Uitrusting meenemen of kopen op het bushcraft weekend?

Op stap met 1 kilo of met 25 kilo. Wat gebruik je en heb je mee?
Esentim
Berichten: 36
Lid geworden op: 16 sep 2015, 00:16

Uitrusting meenemen of kopen op het bushcraft weekend?

Bericht door Esentim »

Wat zouden jullie doen als je nog geen complete uitrusting had.....alles vantevoren kopen of gokken dat je het op het buscrafweekend kunt kopen?
Ik kom samen met mijn zoon voor 10 en het is onze eerste keer. Ik heb nog van vruuger:1 trangia,  1 firesteel, 2 slaapzakken, 2 isolatiematjes, 2 zitkussentjes, 1 slaapmatje, twee victorinox zakmessen, twee rugzakken, tarpklemmen en paracord. We hebben dus nog iets nodig om IN te slapen en iets om OP te slapen.
Dus boodschappenlijstje: dd tarp xl, tentpaal, 2 veldbedjes. Wat denken jullie, kan ik erop gokken dat ik dat daar kan kopen of kan ik er beter voor zorgen dat onze uitrusting compleet is als we daar aankomen?


Waidmann
Berichten: 1171
Lid geworden op: 21 feb 2013, 23:08
Locatie: Gelderland

Re: Uitrusting meenemen of kopen op het bushcraft weekend?

Bericht door Waidmann »

Persoonlijk zou ik het van te voren willen hebben, al is het voor een oefen set-up. De prijs blijft grotendeels hetzelfde. Maar als je Erik van de Bushcraftshop een mailtje stuurt kan hij het ook op locatie vast wel voor je meenemen :)


Gebruikersavatar
b2b
Berichten: 3345
Lid geworden op: 11 apr 2010, 20:33
Locatie: Heemskerk

Re: Uitrusting meenemen of kopen op het bushcraft weekend?

Bericht door b2b »

veldbedden bij de dump, dd tarp via bushcraftshop dan heb je die daar gereserveerd, met korting en zonder transportkosten.
gr
Cees.


back2basemetcees@hotmail.nl

www.back2basemetcees.wix.com/back2basic

tel- 0251-245202

cui bono, Cicero

never judge a man untill you have walked two moons in his moccassins
Gebruikersavatar
michiel
Berichten: 1582
Lid geworden op: 20 jan 2011, 09:34
Locatie: Noord-Brabant

Re: Uitrusting meenemen of kopen op het bushcraft weekend?

Bericht door michiel »

De DD tarp XL zou ik ook vantevoren bestellen bij Erik (van de bushcraftshop) en afhalen op zaterdagochtend; krijg je ook 10% korting. Voor veldbedden zou ik me goed inlezen. Ik heb een klein veldbedje, maar daar slaap ik erg slecht op. Ik zou gaan voor een wat steviger model van defensie en zoals b2b aangeeft via een dump. In de gauwigheid vond ik geen veldbedden bij de bushcraftshop.

Laat even weten of iemand je kan helpen bij de eerste keer opzetten van je tarp. Ik denk dat iedereen wil helpen. Je mag mij gerust aanschieten, doe maar aanspreken. Ik ben er vanaf vrijdag en loop rond met een licht bruine hond met een witte borst.


Brousse - handgemaakt, voor outdoor

You are free to choose, but you're not free from the consequence of your choice.
Fetzl
Berichten: 109
Lid geworden op: 11 mar 2015, 22:36
Locatie: Olen, België
Contacteer:

Re: Uitrusting meenemen of kopen op het bushcraft weekend?

Bericht door Fetzl »

[persoonlijke mening mode ON]
je hebt toch al isolatiematjes... wat wil je nog meer om OP te slapen ? Je gaat op een veldbed altijd kouder hebben dan direct op de grond op je matje

Als je nu toevallig nog een bouwzeiltje hebt liggen, dan ben je toch gesteld ? En heb je dat niet, dan ben je voor 5€ in de DHZ-zaak klaar.
Een kwalitatieve tarp van DD kan je nog altijd kopen als je zicht hebt op wat je nodig hebt (ik kocht mijn eerste ook fout - lees: te klein en niet aangepast aan wat ik wou)
Tentpaal ? Gewoon stok zoeken in het bos... toch ?

niet teveel focussen op materiaal... bushcraft draait nét om dat alles los te laten...
[Persoonlijke mening mode OFF]


Esentim
Berichten: 36
Lid geworden op: 16 sep 2015, 00:16

Re: Uitrusting meenemen of kopen op het bushcraft weekend?

Bericht door Esentim »

Fetzl: je hebt helemaal gelijk. Als ik in mijn eentje was zou ik dat ook makkelijk loslaten. Maar ik heb mijn zoon van 10 bij, ik wil wel dat het een geslaagde eerste keer wordt zodat hij vaker terug wil. De isolatiematjes zijn alleen isolatiematjes, geen slaapmatjes. Dus alleen dat aluminiumfolie met 2 mm schuim erop. Als ik nou een hoop dennentakken erop of eronder kon leggen was dat nog geen probleem, maar ik neem aan dat het niet de bedoeling is dat we het bos slopen op dat kampeerterrein. (Aangezien er in de brief staat dat we ons eigen hout mee moeten nemen) Zelfde reden waarom ik een tentstok mee wil nemen: als er 200 mensen komen die allemaal  takken nodig hebben, en je mag geen bomen beschadigen, hoe groot is dan de kans dat ik een stevige tak van 2 meter vind?


