Osprey rugzak voor bushcraft?

Op stap met 1 kilo of met 25 kilo. Wat gebruik je en heb je mee?
Plaats reactie
Pango
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 sep 2016, 19:52

Osprey rugzak voor bushcraft?

Bericht door Pango »

Dag allemaal,

Ik heb me recentelijk een Osprey trek rugzak aangeschaft (Osprey xenith 88L) om te gebruiken als bushcraft pack tijdens mijn reizen.
Op forums en bushcraft gerelateerde kanalen zie ik altijd meer voorkeur voor Berghaus en militaire types van rugzakken omdat deze enorm robuust zijn.
Ik had deze modellen gepast in de winkel maar ik vond ze niet zo comfortabel om te dragen als de Osprey (ik ben niet echt groot van postuur).
Nu wou ik eens vragen of zo een Osprey ook bruikbaar is voor bushcraft en dergelijke of heeft deze tekortkomingen voor Bushcraft waar problemen van kunnen komen?
Wat is jullie mening hierover?

Alvast bedankt :)


Even the largest fires start with small shavings
Gebruikersavatar
Dabberty
Berichten: 3026
Lid geworden op: 20 mar 2013, 13:41
Locatie: Praag
Contacteer:

Re: Osprey rugzak voor bushcraft?

Bericht door Dabberty »

Ja hoor, je moet er alleen wat voorzichtiger mee zijn :-)
Een vriendin van me heeft een rode osprey, nu al 4 jaar lang. Zij trekt zo'n beetje heel Europa rond, en het enige wat tot nu toe kapot is, is een kleine scheur in het mesh gedeelte aan de voorkant.


Pango
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 sep 2016, 19:52

Re: Osprey rugzak voor bushcraft?

Bericht door Pango »

Dabberty schreef:Ja hoor, je moet er alleen wat voorzichtiger mee zijn :-)
Een vriendin van me heeft een rode osprey, nu al 4 jaar lang. Zij trekt zo'n beetje heel Europa rond, en het enige wat tot nu toe kapot is, is een kleine scheur in het mesh gedeelte aan de voorkant.

Bedankt voor het antwoord :)
Ja ik vreesde ook al voor het mesh gedeelte, vooral als je langs de zijkant er een bijl bij zou hangen maar daar ga ik dan wat extra bescherming voor verzorgen :)


Even the largest fires start with small shavings
Plaats reactie