Hoeveel KG is jouw totale kit?

Op stap met 1 kilo of met 25 kilo. Wat gebruik je en heb je mee?
Gebruikersavatar
Martin Outdoors
Berichten: 2192
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:26
Locatie: Waar ik vanavond slaap.

Re: Hoeveel KG is jouw totale kit?

Bericht door Martin Outdoors »

Bedankt voor deze duidelijke uitleg.
Inderdaad kun je op deze manier je slaapzak evt thuislaten en kun je licht gaan wandelen.


Youtube kanaal "Veld vaardigheden" ;
https://www.youtube.com/channel/UCRx3EQ ... tzC44XdSVw
Gebruikersavatar
madman73
Berichten: 2119
Lid geworden op: 06 mar 2014, 23:01
Locatie: Delfzijl
Contacteer:

Re: Hoeveel KG is jouw totale kit?

Bericht door madman73 »

rob038 schreef:Vorig jaar tijdens mij trip naar Engeland 28kg op de rug. Geen probleem, elke dag 10+ km lopen. Krijg je sterke spieren van.
Wie niet slim is moet sterk zijn.......... ;-)

@Roely, bedankt voor je uitleg, maar ik snap het nog niet helemaal. Heb je een schets/foto oid


rob038
Berichten: 27
Lid geworden op: 20 jan 2015, 21:56

Re: Hoeveel KG is jouw totale kit?

Bericht door rob038 »

Het was ook niet zo zeer bushcraft als een mes en een schapenvachtje. Meer hiken / wildkamperen.Voor 8 dagen ben je best veel gewicht kwijt aan voedsel oa. 3 liter water.


Gebruikersavatar
LuukD
Berichten: 23
Lid geworden op: 08 feb 2016, 20:01
Locatie: Middelburg

Re: Hoeveel KG is jouw totale kit?

Bericht door LuukD »

Dat ligt eraan wat ik ga doen. 10 dagen hiken in Sarek, Zweden, zat ik maximaal aan de 21kg. Met eten, zonder water. We waren wel met een groep van 4, dus hebben de tent + kookgerei kunnen delen, dit scheelde denk ik 1,5kg. Veel droogvoer mee, gekocht als zelf gedroogd. Heel erg gelet op veel calorieën per gram. Uit mijn hoofd dacht ik dat ik op de 7/8kg eten zat.
Als we in de buurt wat leuks gaan doen, let ik toch wel iets minder op de kilo's.


Jeof
Berichten: 461
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:44

Re: Hoeveel KG is jouw totale kit?

Bericht door Jeof »

@koen, vissen m.u.v. wat kleine voorntjes en baarsjes waren helaas nog niet actief vanwege de kou. Het water smaakte wel heerlijk :)

totale kit incl. eten voor 5 dagen en 2 liter water was 20 kg voor mijn kanotrip naar Polen

http://forum.bushcraftnederland.nl/view ... 00#p211500


massis
Berichten: 21
Lid geworden op: 13 apr 2016, 16:03

Re: Hoeveel KG is jouw totale kit?

Bericht door massis »

Mijn kit deel ik eigenlijk in 3 delen:
- basic kit: alles wat ik altijd bijheb zoals rugzak, tent, slaapzak, matje, maar ook mes, zaag, waterfilter, de hele gear dus.
- kledij: hoe langer weg, hoe meer mee tot op een zeker punt natuurlijk
- eten & drinken

Mijn basic kit zit nu op 9.5kg inclusief basic set reservekledij (1 boxer, 1 paar sokken, 1 shirt, een muts en thermisch ondergoed)

In 2014 zat ik voor 5 dagen Zweden aan 14.5kg alles inbegrepen: 3L water en eten voor 5 dagen. Toen had ik niet mijn eigen tent bij, maar deelde ik de tent met een vriend van me.
In principe kan ik dus een week weg met <15kg op m'n rug (met net wat minder water dan wel). Zwaarder wil ik ook echt niet gaan, dat nemen rug & knieën me niet in dank af.


Plaats reactie