Lowe alpine sting

Op stap met 1 kilo of met 25 kilo. Wat gebruik je en heb je mee?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
maartieboy
Berichten: 1181
Lid geworden op: 26 nov 2012, 17:00
Locatie: Rijswijk, Zuid-Holland
Contacteer:

Lowe alpine sting

Bericht door maartieboy »

Hallo iedereen,

Ik ben op zoek naar een lowe alpine sting.
Momenteel heb ik de berghaus Vulcan maar is nogal groot voor wandeltrips.

Ik vroeg me af of er echt een groot verschil is tussen de ARWY en de Lowe alpine.
Kwaliteit is wat minder bij de ARWY maar is die zodanig minder dat de Lowe €50,- meer waard is?

Als iemand een andere rugzak aanprijst met dezelfde kwaliteit en prijs (2e hands) hoor ik het graag. Ik wil mijn rugzak gebruiken voor wandeltochten van een hele dag (dus alle maaltijden + gear). Daarnaast wil ik dat de rugzak groot genoeg zodat ik hem ook kan gebruiken voor een weekendtrip.


twdi
Berichten: 421
Lid geworden op: 14 apr 2010, 21:17
Locatie: tilburg

Re: Lowe alpine sting

Bericht door twdi »

Ik gebruik mijn karrimor patrol 45 graag voor dit soort tochten...


Gebruikersavatar
maartieboy
Berichten: 1181
Lid geworden op: 26 nov 2012, 17:00
Locatie: Rijswijk, Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Lowe alpine sting

Bericht door maartieboy »

mooi ding inderdaad. ik houd m in gedachte


Viking
Berichten: 4459
Lid geworden op: 12 mar 2014, 11:07
Locatie: Zuidlaren

Re: Lowe alpine sting

Bericht door Viking »

Die vulcan en een sting verschillen niet zoveel..

Voor een wandeling, bedoel je met of zonder overnachting?

Ik heb ook een Karrimor sf pradator.(kleur Coyote). Prima tas.. Maar er zijn zoveel goede tassen.. Net wat je mooi vind.. Allerlei kleurtjes, of liever natuur kleurtje?

Als je dan opzoek bent voor dayhike's zou ik eens zoeken naar de lowe alpine strike... Kun je ook prima mee overnachten.. En is stuk kleiner dan de Vulcan of sting/ray


Gebruikersavatar
maartieboy
Berichten: 1181
Lid geworden op: 26 nov 2012, 17:00
Locatie: Rijswijk, Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Lowe alpine sting

Bericht door maartieboy »

de strike ziet er interessant uit. Ik hou van natuurkleurtjes.
Ik ben opzoek naar een daysack waarmee nodig je ook kunt overnachten.


Gebruikersavatar
jaspertimm
Berichten: 1278
Lid geworden op: 01 feb 2010, 21:52
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Lowe alpine sting

Bericht door jaspertimm »

Afbeelding

Ik gebruik hem eigenlijk dagelijks die strike. Super chille tas!
Als je echt niks mee neemt kan je hem prima gebruiken al vind ik de heupband met 15 kilo op je rug net te weinig.
Zeker als je een hele dag loopt aka 9-17 dan krijg je toch blauwe en rode strepen in je zei!

ik dan  ;-)


Gebruikersavatar
maartieboy
Berichten: 1181
Lid geworden op: 26 nov 2012, 17:00
Locatie: Rijswijk, Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Lowe alpine sting

Bericht door maartieboy »

[quote="jaspertimm"]

Ik gebruik hem eigenlijk dagelijks die strike. Super chille tas!
Als je echt niks mee neemt kan je hem prima gebruiken al vind ik de heupband met 15 kilo op je rug net te weinig.
Zeker als je een hele dag loopt aka 9-17 dan krijg je toch blauwe en rode strepen in je zei!

ik dan  ;-)
[/quote]

Het bedankt voor het delen. ik zat ook al naar die heupbanden te kijken.  Tijdens bergtochten loop ik al snel zonder t-shirt en vraag me af of het dan nog comfortabel zit allemaal.


