Ervaring met de DD Hammocks Jura 2?

Op stap met 1 kilo of met 25 kilo. Wat gebruik je en heb je mee?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1329
Lid geworden op: 01 sep 2014, 12:19
Locatie: In de buurt van Den Haag

Ervaring met de DD Hammocks Jura 2?

Bericht door MichelVH »

Hallo,

Ik zit te denken om deze voor mijn verjaardag te vragen:
https://www.bushcraftshop.nl/dd-hammock ... apzak.html

Wie heeft er ervaring met deze slaapzak? Wat is de werkelijke minimale temperatuur naar jouw ervaring? Zijn de materialen, stiksels etc van goede kwaliteit?

Alvast bedankt,

Michel


Vollgas Voraus!
Gebruikersavatar
Mosseltje
Berichten: 161
Lid geworden op: 08 mar 2016, 09:10
Locatie: Brabant

Re: Ervaring met de DD Hammocks Jura 2?

Bericht door Mosseltje »

Afgelopen weekend nog in geslapen maar toen lag ik in een huisje op de camping in Renesse, haha.

De slaapzak is van goede kwaliteit en afwerking is ook goed.
Die zak onderaan is heel handig.
Je voelt hem niet als je in de slaapzak zit maar je kan er prima mee op een natte vloer mee staan.


Gebruikersavatar
michiel
Berichten: 1582
Lid geworden op: 20 jan 2011, 09:34
Locatie: Noord-Brabant

Re: Ervaring met de DD Hammocks Jura 2?

Bericht door michiel »

Compleet off topic, maar wel de snelste manier om je te feliciteren met je nieuwe mes ;D Gaaf mes ga je krijgen man!


Brousse - handgemaakt, voor outdoor

You are free to choose, but you're not free from the consequence of your choice.
Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1329
Lid geworden op: 01 sep 2014, 12:19
Locatie: In de buurt van Den Haag

Re: Ervaring met de DD Hammocks Jura 2?

Bericht door MichelVH »

Ja echt Fa€king vet!!!! ;D ;D ;D ;D

K maak er binnenkort wel een apart topicje van :D


Vollgas Voraus!
rob038
Berichten: 27
Lid geworden op: 20 jan 2015, 21:56

Re: Ervaring met de DD Hammocks Jura 2?

Bericht door rob038 »

prima slaapzak! ik slaap er in mijn blote bast in tot 0 graden. kouder nog niet gedaan maar moet wel lukken.
De footbox is waterdicht inderdaad en je zou er zo de drek mee in kunnen. Nadeel is wel dat de footbox niet ademend is en je dus snel zweetvoeten krijgt.
Ik gebruik hem veel in de hangmat en dan is het absoluut ideaal dat de rits in het midden zit. Dwz over je buik loopt. scheelt een boel gemartel. Verder zitten er ook nog zakken aan de binnenkant. Makkelijk voor je zak chips, blikje bier of je huisdier of zo.
Ik heb hem nu een dik jaar en ik moet zeggen dat hij qua materiaal heel goed blijft.

conclusie:
Mooie zak voor nog geen 100 euro!


Alder
Berichten: 498
Lid geworden op: 22 apr 2014, 09:07
Locatie: Bennekom

Re: Ervaring met de DD Hammocks Jura 2?

Bericht door Alder »

Ik heb hem een half jaar, maar voor de zomer iets te warm, dus nog maar een paar keer gebruikt. Ik ben 2 meter, en dat past goed. Mn zomerslaapzak vind ik wat krap, dat heb ik in dit model niet.


Gebruikersavatar
J@siu
Berichten: 3573
Lid geworden op: 18 apr 2012, 18:47

Re: Ervaring met de DD Hammocks Jura 2?

Bericht door J@siu »

Hey ,
ook hier 2 x de Jura slaapzakken , een voor mijn vrouw en de XL voor mezelf ..
worden zeer regelmatig gebruikt tijden onze uitstapjes (solo of met z'n 2tjes ...)

goede slaapzakken voor het geld ..
tot -2 graden geen probleem (t-Shirt en boxer) maar als het kouder wordt toch een setje Merino lang ondergoed
ga begin 2017 naar de wat koudere streken ... laat je onze ervaring wel weten 8-) indien het kouder wordt dan - 10 of sow haha ..

Aja , we gebruiken deze slaapzakken al meer dan een jaar , voor het voor en najaar ideaal , zomer iets te warm , en de winter moet nog komen ...


Plaats reactie