Re: Quick releaseknoop
Geplaatst: 12 mar 2018, 12:27
leuk dat je gaat lopen met een wandelkar...
Ik heb inmiddels wat ervaring met deze vorm van vervoer...
Misschien heb je er wat aan wat ik hier schrijf:
Gebruik de Wheelie en daar kan je de wielen ook aan de binnenkant zetten..dan heb je een zogenaamd monowiel/trailer. Maar dat is zeer vermoeiend met omdoen en lopen..vaak moet je corrigeren met je hand aan de handels om balans te houden. na paar dagen zo geprobeerd te hebben maar weer gauw de wielen anders om gedaan..oftewel met twee wielen lopen.
Heb veel in de bergen gelopen en van de gebaande paden af..was meer alpinisme en snel losmaken vd kar kan je vergeten..slippen/vallen gebeurd in een seconde.
Ik liep vaak aangekoppeld aan de kar en als je kar omvalt kan je gauw wat breken of verekken. De banden zitten vast met een soort plastic Dring..ik was blij dat ze niet meer degelijk waren maar gewoon afknapten zodat mijn knieen/benen niet braken..of mee gesleurd worden de afgrond in.
Mijn kar is meedere keren een ravijn in gedonderd en ikzelf heb ik wel eens schade ondervonden..oa scheuren van de pols..gewoon omdat ik beetje verder ga dan een normaal persoon...met alle gevolgen van dien.
Duwen of trekken en niet gekoppeld zijn aan de kar is het beste...
Na meer dan 15000 Ks te hebben gelopen ermee weet ik ook dat alles uit elkaar trilt..vooral keiwegen en constant over rotsen etc..vraagt veel van de kar..dus met de elementen die je heb gemixt zou ik zeker proefdraaien. Om de paar dagen je bouten en moeren controleren is een goed idee
Bouten zijn afgeknapt...buizen door de midden (maar dat was door vallen in het ravijn) mooie vd Wheelie is dat er weinig onderdelen zijn en je alles kunt bestellen.
Lekke banden kun je niet krijgen ook makkelijk....de assen waren sterk en hielden het goed..ook met veel bagage
Ik heb voor een tarp gekozen om te lopen met de kar..zo heb ik alles onder dak en hoef je niet aldoor uit de tent.
anyway op Fb heb ik genoeg fotos staan van wat avonturen met de kar
kayak cobber
Zo heb je een idee..denk dat zelf maken leuk is en veel voorpret geeft..ik heb voor de Wheelie gekozen na veel wandelkarren te hebben bestudeerd...en de simpelheid en toch zeer goed doordacht ontwerp gaven de doorslag..
En door hun lange ervaring met de fietskarren en wandelkar was ik om..en de kinderziektes zijn er wat uit na vele jaren expimenteren en proberen..dat is bij zelf ontwerp vaak in een begin stadium maar niet minder leuk
Ik heb inmiddels wat ervaring met deze vorm van vervoer...
Misschien heb je er wat aan wat ik hier schrijf:
Gebruik de Wheelie en daar kan je de wielen ook aan de binnenkant zetten..dan heb je een zogenaamd monowiel/trailer. Maar dat is zeer vermoeiend met omdoen en lopen..vaak moet je corrigeren met je hand aan de handels om balans te houden. na paar dagen zo geprobeerd te hebben maar weer gauw de wielen anders om gedaan..oftewel met twee wielen lopen.
Heb veel in de bergen gelopen en van de gebaande paden af..was meer alpinisme en snel losmaken vd kar kan je vergeten..slippen/vallen gebeurd in een seconde.
Ik liep vaak aangekoppeld aan de kar en als je kar omvalt kan je gauw wat breken of verekken. De banden zitten vast met een soort plastic Dring..ik was blij dat ze niet meer degelijk waren maar gewoon afknapten zodat mijn knieen/benen niet braken..of mee gesleurd worden de afgrond in.
Mijn kar is meedere keren een ravijn in gedonderd en ikzelf heb ik wel eens schade ondervonden..oa scheuren van de pols..gewoon omdat ik beetje verder ga dan een normaal persoon...met alle gevolgen van dien.
Duwen of trekken en niet gekoppeld zijn aan de kar is het beste...
Na meer dan 15000 Ks te hebben gelopen ermee weet ik ook dat alles uit elkaar trilt..vooral keiwegen en constant over rotsen etc..vraagt veel van de kar..dus met de elementen die je heb gemixt zou ik zeker proefdraaien. Om de paar dagen je bouten en moeren controleren is een goed idee
Bouten zijn afgeknapt...buizen door de midden (maar dat was door vallen in het ravijn) mooie vd Wheelie is dat er weinig onderdelen zijn en je alles kunt bestellen.
Lekke banden kun je niet krijgen ook makkelijk....de assen waren sterk en hielden het goed..ook met veel bagage
Ik heb voor een tarp gekozen om te lopen met de kar..zo heb ik alles onder dak en hoef je niet aldoor uit de tent.
anyway op Fb heb ik genoeg fotos staan van wat avonturen met de kar
kayak cobber
Zo heb je een idee..denk dat zelf maken leuk is en veel voorpret geeft..ik heb voor de Wheelie gekozen na veel wandelkarren te hebben bestudeerd...en de simpelheid en toch zeer goed doordacht ontwerp gaven de doorslag..
En door hun lange ervaring met de fietskarren en wandelkar was ik om..en de kinderziektes zijn er wat uit na vele jaren expimenteren en proberen..dat is bij zelf ontwerp vaak in een begin stadium maar niet minder leuk