Gebruikersavatar
ger010
Berichten: 2732
Lid geworden op: 03 dec 2009, 12:25
Locatie: Hoogvliet
Contacteer:

Re: Uitrusting meenemen of kopen op het bushcraft weekend?

Bericht door ger010 »

Dingen hoeven niet duur te zijn mbt gewoon een bezem mee nemen :)
mbt tarp kan zoals eerder aan gegeven een gamma/karwei dekzeil ook
volstaan kost een tientje hoor uit.

De slaapzak en matje zou ik niet op besparen als hij het s'nachts koud heeft
heb je een lange nacht vrees ik...

een pannensetje kost zo'n 15 euro of zo en dan lekker koken op het vuur.


Afbeelding
rob038
Berichten: 27
Lid geworden op: 20 jan 2015, 21:56

Re: Uitrusting meenemen of kopen op het bushcraft weekend?

Bericht door rob038 »

Ik heb laatst een self inflatable gehaald bij de dump. (Ex defensie) afgelopen weekeinde op geslapen. Niets mis mee.


Gebruikersavatar
b2b
Berichten: 3345
Lid geworden op: 11 apr 2010, 20:33
Locatie: Heemskerk

Re: Uitrusting meenemen of kopen op het bushcraft weekend?

Bericht door b2b »

Geef via pm ff aan wat je nodig hebt,ik ben er vanaf vrijdag t/m zo ochtend. Misschien dat ik je kan helpen. Heb niet veel dubbel maar we kijken hoever we komen.
Heb geen veldbedden over en slaapzakken ook niet maar verder.
Er zijn nog wat kennissen die ook komen. Kortom via het netwerk is misschien wat te regelen.
Ik zie wel of je interesse hebt, heb nog wel wat tijd voor onderricht misschien ook, knoopjes etc.
gr
Cees


back2basemetcees@hotmail.nl

www.back2basemetcees.wix.com/back2basic

tel- 0251-245202

cui bono, Cicero

never judge a man untill you have walked two moons in his moccassins
Esentim
Berichten: 36
Lid geworden op: 16 sep 2015, 00:16

Re: Uitrusting meenemen of kopen op het bushcraft weekend?

Bericht door Esentim »

Bedankt voor alle tips, hulpaanbod en aanbod om spullen te lenen/ over te nemen. Ik haal wel gewoon een bouwzeiltje bij de gamma en kan dan op het bushcraftweekend een tarp kopen.
Ik heb vandaag verschillende slaapopties uitgeprobeerd. Veldbed was niks, valt af. Selfinflatable was ook niks. Lichtgewicht luchtbedje lag wel lekker. Bij decathlon kost die €39. Iemand ervaring mee toevallig?


Gebruikersavatar
Fransje
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 mei 2015, 12:29
Locatie: Enschede

Re: Uitrusting meenemen of kopen op het bushcraft weekend?

Bericht door Fransje »

Luchtbed: van de 4 die ik had waren er al snel 3 lek


Y�py�
Salmo Trutta
Berichten: 353
Lid geworden op: 24 jun 2014, 19:45
Locatie: Ugchelen
Contacteer:

Re: Uitrusting meenemen of kopen op het bushcraft weekend?

Bericht door Salmo Trutta »

Mijn ervaringen met luchtbedden zijn niet heel erg positief. En dan bedoel ik de oude types die alleen maar lucht als inhoud hebben. Ze isoleren totaal niet en ik heb het er alleen maar koud op gehad.

Ik hoor en lees wel erg goede berichten over de Exped matjes. Ook 'luchtbedden' maar dan met een vulling. En eh... rete duur, dat dan weer wel...


Afbeelding

Sieger
Gebruikersavatar
Een pan's hobby kok
Berichten: 8625
Lid geworden op: 30 mar 2011, 11:08
Locatie: Berkel en rodenrijs

Re: Uitrusting meenemen of kopen op het bushcraft weekend?

Bericht door Een pan's hobby kok »

maar ook wel super fijn heb er hier voor alle gezins-leden er een gekocht was inderdaad een rip uit mijn lijf maar geen rug klachten of kou meer dat is onbetaalbaar. en erg sterk.


Voor/Door en Met elkaar komen we een heel eind.
GR.Herman
http://www.facebook.com/BushcraftLimburg
een pan's gerechten en voedsel-Rookgerechten.
http://forum.bushcraftnederland.nl/http ... 15#p138315
Esentim
Berichten: 36
Lid geworden op: 16 sep 2015, 00:16

Re: Uitrusting meenemen of kopen op het bushcraft weekend?

Bericht door Esentim »

Nou ben ik benieuwd Herman, welke versie  van de exped heb jij?


Gebruikersavatar
Een pan's hobby kok
Berichten: 8625
Lid geworden op: 30 mar 2011, 11:08
Locatie: Berkel en rodenrijs

Re: Uitrusting meenemen of kopen op het bushcraft weekend?

Bericht door Een pan's hobby kok »

Ik een mijn vrouw hebben de exped 9 en de 2 kits de 7 de 9 is breder en dikker licht voor de wat bredere en zwaardere personen net effen lekkerder. En ja tot -15 op de grond mee gelegen op aarde grond geen optrekkende kou gehad echt een aanrader ik heb de kunststof uitvoering niet de dons uitvoering die gaat nog dieper in de temperatuur maar is ook een stuk duurder dan deze dure mat.


Voor/Door en Met elkaar komen we een heel eind.
GR.Herman
http://www.facebook.com/BushcraftLimburg
een pan's gerechten en voedsel-Rookgerechten.
http://forum.bushcraftnederland.nl/http ... 15#p138315
Plaats reactie