Gebruikersavatar
jaspertimm
Berichten: 1278
Lid geworden op: 01 feb 2010, 21:52
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Lowe alpine sting

Bericht door jaspertimm »

[quote="maartieboy"]
Het bedankt voor het delen. ik zat ook al naar die heupbanden te kijken.  Tijdens bergtochten loop ik al snel zonder t-shirt en vraag me af of het dan nog comfortabel zit allemaal.
[/quote]

Als je bergtochten er mee loopt en je tas is echt heel licht is er niks aan de hand maar als je lang en redelijk zwaar gaat lopen dan is het al snel erg pijnlijk. Zeker als je zonder t-shirt gaat lopen. Ik liep toen gewoon normaal met een t-shirt en had al rode strepen en pijnlijke huid.


peterpeterpeterpeter
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 jan 2015, 16:42

Re: Lowe alpine sting

Bericht door peterpeterpeterpeter »

ik zelf heb ze 'al' 4 (waarbij ik tevens de versies had van Lowe Alpine en Arwy)

de 1e 'broertje' (wat formeel geen 'broertje' was, aangezien zij niet afkomstig is van Lowe of Arwy) was de 'pukkel' van 20liter. Deze was zeer stevig en praktisch (mits je het kleine tussenschot weghaalde). Droeg ook comfortabel mits je niet meer meenam dan 20liter. Je komt ze enkel nig tegen bij de dump (en bij mij, als ik weinig mee moet nemen ;)

Omdat de 20 liter te klein was (+ivm modernised soldier programme) kwam er diverse nieuwe (grotere) rugzakken.

De Sting was de kleinste Iets van 40liter (excl zijzakken dan anders 60liter met 2 zijzakken van 10liter ieder). Mooie rugzak Mits geen zware dingen moet worden gedragen ivm. geen goede schouder en rugpand (te slap, geen 'gewapende' rugpand).
Niet geschikt voor hiken of tactische (militaire) optreden. Zie het meer als een weekendtas, waarbij je niet ver/lang moet lopen

Als tussenmaat heb je de Strike 60liter (excl. de 2 zijzakken van ieder 10 of 20liter). Deze is eigenlijk beter voor lang/ver lopen vanwege goede schouderbanden + stevige rugpand Erg comfortabel Eigenlijk net iets te groot voor dagelijks gebruik Eventueel een optie om dan de zijzakken niet te gebruiken. Vanwege (beperkte) formaat en afstelbaarheid ook geschikt voor 'kleine' personen.

Als grootste heb je de Saracene. Deze is het neusje van de zalm Hij is 90liter (excl. 2zijtassen van 20liter ieder) Verder eigenlijk zelfde als de Strike. 2 verschillen il: vanwege omvang is het eigenlijk niet geschikt voor mensen kleiner dan 1.70 a 175cm en/of niet geschikt voor dagelijks gebruik

Nu kun je zelf oordelen welke soort beste voor je is.

Kwaliteitsverschil tussen Lowe en Arwy
Lowe is echt kwaliteit. Arwy is minder.Zo is Arwy van Chinese makelij. Defensie nam eerst Lowe af. Toen alles goedkoper moest worden, nam Defensie van Arwy af (deze maakte de modelle precies na als van de Lowe, dus qua model etc geen verschil).

Verschillen tussen beide:
1
Arwy stof is dunner (schuurt eerder in het veld tov. Lowe). Je voelt het t verschil, als je er aan voelt

2
Aantal naailijnen per verbinding is bij Lowe dubbel.
Ook minder uitschuringen/duurzamer.

3
Schijnbaar zijn de clips etc van minder kwaliteit van de Arwy aangezien deze regelmatig kapotgaan itt tot Lowe

4
Arwy verkleurt zeer snel Lowe amper

5
De plastic coating op de stof aan de binnenkant gaat bij Arwy snel los. Bij Lowe amper.

Hoe weet ik dit? Ben voormalige intensieve (militaire) gebruiker (was sgt. fourier = kleding en goederen beheerder/verstrekker) En dit waren de veel gwhoorde klachten van andere militaire intensieve gebruikers (infanteristen, Lmb).

Mijn advies: alleen Lowe


Plaats reactie