Rocktrail 2 persoons trekkerstent

Op stap met 1 kilo of met 25 kilo. Wat gebruik je en heb je mee?
Plaats reactie
Alder
Berichten: 498
Lid geworden op: 22 apr 2014, 09:07
Locatie: Bennekom

Rocktrail 2 persoons trekkerstent

Bericht door Alder »

Speciaal voor Bas, maar ook voor anderen die een goedkoop tentje willen:
Rocktrail 2 persoons trekkerstent
Voordelen:
Hij is voor 1 persoon plus je gear. Super snel op te zetten, 7 haringen, 3 scheerlijnen naar achteren, maar niet zo'n uitklaptent, dus kleine pakmaat. Erg laag en ook in groen/grijs beschikbaar. Kostte toen dus 17 euro. 1,5 kg.
Nadelen:
Enkeldoeks, als je hem dichtritst krijg je te weinig zuurstof naar binnen, ik ben een keer buiten adem wakker geworden in deze tent, dus nu slaap ik altijd met de deur open, alleen het gaas dicht. Ik ben ook lang, dus mn voeten liggen tegen de achterkant aan. Op de doek ontstaat condens aan de binnenkant, dus ik heb wel eens natte voeten gehad. Scheerlijnen zijn fluorescerend groen. Hij is niet altijd te koop, dan staat hij opeens weer in de folders en dan hebben ze hem weer.
AfbeeldingUtrecht Swamps
AfbeeldingKayak Ardennen
In de albums nog wat foto's, vooral de 2e staat de tent nog een paar keer op.


Gebruikersavatar
CommonZense
Berichten: 806
Lid geworden op: 18 aug 2014, 10:25
Locatie: Aalst (BE)
Contacteer:

Re: Rocktrail 2 persoons trekkerstent

Bericht door CommonZense »

Thanks Ruben. Duidelijk review, klinkt voor een deel overeenkomstig met het ontploftentje van de Aldi.
Wel een betere (pak)maat van die van de Aldi, die is enkel geschikt voor een basiskamp, die past niet in de rugzak...

Een paar keer een weekendje in geslapen, maar als je overdag niet de kans hebt iets te drogen of als je regen verwacht dan is die voor mij een no-go. Aan een tent zonder binnentent begin ik niet meer...


Gebruikersavatar
Basel
Berichten: 1651
Lid geworden op: 04 aug 2011, 17:07
Locatie: Bladel

Re: Rocktrail 2 persoons trekkerstent

Bericht door Basel »

Haha heb dit tentje ook ooit gekocht voor de fun, alleen na een nachtje erin geslapen te hebben in mn eigen condens gebruik ok hem nooit meer eigenlijk, kreeg er een gevaarlijk gevoel in want hij ademde 0 niks,
Wellicht als ik ooit een volgende keer de deur een beetje open laat.
Wel heel compact en licht!


Plaats reactie