The north face

Op stap met 1 kilo of met 25 kilo. Wat gebruik je en heb je mee?
Gesloten
Gebruikersavatar
Basel
Berichten: 1651
Lid geworden op: 04 aug 2011, 17:07
Locatie: Bladel

The north face

Bericht door Basel »

Dag mensen,
Ik zelf heb een vraag over mijn tent van the north face, ik heb hier schade aan ( fabrieksfouten ) maar heb de bon ( enorm stom ik weet het ) niet meer,
nu vroeg ik me af of jullie weten of er zonder bon ook bij the north face deze mankementen te verhalen zijn. Want het is immers een kwaliteitsproduct van hun.
Graag hoor ik van jullie als iemand er ervaring of kennis van heeft.

Mvg basel


Gebruikersavatar
Trailtraveller
Berichten: 2587
Lid geworden op: 20 jan 2010, 20:40
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: The north face

Bericht door Trailtraveller »

Als je deze met pin betaald hebt, kun je met de afschrijving aantonen dat je deze gekocht hebt. Echter dan moet je wel het echte bedrag aantonen en dat is vaak lastig. Bij sommige zaken houden ze inmiddels je aankopen bij (zoals Bever).


Ga op pad en vindt wat u zoekt. In de huiskamer is geen avontuur, slechts de plannen voor uw volgende reis.
IVN                        - http://www.ivn.nl
Bushcraft blog       - trailtraveller.blogspot.nl
Gebruikersavatar
Basel
Berichten: 1651
Lid geworden op: 04 aug 2011, 17:07
Locatie: Bladel

Re: The north face

Bericht door Basel »

Dag Mrwizard

wat bedoel je met houden ze je aankoopen bij ?
Ik heb de tent in het buitenland met cash betaald omdat de mijne stuk was en ik er snel een nieuwe moest,  top tent alleen nu dit ...


oud deelnemer 4
Berichten: 3217
Lid geworden op: 21 jan 2013, 22:39
Contacteer:

Re: The north face

Bericht door oud deelnemer 4 »

@Basel
heb zelf ook veel North Face tentjes gehad (in m'n bergsport tijd)
kocht mijn spul altijd in dezelfde winkel en was daar bij de mensen goed bekend.
bij een tentje ging na 2 jaar de rits kapot en ik dus terug (geen bon en niks meer)
maar omdat ze me goed konden en ik er altijd kocht, opsturen en proberen maar.... resultaat ... nieuwe rits erin zonder kosten voor mij.
ik zou zeggen het is het proberen waard... zonder het te proberen zul je het nooit weten.


Gebruikersavatar
Basel
Berichten: 1651
Lid geworden op: 04 aug 2011, 17:07
Locatie: Bladel

Re: The north face

Bericht door Basel »

[quote="oakleafNL"]
@Basel
heb zelf ook veel North Face tentjes gehad (in m'n bergsport tijd)
kocht mijn spul altijd in dezelfde winkel en was daar bij de mensen goed bekend.
bij een tentje ging na 2 jaar de rits kapot en ik dus terug (geen bon en niks meer)
maar omdat ze me goed konden en ik er altijd kocht, opsturen en proberen maar.... resultaat ... nieuwe rits erin zonder kosten voor mij.
ik zou zeggen het is het proberen waard... zonder het te proberen zul je het nooit weten.
[/quote]

Dag oakleafNL

Thx voor de tip, ik kom toch vrij veel bij de kampeermarkt in Ehv. wellicht daar eens langs wippen !


Viking
Berichten: 4459
Lid geworden op: 12 mar 2014, 11:07
Locatie: Zuidlaren

Re: The north face

Bericht door Viking »

Om wat voor schade/mankement gaat het, fototje van tentje?

Ik heb goede ervaringen met

http://www.repatent.nl
Laatst gewijzigd door Viking op 05 sep 2015, 16:52, 1 keer totaal gewijzigd.


Gebruikersavatar
Basel
Berichten: 1651
Lid geworden op: 04 aug 2011, 17:07
Locatie: Bladel

Re: The north face

Bericht door Basel »

[quote="Viking"]
Om wat voor schade/mankement gaat het, fototje van tentje?

Ik heb goede ervaringen met

http://www.repatent.nl
[/quote]

Enkele ophangpunten laten los welke gelijmd waren, van mijn fortress 33 en enkele naden laten los, de naden zijn niet zo erg alleen de ophangpunten wel ivm dat deze gelijmd zijn ipv gestikt.
Is het een reparatie bedrijf Viking ?


Viking
Berichten: 4459
Lid geworden op: 12 mar 2014, 11:07
Locatie: Zuidlaren

Re: The north face

Bericht door Viking »

[quote="Basel"]
[quote="Viking"]
Om wat voor schade/mankement gaat het, fototje van tentje?

Ik heb goede ervaringen met

http://www.repatent.nl
[/quote]

Enkele ophangpunten laten los welke gelijmd waren, van mijn fortress 33 en enkele naden laten los, de naden zijn niet zo erg alleen de ophangpunten wel ivm dat deze gelijmd zijn ipv gestikt.
Is het een reparatie bedrijf Viking ?
[/quote]

Even klikken op linkje Basel, repatent<------- naam zegt het al he


Gebruikersavatar
Basel
Berichten: 1651
Lid geworden op: 04 aug 2011, 17:07
Locatie: Bladel

Re: The north face

Bericht door Basel »

[quote="Viking"]
[quote="Basel"]
[quote="Viking"]
Om wat voor schade/mankement gaat het, fototje van tentje?

