wat te doen om een Gallaxy S4 bushcraftbestendig te maken?

Op stap met 1 kilo of met 25 kilo. Wat gebruik je en heb je mee?
arneheil
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 apr 2013, 01:20

Re: wat te doen om een Gallaxy S4 bushcraftbestendig te maken?

Bericht door arneheil »

Toevallig bij de anwb in de opruiming een hoesje gezien voor 10-15 euro ipx8. van armorX misschien wat voor jou?Afbeelding


Gebruikersavatar
deurdranger
Berichten: 740
Lid geworden op: 08 feb 2011, 11:08
Locatie: Enschede (Twente)
Contacteer:

Re: wat te doen om een Gallaxy S4 bushcraftbestendig te maken?

Bericht door deurdranger »

[quote="arneheil"]
Toevallig bij de anwb in de opruiming een hoesje gezien voor 10-15 euro ipx8. van armorX misschien wat voor jou?Afbeelding
[/quote]

Nu niet meer. Ik neem de mindere geluidskwaliteit voor lief. Zo vaak word ik nu ook weer niet gebeld en in het veld sowieso niet. Maar bedankt voor het mee denken. Het hoesje zie ter verder wel goed uit voor die prijs, maar je zou het even moeten bekijken of je alle functies ook kunt gebruiken.
Laatst gewijzigd door deurdranger op 07 mar 2014, 12:48, 1 keer totaal gewijzigd.


bj0rn
Berichten: 180
Lid geworden op: 11 nov 2013, 12:08
Contacteer:

Re: wat te doen om een Gallaxy S4 bushcraftbestendig te maken?

Bericht door bj0rn »

griffin survivor
griffin catalyst
otterbox heeft er verschillende
lifproof fe
hoop dat ik hiermee wat kon helpen ,andere ken ik er niet laat je keuze weten


Gebruikersavatar
deurdranger
Berichten: 740
Lid geworden op: 08 feb 2011, 11:08
Locatie: Enschede (Twente)
Contacteer:

Re: wat te doen om een Gallaxy S4 bushcraftbestendig te maken?

Bericht door deurdranger »

Met gebruik van een koptelefoon is het geluid bij zowel zender als ontvanger perfect, dat wil dus zeggen dat tijdens het bellen je smartphone dan ff niet volledig  waterdicht is. En je moet een koptelefoontje  meeslepen.

Vandaag heb ik van een oude remleiding een krimpkous en wat afdichtdopjes een houder voor op mijn fiets gemaakt. Mijn smartphone kan nu stootvast op mijn fiets gemonteerd worden.


Gebruikersavatar
Een pan's hobby kok
Berichten: 8625
Lid geworden op: 30 mar 2011, 11:08
Locatie: Berkel en rodenrijs

Re: wat te doen om een Gallaxy S4 bushcraftbestendig te maken?

Bericht door Een pan's hobby kok »

fototje als je blieft of wel  #useless


Voor/Door en Met elkaar komen we een heel eind.
GR.Herman
http://www.facebook.com/BushcraftLimburg
een pan's gerechten en voedsel-Rookgerechten.
http://forum.bushcraftnederland.nl/http ... 15#p138315
Gebruikersavatar
deurdranger
Berichten: 740
Lid geworden op: 08 feb 2011, 11:08
Locatie: Enschede (Twente)
Contacteer:

Re: wat te doen om een Gallaxy S4 bushcraftbestendig te maken?

Bericht door deurdranger »

[quote="Een pan's hobby kok"]
fototje als je blieft of wel  #useless
[/quote]

Ja geen foto dit keer, want misschien ga ik ze wel in productie maken. Patend geheim.


Gebruikersavatar
Een pan's hobby kok
Berichten: 8625
Lid geworden op: 30 mar 2011, 11:08
Locatie: Berkel en rodenrijs

Re: wat te doen om een Gallaxy S4 bushcraftbestendig te maken?

Bericht door Een pan's hobby kok »

PFFFFFFFFFFFFFFFFFF :-[


Voor/Door en Met elkaar komen we een heel eind.
GR.Herman
http://www.facebook.com/BushcraftLimburg
een pan's gerechten en voedsel-Rookgerechten.
http://forum.bushcraftnederland.nl/http ... 15#p138315
J.deVries
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 feb 2014, 00:55
Locatie: Noordoostpolder

Re: wat te doen om een Gallaxy S4 bushcraftbestendig te maken?

Bericht door J.deVries »

Ik las vandaag in Het Visblad een stukje over de smartphone cover van Overboard. Ze waren er behoorlijk over te spreken.
Afbeelding


Gebruikersavatar
deurdranger
Berichten: 740
Lid geworden op: 08 feb 2011, 11:08
Locatie: Enschede (Twente)
Contacteer:

Re: wat te doen om een Gallaxy S4 bushcraftbestendig te maken?

Bericht door deurdranger »

[quote="J.deVries"]
Ik las vandaag in Het Visblad een stukje over de smartphone cover van Overboard. Ze waren er behoorlijk over te spreken.
Afbeelding
[/quote]

Ik zie zo al, dat dit niks voor mij is.
Maar ik ben ook al voorzien.


Gebruikersavatar
deurdranger
Berichten: 740
Lid geworden op: 08 feb 2011, 11:08
Locatie: Enschede (Twente)
Contacteer:

Re: wat te doen om een Gallaxy S4 bushcraftbestendig te maken?

