Alu folie om pannetje / watercontainer van te vouwen

Op stap met 1 kilo of met 25 kilo. Wat gebruik je en heb je mee?
woodcraftsurvival

Re:Alu folie om pannetje / watercontainer van te vouwen

Bericht door woodcraftsurvival »

in nederland worden waterleidingen en gasleidingen gemaakt van pvccpe Wit is water en geel is gas, de dunnere diameters zijn gewoon van zwart pe

ik maak ook gasleidingen maar dan van staal (laswerk)


bannocks

Re:Alu folie om pannetje / watercontainer van te vouwen

Bericht door bannocks »

heb ik voor naar school geweest om leidingen te lassen onder druk (gas) met baggette
maar dit werd zo weinig gedaan bij ons, dat dit bijna verleerd is
sorry of topic zeker


Gebruikersavatar
Trailtraveller
Berichten: 2587
Lid geworden op: 20 jan 2010, 20:40
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re:Alu folie om pannetje / watercontainer van te vouwen

Bericht door Trailtraveller »

[quote="woodcraftsurvival"]

PE is PE het enige wat giftig kan zijn is de eventuele toevoegingen van kleurstoffen.

En PE is van origin doorzichtig, pe leidingen zijn zwart door toevoeging van koolstof dit gaat het verouderingsproces door UV licht tegen.


Bij verbranden van PE komt dan ook geen giftige stoffen vrij omdat het een zuivere koolwaterstofverbinding is. Vandaar dat ze veel kunstof tassen en flessen van PE maken. De smelttmperatuur van PE is rond de 220 graden celcius
[/quote]

Even wat opgezocht, maar niets is minder waar.

HEIDELBERG – Bronwater uit glazen flessen lijkt gezonder dan bronwater uit PET-flessen. PET-flessen met bronwater bevatten dertig keer meer giftige metalen dan water in glazen flessen. Dat blijkt uit onderzoek van de Universiteit van Heidelberg.

De onderzoekers namen 15 merken in Canada en 48 in Europa onder de loep en vonden daarin het toxische metaal antimoon. Dit metaal komt vrij bij het vervaardigen van PET-flessen. Antimoon wordt ook wel gebruikt voor loodbatterijen.

De hoeveelheden antimoon lagen overigens beneden het toelaatbare gehalte. Toch vindt onderzoeker, professor William Shotyk het vrijkomen van antimoon in PET-flessen bronwater ‘zorgwekkend’. Hoe langer het bronwater in de plastic fles zit, hoe meer antimoon vrijkomt.

Wat het precieze effect van antimoon op het menselijk lichaam is, is nog niet geheel duidelijk. ‘Maar een gunstig effect zal het metaal waarschijnlijk niet hebben’, aldus Shotyk. Antimoon wordt door de autoriteiten in Europa en de VS als een gevaarlijke substantie.

Stof tot nadenken lijkt me. Meerdere instanties geven aan dat het opwarmen van water/vloeistof in kunststofflessen schadelijke stoffen vrijkomen, het bericht hierboven geeft aan al zelfs bij kamertemperatuur/normale temperaturen.


Ga op pad en vindt wat u zoekt. In de huiskamer is geen avontuur, slechts de plannen voor uw volgende reis.
IVN                        - http://www.ivn.nl
Bushcraft blog       - trailtraveller.blogspot.nl
Gebruikersavatar
Wim
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 jan 2010, 22:58

Re:Alu folie om pannetje / watercontainer van te vouwen

Bericht door Wim »

Het waterbedrijf levert mijn huiswater aan door plastic leidingen, maar goed dat ik al het water dat ik drink eerst filter.
Had altijd al het gevoel dat water in glazen flessen beter was.

In India en andere landen zuiveren ze drinkwater door het een dag in petflessen in de zon te laten liggen. Ook niet zo gezond dus....
maar we dwalen af, het ging over aluminium folie pannetjes


Gebruikersavatar
Kobold
Berichten: 333
Lid geworden op: 30 apr 2010, 21:28

Re:Alu folie om pannetje / watercontainer van te vouwen

Bericht door Kobold »

jongens ben ik nu zo simpel of zie ik het verkeerd?
je bent buiten, je bent op stap, en mijn eerste drinkvoorraad is mijn veldfles, die een grotere prio heeft als een camelback, OMDAT ER EEN RVS DRINKMOK OMHEEN ZIT!
En als je die in situ verliest, wat garandeerd dan dat je in dezelfde gebeurtenis je psk niet verliest?
[glow=red,2,300]Bullshit aan[/glow]
De beer heeft je survivalbroek met handige dingetjes van je kont getrokken en je moet nu in je blote reet uit de boom in de waterval springen  #007#
Dan mag je hopen dat je voldoende reserves hebt om te wachten dat je teennagels zo lang zijn dat je er een mok uit een stuk hout kan snijden...
Je hebt in elk geval dan wel de tijd een lange onderbroek te breien van navelpluis...
[glow=red,2,300]Bullshit uit[/glow]
ok genoeg gelul.. punt wat ik maken wil, je veldfles MET MOK een vitaal uitrustingstuk is van je psk.
Neem nou zo'n broek met veel zakken op de zijkant, lang, kort, afritsbaar, moneypockets, quickdry, insect repellant, moisture resistant antifungus met vouwvleugels en instant happyness, in een van die zakken heb je dus dat doosje met draadzaag en condooms verstopt.
Aan die riem, waarvan elke zakkenroller weet dat het ook een moneybelt is zit behalve je multitool jawel, je veldfles.
slaan we het hele alu-folie schadelijke pvc /PE dampen verhaal over...het begint met KISS... Keep It Stupid, Simple!


Alles dat ik met 1 hand kan oppakken en opeten is een tussendoortje
Gebruikersavatar
Kobold
Berichten: 333
Lid geworden op: 30 apr 2010, 21:28

Re:Alu folie om pannetje / watercontainer van te vouwen

Bericht door Kobold »

[quote="mrwizard"]
Antimoon wordt door de autoriteiten in Europa en de VS als een gevaarlijke substantie.
[/quote]

#025#  #028# #028# klopt als een bus.. antimoon wordt gebruikt om lood van kogels harder te maken zodat ze bij het afzenden naar de ontvanger niet smelten.... zeer gevaarlijk en ongezond dus...


Alles dat ik met 1 hand kan oppakken en opeten is een tussendoortje
Plaats reactie