Nieuwe rugzak ( Highlander Pro Force New Forces 66 liter ).

Op stap met 1 kilo of met 25 kilo. Wat gebruik je en heb je mee?
Gebruikersavatar
Martin Outdoors
Berichten: 2192
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:26
Locatie: Waar ik vanavond slaap.

Re: Nieuwe rugzak ( Highlander Pro Force New Forces 66 liter ).

Bericht door Martin Outdoors »

Hey tomcat,
Genoeg tijd gehad om die rugzak van je te testen?

Ik denk er aan ook 1 te kopen , je review is duidelijk maar heb je nu ook gebruikers ervaring en wil je die delen ?



Of iemand anders ^-^ ?


Youtube kanaal "Veld vaardigheden" ;
https://www.youtube.com/channel/UCRx3EQ ... tzC44XdSVw
Erwin P
Berichten: 53
Lid geworden op: 19 jul 2016, 18:41

Re: Nieuwe rugzak ( Highlander Pro Force New Forces 66 liter ).

Bericht door Erwin P »

Geen ervaring met deze tas, maar wel met een goed alternatief. Koste 2 jaar terug ca €85

Een Tahoma 75. Heb ik meermalen mee gehad op lange hike tochten, festivals etc waarbij uiteindelijk (na zware mishandeling) er een scheurtje in de onderkant is ontstaan.
Verder echt een super backpack welke erg ruim inpakt en handige zijvakken heeft. Enige nadeel is verder dat de banden niet zo goed ingepakt zijn zodat je daar iets meer last van krijgt bij veel bepakking (20 kg) over lange afstand.

Alles relatief aan de prijs natuurlijk, vergeleken met een Deuter of iets in die trant houdt het al snel op.


Gebruikersavatar
Martin Outdoors
Berichten: 2192
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:26
Locatie: Waar ik vanavond slaap.

Re: Nieuwe rugzak ( Highlander Pro Force New Forces 66 liter ).

Bericht door Martin Outdoors »

Ook een leuke rugzak, lijkt qua opbouw wel een beetje op de pro force, dank voor de tip die neem ik mee :-)

Alles boven de 70 l word al wat te groot en onder de 55 net iets te klein, ik neem nooit heel veel mee maar in de winter ontkom ik er meestal niet aan om een dikkere slaapzak matje en een jas mee te nemen en dan zit mijn 35 l rugtassen vol met extern een slaapzak er op vastgemaakt , die wil ik in de winter er juist in.


Youtube kanaal "Veld vaardigheden" ;
https://www.youtube.com/channel/UCRx3EQ ... tzC44XdSVw
Erwin P
Berichten: 53
Lid geworden op: 19 jul 2016, 18:41

Re: Nieuwe rugzak ( Highlander Pro Force New Forces 66 liter ).

Bericht door Erwin P »

Zandhaas schreef:Ook een leuke rugzak, lijkt qua opbouw wel een beetje op de pro force, dank voor de tip die neem ik mee :-)

Alles boven de 70 l word al wat te groot en onder de 55 net iets te klein, ik neem nooit heel veel mee maar in de winter ontkom ik er meestal niet aan om een dikkere slaapzak matje en een jas mee te nemen en dan zit mijn 35 l rugtassen vol met extern een slaapzak er op vastgemaakt , die wil ik in de winter er juist in.
Kwa buitenafmetingen vind ik de verschillen tussen 65 en 75 altijd wel meevallen. Gewicht zal mekaar al helemaal niks maken. Dus dan zou ik altijd kiezen voor meer ruimte als je dan toch al voor full-size gaat.
Maar dat is natuurlijk persoonlijk.


Gebruikersavatar
Martin Outdoors
Berichten: 2192
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:26
Locatie: Waar ik vanavond slaap.

Re: Nieuwe rugzak ( Highlander Pro Force New Forces 66 liter ).

Bericht door Martin Outdoors »

In mijn optiek is 120 liter full size , 60-70 liter middel maatje en 25 -45 liter klein .


Youtube kanaal "Veld vaardigheden" ;
https://www.youtube.com/channel/UCRx3EQ ... tzC44XdSVw
Erwin P
Berichten: 53
Lid geworden op: 19 jul 2016, 18:41

Re: Nieuwe rugzak ( Highlander Pro Force New Forces 66 liter ).

Bericht door Erwin P »

Zandhaas schreef:In mijn optiek is 120 liter full size , 60-70 liter middel maatje en 25 -45 liter klein .
Ah ja, ik heb m'n volle 75 + 10 net ff op de rug gehad. Zou niet weten wat ik met 120L zou moeten (zonder steekwagen :o )


Gebruikersavatar
Martin Outdoors
Berichten: 2192
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:26
Locatie: Waar ik vanavond slaap.

Re: Nieuwe rugzak ( Highlander Pro Force New Forces 66 liter ).

Bericht door Martin Outdoors »

;D ;D ;D


Youtube kanaal "Veld vaardigheden" ;
https://www.youtube.com/channel/UCRx3EQ ... tzC44XdSVw
Plaats reactie