Ik heb goede ervaringen met

http://www.repatent.nl
[/quote]

Enkele ophangpunten laten los welke gelijmd waren, van mijn fortress 33 en enkele naden laten los, de naden zijn niet zo erg alleen de ophangpunten wel ivm dat deze gelijmd zijn ipv gestikt.
Is het een reparatie bedrijf Viking ?
[/quote]

Even klikken op linkje Basel, repatent<------- naam zegt het al he
[/quote]

haha sorry te snel gelezen, wat zijn jou ervaringen ermee ? ook toevallig met ribstop nylon en evt weer waterdicht maken ?


oud deelnemer 4
Berichten: 3217
Lid geworden op: 21 jan 2013, 22:39
Contacteer:

Re: The north face

Bericht door oud deelnemer 4 »

@Basel
ik heb altijd mijn tentjes een spraybeurt gegeven met een siliconen spray, daarna kon hij er weer en jaartje tegenaan.
(geen idee meer hoe die spray heette maar het waren oranje bussen van perry sport).


Gebruikersavatar
Basel
Berichten: 1651
Lid geworden op: 04 aug 2011, 17:07
Locatie: Bladel

Re: The north face

Bericht door Basel »

[quote="oakleafNL"]
@Basel
ik heb altijd mijn tentjes een spraybeurt gegeven met een siliconen spray, daarna kon hij er weer en jaartje tegenaan.
(geen idee meer hoe die spray heette maar het waren oranje bussen van perry sport).
[/quote]

Oke, ja dat ken ik wel dat sprayen, alleen vroeg me af als dit bedrijf wat Viking adviseerd aanpassingen / reparaties doen of ze het ook weer waterdicht maken, naar zijn ervaring


qjmb
Berichten: 314
Lid geworden op: 04 sep 2012, 15:24

Re: The north face

Bericht door qjmb »

Hoe oud is de tent? Als ie binnen 6 maanden kapot gaat moet de north face t vergoeden.
Als ie tussen 6 Mnd en t einde van de garantie periode kapot gaat moet jij aantonen dat t niet door jou komt maar een fabricagefout.
Na de garantieperiode heb je, in tegenstelling tot wat veel mensen denken, ook nog recht op garantie. Echter hoeft de fabrikant nooit het complete bedrag te vergoeden, maar bijvoorbeeld 50%.
Het is Europees vastgelegd dat dit geld tot de economische levensduur van een product. Maw, als je veel geld voor een tent betaald, gaat de garantie verder dan de periode die ze aangeven.
En wat veel mensen niet weten is dat dit ook geld voor producten die tweedehands gekocht zijn.
Dus ook als je geen bon hebt;)
Dus bij een fabricage fout, zeker bij TNF, is de kans groot dat ze t wel goed willen oplossen, je wordt immers een soort ambassadeur van t merk.
Hoop dat je hier wat aan hebt;)
Gr Q


Viking
Berichten: 4459
Lid geworden op: 12 mar 2014, 11:07
Locatie: Zuidlaren

Re: The north face

Bericht door Viking »

[quote="qjmb"]
Hoe oud is de tent? Als ie binnen 6 maanden kapot gaat moet de north face t vergoeden.
Als ie tussen 6 Mnd en t einde van de garantie periode kapot gaat moet jij aantonen dat t niet door jou komt maar een fabricagefout.
Na de garantieperiode heb je, in tegenstelling tot wat veel mensen denken, ook nog recht op garantie. Echter hoeft de fabrikant nooit het complete bedrag te vergoeden, maar bijvoorbeeld 50%.
Het is Europees vastgelegd dat dit geld tot de economische levensduur van een product. Maw, als je veel geld voor een tent betaald, gaat de garantie verder dan de periode die ze aangeven.
En wat veel mensen niet weten is dat dit ook geld voor producten die tweedehands gekocht zijn.
Dus ook als je geen bon hebt;)
Dus bij een fabricage fout, zeker bij TNF, is de kans groot dat ze t wel goed willen oplossen, je wordt immers een soort ambassadeur van t merk.
Hoop dat je hier wat aan hebt;)
Gr Q
[/quote]


Tenzij jezelf niet hebt gevraagd (zwart op wit) of het product 100% in orde is, want als koper van 2e hands spul, heb je een onderzoeksplicht, doe je daar niet aan...heb je pech.

Basel, heb goede ervaring met dat bedrijf, kun je met gerust hart zaken mee doen.


Gebruikersavatar
Basel
Berichten: 1651
Lid geworden op: 04 aug 2011, 17:07
Locatie: Bladel

Re: The north face

Bericht door Basel »

Dank voor alle reacties,

Heb de tent nieuw gekocht ong. 2 jaar geleden dus dan zou dan nog in de garantie periode vallen, ik denk dat ik het dan via de kampeermarkt ga proberen, daar ga ik vaak heen en zij hebben betere contacten bij tnf dan mij wellicht.

Viking thx voor je info, mocht het niet lukken bij tnf ga ik zeker het bedrijf informeren, wat heb jij daar laten repareren als ik vragen mag ( ervaringen) ?

mvg basel


Gebruikersavatar
Basel
Berichten: 1651
Lid geworden op: 04 aug 2011, 17:07
Locatie: Bladel

Re: The north face

Bericht door Basel »

Mag een slotje op, in samen werking met the north face een nieuwe tent ontvangen. ( blij ! :D !


Gesloten