Backpacken in Marocco

Op stap met 1 kilo of met 25 kilo. Wat gebruik je en heb je mee?
Plaats reactie
stella1980
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 nov 2016, 16:44

Backpacken in Marocco

Bericht door stella1980 »

Ik ga in feb/ maart richting Marocco waar ik met een vriend naar ifrane national park ga en hopelijk later de High Atlas ga "beklimmen"
Nu ben ik aan het kijken naar de beste gear om mee te nemen, vooral mbt tot ruchtzak, wij gaan 3 weken, en de temperatuur kan behoorlijk verschillen tussen park en berg. Ik ben een geoefende loper, maar dit is iets nieuws voor mij.

Alle tips zijn welkom!


Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1329
Lid geworden op: 01 sep 2014, 12:19
Locatie: In de buurt van Den Haag

Re: Backpacken in Marocco

Bericht door MichelVH »

Kan je helaas weinig tips geven maar MAN! wat ben ik jaloers! Marokko is volgens mij een prachtig land!


Vollgas Voraus!
Gebruikersavatar
arjuna
Berichten: 538
Lid geworden op: 26 jan 2016, 20:46

Re: Backpacken in Marocco

Bericht door arjuna »

Ik heb een tip

Geniet er van

Koen


Hurbie
Berichten: 35
Lid geworden op: 27 feb 2016, 15:17

Re: Backpacken in Marocco

Bericht door Hurbie »

Houd goed rekening met het verschil in temperatuur tussen de dag en de nacht !!! Overdag lekker 25 graden, s'nachts richting 5.
En dat er sneeuw ligt in februari/maart in het atlasgebergte weet je waarschijnlijk ondertussen ook ....


Vermoed dat het een redelijk grote rugzak gaat worden ....


Gebruikersavatar
jenniskens
Berichten: 6064
Lid geworden op: 09 apr 2010, 18:45
Locatie: Venray
Contacteer:

Re: Backpacken in Marocco

Bericht door jenniskens »

Kijk eens hier, http://www.ospreyeurope.com/nl_en/
Niet goed koop maar als je voor meer dan een paar dagen met een rugzak weggaat moet je wel een goede hebben.
Je kan er ook een kopen voor onder de honderd euro maar daar krijg je gegarandeerd spijt van.


stella1980
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 nov 2016, 16:44

Re: Backpacken in Marocco

Bericht door stella1980 »

Ja vet he :) Hebben er heel lang naar toe gewerkt, ik wilde hier al zo lang heen :) En omdat het een eens in je leven avontuur is wil ik echt goed voorbereid gaa. Ik heb de goedkopere versies idd gezien, maar ik koop dan liever een echte goede al moet ik er geld voor lenen :)

Omdat we elke dag verplaatsen zal het wel minimaal 50-85 liters worden, dus het zal een grote zijn :) Vanaf 45 liter gaan de prijzen ook stevig omhoog maar ik denk dat het dat wel waard is.


Erwin P
Berichten: 53
Lid geworden op: 19 jul 2016, 18:41

Re: Backpacken in Marocco

Bericht door Erwin P »

Ik heb erg goede ervaring met de Deuter 75 + 10. Erg solide, mooi ruim en goed geventileerd op de rug.

Heb hem destijds 2e hands op de kop getikt voor €150.

Verder kwa kleding (shirts etc, schoenen minder) zou ik langs de decathlon. Kost niks en erg tevreden mee. Zowel koud als warm spul. Ziet er wat minder hip uit, maar dat zal je een worst wezen in the middle of nowhere.


Gebruikersavatar
jenniskens
Berichten: 6064
Lid geworden op: 09 apr 2010, 18:45
Locatie: Venray
Contacteer:

Re: Backpacken in Marocco

Bericht door jenniskens »

Erwin P schreef:Ik heb erg goede ervaring met de Deuter 75 + 10. Erg solide, mooi ruim en goed geventileerd op de rug.
Ook zeer goed en aan te bevelen.


Gebruikersavatar
Erny
Berichten: 96
Lid geworden op: 25 jul 2016, 14:17

Re: Backpacken in Marocco

Bericht door Erny »

Kies bijvoorbeeld voor een rugzak die je qua volume kunt veranderen naar gelang je meer of minder meesleept.

Heel belangrijk is dat hij goed zit en op je rug past. Dus uitproberen voordat je koopt.

Zelf vind ik mijn rugzak erg handig omdat die aan de voorkant open te maken is zodat je niet je hele tas hoeft leeg te halen.


Gebruikersavatar
madman73
Berichten: 2119
Lid geworden op: 06 mar 2014, 23:01
Locatie: Delfzijl
Contacteer:

Re: Backpacken in Marocco

Bericht door madman73 »

Erny schreef: Heel belangrijk is dat hij goed zit en op je rug past. Dus uitproberen voordat je koopt.
Is al vaak genoemd, maar blijft het beste advies. En bezuinig niet op de kwaliteit als je vaker met een rugzak denkt te gaan. Ik heb ongeveer 25 jaar geleden van mijn studentenbudgetje met pijn in mijn hart (of portemonnee) het beste gekocht wat ik kon vinden. Tot op de dag van vandaag nog geen spijt van gehad.


stella1980
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 nov 2016, 16:44

Re: Backpacken in Marocco

Bericht door stella1980 »

Daar ben ik weer! Nu uit het zonnige Malta waar mijn zusje woont :)

Ik heb inderdaad besloten voor de Deuter 75 + 10, deze is qualitatief echt het dichste bij wat ik nodig heb, Ik heb nog een budget vanuit een doorlopend krediet, welke ik hier voor heb geopend. Meer als een back up mocht het fout gaan, maar ik ga zeker een nieuwe Deuter aanschaffen, paar dingen die belangrijk zijn, rugzak, droge voeten, stevige schoenen en veel geluk. Geluk kan ik natuurlijk niet kopen, maar de rest wel

:)


Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1159
Lid geworden op: 14 jul 2015, 16:34

Re: Backpacken in Marocco

Bericht door Tim »

stella1980 schreef:Ik heb nog een budget vanuit een doorlopend krediet, welke ik hier voor heb geopend.
Ik zal nu wel als zeurpiet klinken, maar geld uit zo'n krediet is geen budget. Het is een negatief budget.

Met geleend geld koop je vooral ongeluk en betaal je alles 2 of 3x.

Tim


If you are not willing to be a fool, you can't become a master.
Gebruikersavatar
madman73
Berichten: 2119
Lid geworden op: 06 mar 2014, 23:01
Locatie: Delfzijl
Contacteer:

Re: Backpacken in Marocco

Bericht door madman73 »

Helemaal mee eens. Doorlopend krediet staat voor mij gelijk aan uiteindelijke ellende. (ben conservatief opgevoed denk ik).

Behalve een hypotheek, geef ik pas uit als ik het heb. Met "koop het beste wat je je kunt veroorloven" bedoelde ik veroorloven uit eigen middelen.

Maar ja, daar gaat het topic niet over, succes met je keuze en veel plezier in Marokko.


stella1980
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 nov 2016, 16:44

Re: Backpacken in Marocco

Bericht door stella1980 »

hmm, ja dat is ook wel zo, negatief, maar het is meer als ene in worse case balansje..
ik kwam erop door een vriend van mij die deze beschrijft op websites waar hij mensen probeert te behoeden voor schulden, of slechte keuzens. Hij zei omdat het marocco is, als bescherming.

Ik beb ook absoluut niet van plan om meer uit te geven, ik heb gelukkig nog een paar opdrachten aankomen voor ik ga :)

Bedankt allemaal voor de feedback!


Plaats reactie