Zou jij een kleine schep meenemen als de wereld vergaat?

Op stap met 1 kilo of met 25 kilo. Wat gebruik je en heb je mee?
Gebruikersavatar
Meatloaf
Berichten: 1016
Lid geworden op: 15 feb 2012, 19:00
Locatie: Betuwe

Re: Zou jij een kleine schep meenemen als de wereld vergaat?

Bericht door Meatloaf »

leave no trace in het bos, heeft een schep weinig nut denk ik

voor een basecamp heeft hij meer nut(ontlasting, rondom vuur)

SHTF/selfreliability.. maakt het makkelijker om bv klei oven te maken, vuurkuilen, permanentere shelters met klei etc.


Gebruikersavatar
Jennekes
Berichten: 125
Lid geworden op: 13 okt 2013, 21:23
Locatie: Krimpenerwaard
Contacteer:

Re: Zou jij een kleine schep meenemen als de wereld vergaat?

Bericht door Jennekes »

[quote="Bennie"]
Voor jullie informatie, het preppers forum is ermee gestopt, denk dat we nog wel meer shtf vragen hier kunnen verwachten. Niet geheel onbegrijpelijk, aangezien velen van ons de skills beheersen om met minimale middelen te kunnen overleven in de natuur.
[/quote]

Als het preppersforum is gestopt, en de wereld vergaat, gaan we allemaal naar de kloten!  :o


http://www.voetsporen.nl, indrukken van een wandelaar
http://www.natuursporen.nl, een klein natuurparadijsje in de oceaan van het Groene Hart
Pyro
Berichten: 229
Lid geworden op: 04 jan 2015, 14:50
Locatie: Cote d'Azur.

Re: Zou jij een kleine schep meenemen als de wereld vergaat?

Bericht door Pyro »

Geef mij maar die sporthal ipv die schep!
Daar komt vaak nog bier uit de tap en hebben ze ook nog wel wat te knabbelen! Dat doe ik liever dan met die schep rond te zeulen!


"Hou je hoofd koel, en je voeten warm!"
Gebruikersavatar
Cobber
Berichten: 490
Lid geworden op: 04 jan 2015, 20:27
Locatie: Top of the North

Re: Zou jij een kleine schep meenemen als de wereld vergaat?

Bericht door Cobber »

De bush in, een schep mee.....de wereld vergaat.
Graaf je eigen graf zou ik zeggen!!!http://smf.bushcraftnederland.nl/Smiley ... t/cool.gif

Voor een basecamp lijkt mij het handig..onderweg zou ik het thuislaten. En een multitool, zaag, mes, hamer, bijl nagelknipper kan je ook allemaal thuislaten.
Die Chinese schep heeft het allemaal...all in one. Voor mij de Tool van het jaar 2015!


Leave no Footprints behind or Broken Hearts.
FaceBook Kayak Cobber
Gebruikersavatar
Ron NL-S
Berichten: 73
Lid geworden op: 11 okt 2015, 17:00
Locatie: Stora Skedvi Dalarna Zweden
Contacteer:

Re: Zou jij een kleine schep meenemen als de wereld vergaat?

Bericht door Ron NL-S »

We hebben t hier over een vouwschepje. Wat moet je daarmee in een basecamp? Bloembollen planten?
Want dat is het enige nut dat dat ding heeft. Voor de rest kun je je handen gebruiken of een graafstok.
Je shit begraven? Waarom? Aan de openlucht blootgesteld vergaat deze veel sneller en mocht het esthetische aspect je storen, dan gooi je er een hand vol bladeren of mos overheen.


Gebruikersavatar
eric
Berichten: 781
Lid geworden op: 27 nov 2011, 17:33
Locatie: limburg, nederland

Re: Zou jij een kleine schep meenemen als de wereld vergaat?

Bericht door eric »

Is wel handig om mee te slaan, tijdens een zombie-apocalyps.
Of als je een luchtje wilt scheppen, na een jaar onder de grond te hebben geleefd in een bombshelter.
:) :)

Ik zou hem wel meenemen, na verloop van tijd kom je er wel achter of je hem nodig hebt of niet. Een sporthal zou ik echt wel vermijden, zowiezo grote mensenmassa`s... Een goed voorbeeld is de superdome in New Orleans, tijdens orkaan katrina. Wat daar allemaal is gebeurd, daar zou ik niet tussen willen zitten...


Er is meer te zien aan de andere kant van de geraniums.....
Roely
Berichten: 1471
Lid geworden op: 26 aug 2012, 12:40

Re: Zou jij een kleine schep meenemen als de wereld vergaat?

Bericht door Roely »

Als je een schepje bij hebt, gebruik je het meestal wel.
Verder vindt ik het heel belangrijk dat het nut pas bepaald wordt als je weet wat voor gebied je ingaat, en wat je gaat doen.
In de ene grondsoort heb je weinig voordeel aan een schepje en de ander weer wel.
Als ik op pad ga, gaat over het algemeen nooit een schepje mee, echter ik verblijf ook weleens onder de grond en dan is een schep essentieel.

En voor als de wereld vergaat in hoeverre dit een serieus optie is, zou ik het heeeel dom vinden om een schepje mee te nemen.
Je kunt overal mee graven, van een stok tot een leeg blik tot alles wat enigszins een scherpe rand heeft en een bepaald oppervlak.
Een of andere survival boek heeft al meer functies, er staan dingen/tips in die je niet weet of even vergeten bent. Een bladzijde eruit scheuren en je hebt een vrij hygiënisch oppervlak om dingen of voedsel op te leggen, met wat knutselwerk kun je er water in koken, je kunt er markeringen mee aan brengen, vuurtje stoken, aantekeningen in noteren,rietje rollen, warmte isolatie enz enz.


oud deelnemer 4
Berichten: 3217
Lid geworden op: 21 jan 2013, 22:39
Contacteer:

Re: Zou jij een kleine schep meenemen als de wereld vergaat?

Bericht door oud deelnemer 4 »

voor als de wereld vergaat.... waar heb ik dan nog een schepje voor nodig als die wereld waar ik eventueel in zou graven is vergaan of niet ver daar vandaan is ?
nee dan heb ik geen schepje meer nodig !

als de beschaafde wereld is vergaan.... nou dan vindt ik wel in het ene of andere leegstaande winkeltje of huis een schep, of iets wat daarvoor door kan gaan.
dus ook dan niet...

ik heb een basecamp gemaakt en daar heb ik wel gebruik gemaakt van een schepje om dingen sneller en makkelijker te maken, dit had echter ook allemaal zonder schep kunnen worden gedaan.
onderweg tijdens een hike of trektocht heb ik nooit een schep bij me.


Gebruikersavatar
Dabberty
Berichten: 3026
Lid geworden op: 20 mar 2013, 13:41
Locatie: Praag
Contacteer:

Re: Zou jij een kleine schep meenemen als de wereld vergaat?

Bericht door Dabberty »

Ik neem nooit en schep mee.

[quote="Waidmann"]
Wat je er nog meer mee kunt doen? Ik zou zeggen bekijk deze video van de chinezen  ;D
https://www.youtube.com/watch?v=HiYmk1sBqCo
[/quote]
Wat een verdomd kicke muziekje zeg, wordt er helemaal wild van wil nu ook van alles gaan graven en knippen !


Plaats reactie