Wat nemen jullie mee?

Op stap met 1 kilo of met 25 kilo. Wat gebruik je en heb je mee?
Gebruikersavatar
arjuna
Berichten: 538
Lid geworden op: 26 jan 2016, 20:46

Re: Wat nemen jullie mee?

Bericht door arjuna »

Van dat wind stil dat kan ,maar ook niet .
Ik was er niet bij ,en kan dus nooit beoordelen wat beter kon bij harde wind en wandelstokken
Met andere woorden niet er vanuit gaan dat het niet kan of in dit geval kon maar testen .

koen


Thabro

Re: Wat nemen jullie mee?

Bericht door Thabro »

..............
Laatst gewijzigd door Thabro op 18 jun 2021, 13:36, 1 keer totaal gewijzigd.


Gebruikersavatar
Martin Outdoors
Berichten: 2192
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:26
Locatie: Waar ik vanavond slaap.

Re: Wat nemen jullie mee?

Bericht door Martin Outdoors »

Hey Thabro, heb jij niet toevallig de taiga rescue tool van het type spetsnatz?


Youtube kanaal "Veld vaardigheden" ;
https://www.youtube.com/channel/UCRx3EQ ... tzC44XdSVw
Thabro

Re: Wat nemen jullie mee?

Bericht door Thabro »

............
Laatst gewijzigd door Thabro op 18 jun 2021, 13:37, 1 keer totaal gewijzigd.


Thabro

Re: Wat nemen jullie mee?

Bericht door Thabro »

............
Laatst gewijzigd door Thabro op 18 jun 2021, 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.


Thabro

Re: Wat nemen jullie mee?

Bericht door Thabro »

.................
Laatst gewijzigd door Thabro op 18 jun 2021, 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.


Gebruikersavatar
Flecktarnmann
Berichten: 190
Lid geworden op: 27 jan 2020, 00:21

Re: Wat nemen jullie mee?

Bericht door Flecktarnmann »

Een klein EHBO pakket, twee zakmessen, een kleine zaklamp, aansteker(s), eten, drinken, een kookpan, een Särmä wood stove (aluminium platen die je in elkaar schuift waarmee je een mini fornuisje maakt), verrekijker, kompas, telefoons (voor de gps, ik moet wel natuurlijk ooit weer naar huis).

In de winter hetzelfde, maar dan met een rugzak met slaapzak en biwakzak erbij.


Gebruikersavatar
Flecktarnmann
Berichten: 190
Lid geworden op: 27 jan 2020, 00:21

Re: Wat nemen jullie mee?

Bericht door Flecktarnmann »

Nog een paar afbeeldingen van wat ik meeneem.

Afbeelding
Wat ik normaliter meeneem

Afbeelding
In de winter neem ik dit ook nog mee, en neem ik natuurlijk een grotere rugzak mee voor de slaapzak en bivvy bag die bij warm weer natuurlijk thuis blijven.


Alder
Berichten: 498
Lid geworden op: 22 apr 2014, 09:07
Locatie: Bennekom

Re: Wat nemen jullie mee?

Bericht door Alder »

Als ik het goed begrijp neem je in de zomer dus geen slaapmaterialen mee?


Gebruikersavatar
Flecktarnmann
Berichten: 190
Lid geworden op: 27 jan 2020, 00:21

Re: Wat nemen jullie mee?

Bericht door Flecktarnmann »

Alder schreef:Als ik het goed begrijp neem je in de zomer dus geen slaapmaterialen mee?
Ik ben op dit moment op zoek naar een goedkope naaimachine waarmee ik een tarp kan maken van waterdichte stof die ik recent heb aangeschaft, die zou ik dan uiteindelijk wel meenemen. Tot nu heb ik het niet nodig gehad, onder een flinke spar of den blijf je 9 van de 10 keer droog.

Verder is een hoopje mos al zacht genoeg om op te liggen.


Alder
Berichten: 498
Lid geworden op: 22 apr 2014, 09:07
Locatie: Bennekom

Re: Wat nemen jullie mee?

Bericht door Alder »

Oké, ik ben dan ook wel benieuwd hoe vaak je zo in de praktijk geslapen hebt afgelopen jaren, zonder slaapmatje, zonder iets tegen het vocht in dat zachte mos, en zonder slaapzak, en wat de nachttemperaturen daarbij ongeveer waren ^-^


Gebruikersavatar
Flecktarnmann
Berichten: 190
Lid geworden op: 27 jan 2020, 00:21

Re: Wat nemen jullie mee?

Bericht door Flecktarnmann »

In de laatste zomer eigenlijk de hele vakantie, het was dan ook snikheet (30-40°) met nauwelijks regen. Aan het einde wel een paar stevige buien, onder de enige den die er stomd bleef ik wel gelukkig droog. Meestal is de grond zelf al zacht genoeg, maar als ik op mos slaap zorg ik er natuurlijk voor dat ik mijn regenjas aan heb of er onder leg.


Alder
Berichten: 498
Lid geworden op: 22 apr 2014, 09:07
Locatie: Bennekom

Re: Wat nemen jullie mee?

Bericht door Alder »

Mooi dat dat toen goed ging, veel plezier komende zomer!


Roely
Berichten: 1471
Lid geworden op: 26 aug 2012, 12:40

Re: Wat nemen jullie mee?

Bericht door Roely »

Ja flackertarmann, wij zijn hier in de minderheid. (btw wat voor mes heb je daar liggen)

Zo heb ik ook veel geslapen in mijn jas. Of op een zelfgemaakt veldbedje. En dat is niet direct in het mos.. Maar op een droog plekje op een bedje van verzameld mos. Ik weet nog dat iedereen hier raar reageerde dat ik ook geen slaapmat of slaapzak had. ( stuk touw, stuk plastic, kompas, een paar messen en een blik knakworstjes)
Sommigen mensen beseffen niet, dat men al eeuwen lang zo buiten slaapt.. De slaapzak is pas eind 19e eeuw uitgevonden. Het gebruik van hammock en tarp enz is toevallig in het laatste decennium heel populair geworden hier, en onder de leden van dit forum. Ik moet zeggen, sommige leden hebben wel hele gave luxe spullen, dat wel.

Ik heb het toevallig net even terug zitten lezen ;D. Sommige leden werden gewoon boos op mij ;D.. Ook omdat ik een plastic tasje van de appie bij had ipv een grote luxe rugzak. ( zie topic mijn uitrusting rond pagina 17 ) en dan rookte ik ook nog drugs bij het kampvuur >:D >:D helemaal fout ;D

Anyway ik moet wel zeggen dat ik in de loop der jaren een pup tentje mee ben gaan nemen.
(zonder stokken of haringen.) puur tegen de beestjes.


Gebruikersavatar
Flecktarnmann
Berichten: 190
Lid geworden op: 27 jan 2020, 00:21

Re: Wat nemen jullie mee?

Bericht door Flecktarnmann »

Ik doe het eerder omdat ik gewoon een bloedhekel heb aan een rugzak, altijd dat op en afzetten :-( (Daarom draag ik ook die smock, daar past alles in wat ik nodig heb incl. evt. een tarp en voedsel voor minimaal 3 dagen).

Natuurlijk is een slaapmat comfortabeler, maar nodig heb ik het niet. In mijn rugzak heb ik wel een slaapmat als ruggensteun zodat de rugzak stabiel blijft, daar slaap ik echter niet op.


Plaats reactie