leger vs burger

Op stap met 1 kilo of met 25 kilo. Wat gebruik je en heb je mee?
Vrijbuitert

Re: leger vs burger

Bericht door Vrijbuitert »

Zandhaas schreef:Mmh , Als "buiten in een tent slapen en hun potje moeten koken op een kleine stove" geen bushcraft is , tja dan zullen er op dit forum redelijk wat mensen "rondhangen" die eigenlijk geen bushcrafter zijn :o want er zijn er genoeg die niet verder willen of kunnen komen met hun skills dan dat.

Maar gelukkig bepaalt iedereen dat voor zich zelf ::) ,altijd dat labeltje ??? misschien is een reglement wel handig kunnen we aan dat criteria voldoen en mogen we ons bushcrafter noemen . ;D ;D
Zal wel offtopic zijn maar dit vind ik leuk, ,ook grappig is dat dit soort discussies ook alleen maar op fora gehouden worden komen we elkaar tegen is alles koek en ei, toch ? tenminste die ervaring heb ik wel. :P
Blijft toch een heikel punt.

Mijns inziens is bushcraft het leven van en met wat de natuur je bied. Blijft natuurlijk wel de vraag, hoe ver ga je daarin. Ik zie slapen onder zeil als kamperen, daar je dat zeil van thuis meeneem. In mijn ogen is dat niet bepaald leven van en met de natuur. Maar ja, waar leg je de grens dan. Je billycan? Een zakmes, een bijl?

Het is inderdaad niet te doen om te zeggen wanneer je een bushcrafter bent en wanneer niet.

Maar uiteindelijk maakt het niet zoveel uit. Een ieder zoekt maar lekker zelf uit wat hij/zij doet. Als je het maar leuk heb, dan is het immers goed.


Gebruikersavatar
arjuna
Berichten: 538
Lid geworden op: 26 jan 2016, 20:46

Re: leger vs burger

Bericht door arjuna »

@vrijbuiter

Een goede laatste zin , daar gaat het om niet om de rugzak
Ik ben lekker bezig om de spullen voor een week (6nachten) weer in orde te maken
heerlijk z,n week alleen in het bos .

Koen


Vrijbuitert

Re: leger vs burger

Bericht door Vrijbuitert »

arjuna schreef:@vrijbuiter

Een goede laatste zin , daar gaat het om niet om de rugzak
Ik ben lekker bezig om de spullen voor een week (6nachten) weer in orde te maken
heerlijk z,n week alleen in het bos .

Koen
Goed bezig! Succes!


Fetzl
Berichten: 109
Lid geworden op: 11 mar 2015, 22:36
Locatie: Olen, België
Contacteer:

Re: leger vs burger

Bericht door Fetzl »

arjuna schreef: Toen ik voor het met Ray Mears zijn programma kennis maakte hij altijd gebruik van ex leger spullen
Bv een kruisvaarders beker en een groene rugzak een gebruikte licht gewicht leger broek en ga zo maar door en ook zij schoenen kwamen uit het leger
In de loop der tijd zie je dat veranderen in aarde tinten merk spullen zoals broeken uit Noorwegen en tenten dat zelfde land Ik zie dit ook in Nederland gebeuren ,maar nooit de rugzak deze blijft ex of nieuw leger spul
denk dat dat ook met merchandizing te maken heeft... naarmate zo'n BBC (bekende bushcrafter) aan volgers wint, des te makkelijker is het ook om aan hen materiaal te slijten met je BBC-labeltje er aan... en zo ontstaan dan spulletjes die er militair uitzien, maar het niet zijn... enter: de aardekleuren

maar voor mij allemaal goed hoor.. what's in a name.
Ieder gebruikt wat ie leuk vind, toch ?


Gebruikersavatar
arjuna
Berichten: 538
Lid geworden op: 26 jan 2016, 20:46

Re: leger vs burger

Bericht door arjuna »

Prima wat een mens gebruikt is altijd een goede keuze
De auto die die rijd is nooit gebonden aan een status of voorkeur
de kleding die een mens wil dragen is ook nooit gebonden aan inkomen en verwachte verschijningsvorm.
Dit is dus nooit van toepassing op een rugzak deze is altijd ,zoals je typt vrij van keuze
Op dit moment staan er drie artikelen te koop die niks met het leger hebben te maken ,niet de kleur of de uitstraling daar van.

de jassen winkel die buitensport jassen verkoopt is gewoon een winkel die niet leger gerelateerd is ,maar gewoon een kleur voert
die je ook op het Rokin kan dragen of een dagje op de Efteling met je kinderen.

Is een tweedehands rugzak die groen is zo goedkoop of past het bij onze belevenis van BC
Wat ik heel vaak zie en wat duidelijk zichtbaar zal zijn in de maand juni bij het jaarlijkse weekend met bushcraft als uitgangspunt
Dat er camouflage broeken rond lopen met mensen er in als het wat nattig word ook camo jassen

Maar zoals er terecht getypt word ieder wat die wil

Koen


Gobert
Berichten: 75
Lid geworden op: 23 apr 2016, 21:47
Locatie: Heaven

Re: leger vs burger

Bericht door Gobert »

Hier een goede mix. Voor bepaalde zaken kom je gewoon prima slaags bij de dumpzaak, voor andere zaken weer niet.
Ben overigens geen type dat graag gekleed gaat in legerkleding, maar rugzak, slaapzak, bivakzak etc. komen wel van defensie af.


La Passione Passa dal Cuore
Plaats reactie