Gezocht: Leren hoes voor schouder SFA

Op stap met 1 kilo of met 25 kilo. Wat gebruik je en heb je mee?
Boske
Berichten: 73
Lid geworden op: 17 apr 2016, 20:10

Gezocht: Leren hoes voor schouder SFA

Bericht door Boske »

Beste,

Wie kan me helpen?
Ik ben op zoek naar een bruin leren hoes om de schouder van mijn Gränsfors Small Forest Axe.
Zelf ben ik helemaal niet handig met leer bewerken, en ik vind het er wel mooi uitzien, zo'n hoes om de schouder.

Vragen die ik heb, zijn:
* Wie zou me hiermee op weg kunnen helpen?
* Aan welke prijs moet ik denken?
* Wat zijn de mogelijkheden?

Alvast bedankt.

Marc


I rather die on my feet than live on my knees
Waidmann
Berichten: 1171
Lid geworden op: 21 feb 2013, 23:08
Locatie: Gelderland

Re: Gezocht: Leren hoes voor schouder SFA

Bericht door Waidmann »

Ik heb nog wel een stukje leder liggen, moet net groot genoeg zijn. Kun je iets meer omschrijven hoe het eruit moet komen te zien? (eventueel foto)

Als je er geen verschrikkelijke haast heb kan ik wel iets voor je maken. Heb een SFA steel/bijl liggen dus pasvorm moet ook goed komen.


Gebruikersavatar
arjuna
Berichten: 538
Lid geworden op: 26 jan 2016, 20:46

Re: Gezocht: Leren hoes voor schouder SFA

Bericht door arjuna »

@Boske

De eerste vraag van de 3 is de beste
Wie kan mij op weg helpen.
Ik kan je een ongevraagd advies geven ,geloof in jezelf .
Als je het bos in gaat doe je ook alles alleen, en ik denk dat je hier ook wel een weg in hebt gevonden.
Vraag twee zou je in dit geval ook aan een eekhoorn kunnen stellen ^-^
En als je dan alleen bij een vuurtje zit ,dan maak je wat met een mes en een stukje hout en daar ben je blij mee
Dus met wat leer en een idee of foto gaat dit ook lukken

Veel plezier in de tocht van het leer bewerken

Koen

Ps
Ik waag mij daar niet aan ,het geduld ontbreekt mij hier voor
Vermoedelijk zelf opgelegd. :D


Gebruikersavatar
Dabberty
Berichten: 3026
Lid geworden op: 20 mar 2013, 13:41
Locatie: Praag
Contacteer:

Re: Gezocht: Leren hoes voor schouder SFA

Bericht door Dabberty »

Boske vraagt om hulp bij iets waar hij zelf niet het vetrouwen in heeft om te doen. Dan kom jij met je 'advies' om het toch zelf te doen, maar zelf wil / kun je het ook niet doen..
Misschien moet je je eigen ongevraagde advies ter harte nemen Koen.


Gebruikersavatar
arjuna
Berichten: 538
Lid geworden op: 26 jan 2016, 20:46

Re: Gezocht: Leren hoes voor schouder SFA

Bericht door arjuna »

Om even terug te komen over de schouder hoes, is er een foto van of een tekening , de vraag is al 4 dagen geleden gesteld.
Zodat het wat eenvoudiger zal zijn om het gevraagde advies voor de leer bewerking experts onder ons ,en dan kunnen zij het proces begeleiden.
En natuurlijk bij het topic blijven.

Koen

Ps

Ik denk aan een stuk webbing (40 mm) diagonaal over het lichaam .
Dan met een lus of zo iets op de riem verankert, en dan bij het schouderblad een lus (materiaal keuze staat vrij)
En dan op de juiste afstand een koker ( ook hier bij staat de materiaal keuze vrij) zodat deze steel opsluit.
De arm lengte van de drager zou kunnen bepalen waar deze komt ,zodat je de bijl gewoon over de schouder los maakt van de draagband
het terug plaatsen van de bijl op de rug zou met wat souplesse ;-) geen punt zijn
Dit is zomaar een idee.

Succes met het maken


Gebruikersavatar
Peterpnl
Berichten: 56
Lid geworden op: 07 jan 2017, 14:43
Locatie: Amersfoort

Re: Gezocht: Leren hoes voor schouder SFA

Bericht door Peterpnl »

Volgens mij zoekt hij een hoes voor de schouder van zijn bijl, en niet zijn eigen schouder...


A knife is the tool you use to make other tools, not the one tool that does everything.
Boske
Berichten: 73
Lid geworden op: 17 apr 2016, 20:10

Re: Gezocht: Leren hoes voor schouder SFA

Bericht door Boske »

Dank voor jullie reacties. Sry dat ik nu pas reageer... Was even afgeleid de afgelopen paar dagen.

