatie: Waar ik vanavond slaap.

Re: DD Bergen Rugzak - Ervaringen?

Bericht door Martin Outdoors »

Wat lees ik nou ! Een alice vervangen voor een bergen?
Vloeken in de kerk zeg ik !  >:D    ;D

Ben wel benieuwd naar reviews van mensen die hem ook goed gebruikt hebben


Youtube kanaal "Veld vaardigheden" ;
https://www.youtube.com/channel/UCRx3EQ ... tzC44XdSVw
Gebruikersavatar
oldiesfool1
Berichten: 497
Lid geworden op: 24 dec 2010, 19:57
Locatie: Rosmeer België

Re: DD Bergen Rugzak - Ervaringen?

Bericht door oldiesfool1 »

Ik heb al gevloekt op mijn grote alice buiten de kerk, wil je er een hebben?? Ik verkoop er 1 op de aanstaande loppis voor 20 euri's, grtz leo.


see you in the woods, mostly in Belgium, Leo.
"Elke wijze uil begon als uilskuiken"
http://www.facebook.com/BushcraftLimburg
Afbeelding
https://mail.google.com/mail/u/0/?ui=2& ... 92812ed660
BushcraftBjorn
Berichten: 21
Lid geworden op: 17 aug 2017, 10:07

Re: DD Bergen Rugzak - Ervaringen?

Bericht door BushcraftBjorn »

Om een ouder draadje weer wat leven in te blazen: wat zijn de ervaringen van deze rugzak na jaren van gebruik? En kan iemand me vertellen of er een 14cm zebra Billy can in de zijvlakken past? Ik zit eraan te denken een vernieuwde 2017 versie te kopen... of hebben jullie betere alternatieven voor onder de €100?


Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1159
Lid geworden op: 14 jul 2015, 16:34

Re: DD Bergen Rugzak - Ervaringen?

Bericht door Tim »

Bjorn,

Staar je niet blind op die 14cm. De meeste tripjes kun je met een veel kleinere billy toe en ik vermoed dat de 14 snel te groot en te zwaar wordt.

Advies over rugzakken heb ik niet. Probeer gewoon wat in de dump of winkel.

Tim


If you are not willing to be a fool, you can't become a master.
Plaats reactie