Bericht door deurdranger »

Heb nu het hoesje van OB een paar weken in gebruik en ben toch wel tevreden. Hier en daar flinke beschadigingen  aan het hoesje, maar de smartphone is save. De beschermroosters waren waarschijnlijk niet met  watervaste lijm bevestigd :( en tijdens het bellen doe ik het klepje van de oor telefoon en de batterij oplader ff open en ik kan goed communiceren. Ik heb mijn smartphone al een paar keer laten donderen (6 keer) Maar hij is goed beschermd. De hoes koste mij 50 euro. Als deze case echt op is, ga ik voor een Seido  Obex denk ik. Daar staat iets bij dat het geluid door de hoes beter schijnt te worden, maar ja, ze kunnen alles schrijven natuurlijk.

Voorlopig heb ik een redelijk Frank proof beschermhoes


Gebruikersavatar
Calhovin
Berichten: 1078
Lid geworden op: 13 jan 2012, 00:59
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: wat te doen om een Gallaxy S4 bushcraftbestendig te maken?

Bericht door Calhovin »

Ik heb de Otterbox Preserver ook besteld. Op de dag van levering weet mijn S4 in mijn broekzak (!) het glas te breken. Ik hecht niet veel aan niet-zelfzame materiële zaken, maar toen stond ik wel ff flink te stuiteren. Kleine 50 euri uitgeven om een telefoon te beschermen die op dezelfde dag out of the blue kapot gaat....  ::) ::) ::) ::) Beschadigde telefoon in de Otterbox dan maar, heb je van de barstjes ook geen last en als mijn economie aantrekt wellicht nog eens vervangen. Box doet het goed, alleen inderdaad wat minder geluid. Goede tip op het ondervakje open te doen, ga ik ook proberen.


Gebruikersavatar
deurdranger
Berichten: 740
Lid geworden op: 08 feb 2011, 11:08
Locatie: Enschede (Twente)
Contacteer:

Re: wat te doen om een Gallaxy S4 bushcraftbestendig te maken?

Bericht door deurdranger »

[quote="Calhovin"]
Ik heb de Otterbox Preserver ook besteld. Op de dag van levering weet mijn S4 in mijn broekzak (!) het glas te breken. Ik hecht niet veel aan niet-zelfzame materiële zaken, maar toen stond ik wel ff flink te stuiteren. Kleine 50 euri uitgeven om een telefoon te beschermen die op dezelfde dag out of the blue kapot gaat....  ::) ::) ::) ::) Beschadigde telefoon in de Otterbox dan maar, heb je van de barstjes ook geen last en als mijn economie aantrekt wellicht nog eens vervangen. Box doet het goed, alleen inderdaad wat minder geluid. Goede tip op het ondervakje open te doen, ga ik ook proberen.
[/quote]

Onder en bovenvakje open, anders gaat het geluid voor de ontvanger rondzingen (echo). En wel de beschermroostertjes beschermen of er voorzichtig mee zijn, want ze liggen er zo af. Geeft op zich niks, want het toestel blijft wel waterdicht, maar je wil geen dennennaald in je waterdichte geluidfilter krijgen en ook zo min mogelijk stof en zand.


Gebruikersavatar
deurdranger
Berichten: 740
Lid geworden op: 08 feb 2011, 11:08
Locatie: Enschede (Twente)
Contacteer:

Re: wat te doen om een Gallaxy S4 bushcraftbestendig te maken?

Bericht door deurdranger »

[quote="Peavey"]
Hey Frank,

Ik ben benieuwd naar je verdere ervaringen met die otterbox.
Neem je ém mee naar het aanstaande BC weekend?

Groet Pat
[/quote]

Beetje late reactie, maar ik durf hem nu zekerr mee te nemen naar het bushcraftweekend!
En ik zal mijn fietshouder ook meenemen!


JohnLocke
Berichten: 25
Lid geworden op: 31 mar 2014, 14:42

Re: wat te doen om een Gallaxy S4 bushcraftbestendig te maken?

Bericht door JohnLocke »

Bushcraftbestendig.. Ik zag laatst bij de Action telefoonhoesjes die je aan je bovenarm vast kan maken. Nu kan je er niet mee duiken natuurlijk, maar zolang je bovenlijft droog blijft is het goedkoop en simpel lijkt mij. Om het echt goed waterdicht te maken en je hoeft er niet vaak bij kan je hem altijd nog in een condoom stoppen. Of gewoon een goedkopere telefoon meenemen als je echt gaat duiken haha


Gebruikersavatar
deurdranger
Berichten: 740
Lid geworden op: 08 feb 2011, 11:08
Locatie: Enschede (Twente)
Contacteer:

Re: wat te doen om een Gallaxy S4 bushcraftbestendig te maken?

Bericht door deurdranger »

[quote="JohnLocke"]
Bushcraftbestendig.. Ik zag laatst bij de Action telefoonhoesjes die je aan je bovenarm vast kan maken. Nu kan je er niet mee duiken natuurlijk, maar zolang je bovenlijft droog blijft is het goedkoop en simpel lijkt mij. Om het echt goed waterdicht te maken en je hoeft er niet vaak bij kan je hem altijd nog in een condoom stoppen. Of gewoon een goedkopere telefoon meenemen als je echt gaat duiken haha
[/quote]

Mensen denken altijd dat ik er mee wil gaan duiken of zwemmen, maar ik ben tot deze hoes gekomen omdat ik eens een mobiel had die het opgaf in een jas omdat het stevig regende. Als ik een mobiel bij me heb wil ik gewoon buiten kunnen spelen zonder me zorgen hoeven maken dat ie nat of vuil wordt. En dus echt kunnen bellen in geval van nood. Als je alleen bescherming tegen vallen wilt, dan is een hoes zoals hierboven beschreven zeker voldoende.


Plaats reactie