Ondertussen heb ik een filmpje gevonden waarin mijn beeld goed wordt weergegeven. En het lijkt niet zo enorm lastig... voor iemand die leer heeft ;-) Tenminste Opzeggen laat hij het lijken.

https://youtu.be/Hko22EytxLs

Ben door het filmpje erachter dat het mij ook zou moeten lukken, echter heb ik geen idee waar ik het leer zou kunnen vinden, alsmede de veter...

Iemand een idee, of misschien een stukje leer&veter of misschien dat iemand em kan maken (voor een aardig prijsje)


I rather die on my feet than live on my knees
Gebruikersavatar
Dabberty
Berichten: 3026
Lid geworden op: 20 mar 2013, 13:41
Locatie: Praag
Contacteer:

Re: Gezocht: Leren hoes voor schouder SFA

Bericht door Dabberty »

Heb je als contact gehad met Waidmann? Die bood het aan om te doen voor je. Ik wil het ook wel doen, maar ik heb geen SFA dus dan zou je hem naar me op moeten sturen.

Voorbeeldje van de mijne kun je zien op de foto's hier:
http://dabberty.com/?p=1609

Het leer is afkomstig van een oude schooltas uit de kringloopwinkel.


Waidmann
Berichten: 1171
Lid geworden op: 21 feb 2013, 23:08
Locatie: Gelderland

Re: Gezocht: Leren hoes voor schouder SFA

Bericht door Waidmann »

Boske schreef: Ben door het filmpje erachter dat het mij ook zou moeten lukken, echter heb ik geen idee waar ik het leer zou kunnen vinden, alsmede de veter...

Iemand een idee, of misschien een stukje leer&veter of misschien dat iemand em kan maken (voor een aardig prijsje)
Oude schooltassen zit vaak nog wel het nodige aan recyclebaar leer tussen. Op MP staat ook het nodige wel. Mocht je in beide gevallen niet slagen wil ik je wel een stukje sturen met eventueel de veter erbij, prijs komen we wel uit dan (stuur maar PB indien nodig). Of als je in de buurt van de Achterhoek zit kunnen we het ook samen doen :)


Gebruikersavatar
arjuna
Berichten: 538
Lid geworden op: 26 jan 2016, 20:46

Re: Gezocht: Leren hoes voor schouder SFA

Bericht door arjuna »

Opgelost, de vraag was wat onduidelijk voor mij.
Nu rijst er een vraag, wat is de toegevoegde waarde van zo een zo een ^-^ schouderhoes.

Vraag aan de schoenmaker wat hij kan leveren, ik heb ooit een stukje van (wat ik kan herinneren) van 30 x30x3 voor 10 euro gekocht.


Koen


Gebruikersavatar
arjuna
Berichten: 538
Lid geworden op: 26 jan 2016, 20:46

Re: Gezocht: Leren hoes voor schouder SFA

Bericht door arjuna »

Ik heb het voorbeeld wat ik beschreef weer gevonden .


https://www.youtube.com/watch?v=G8GN7NEiFkg

Koen


bourgeois
Berichten: 752
Lid geworden op: 05 dec 2009, 20:37

Re: Gezocht: Leren hoes voor schouder SFA

Bericht door bourgeois »

@Koen:Toegevoegde waarde?: Sommigen vinden zo'n lederen hulsje er wel cool uitzien. Anderen vinden het nodig hun bijlsteel te beschermen. Cool? Smaken verschillen. Bescherming? Als je dat nodig denkt te hebben moet je i.m.h.o. eerst eens leren met een bijl om te gaan.


Gebruikersavatar
Martin Outdoors
Berichten: 2192
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:26
Locatie: Waar ik vanavond slaap.

Re: Gezocht: Leren hoes voor schouder SFA

Bericht door Martin Outdoors »

En heb je al een schouder beschermer ? ;D :D


Youtube kanaal "Veld vaardigheden" ;
https://www.youtube.com/channel/UCRx3EQ ... tzC44XdSVw
Gebruikersavatar
Dabberty
Berichten: 3026
Lid geworden op: 20 mar 2013, 13:41
Locatie: Praag
Contacteer:

Re: Gezocht: Leren hoes voor schouder SFA

Bericht door Dabberty »

bourgeois schreef:Bescherming? Als je dat nodig denkt te hebben moet je i.m.h.o. eerst eens leren met een bijl om te gaan.
Ik heb hem voor de bescherming er op zitten. Maar volgens jouw "i.m.h.o" maakt mij dat een onkundige bijl gebruiker.
Verdikkie, moet ik dan maar toch eens wat meer youtube filmpjes gaan kijken :-)


Boske
Berichten: 73
Lid geworden op: 17 apr 2016, 20:10

Re: Gezocht: Leren hoes voor schouder SFA

Bericht door Boske »

Ik vind em mooi en het is ook ter bescherming, iedereen heeft wel eens een off-day.

Ik ben ff aan het kijken of de Achterhoek voor mij te organiseren is. Want ik vind het top om het samen te maken en zo in het leer bewerken te rollen.

Anders ga ik kijken of ik een stukkies leer kan vinden... Begint toch te jeuken om het zelf te doen ::)


I rather die on my feet than live on my knees
Plaats reactie