Hoe draag jij jouw spullen tijdens buitenactiviteiten?

Op stap met 1 kilo of met 25 kilo. Wat gebruik je en heb je mee?
Plaats reactie
OutdoorPeople
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 mar 2018, 18:10

Hoe draag jij jouw spullen tijdens buitenactiviteiten?

Bericht door OutdoorPeople »

Hallo allemaal,

Ik kan maar geen goede manier vinden om mijn spullen mee te nemen. Als ik erop uittrek neem ik messtal een bijl, zaag, mes en iets te eten en drinken mee. Een rugzak heeft het voordeel dat er veel in kan en dat het draagcomfort hoog is. Nadeel is dat je op bijv. De fiets niet zomaar iets kan pakken. In een schoudertas kan minder en het draagcomfort is ook minder, alleen je kan makkelijker bij je spullen. Een belt kit is het mewst toegankelijk en het zit niet in de weg. Nadeel id dat je niet veel mee lan nemen en het ziet er soms potsierlijk uit. Nou is mijn vraag: hoe dragen jullie je spullen met je mee?

Gr. OutdoorPeople

P.s. graag ook etbij zetten waarom


Waidmann
Berichten: 1171
Lid geworden op: 21 feb 2013, 23:08
Locatie: Gelderland

Re: Hoe draag jij jouw spullen tijdens buitenactiviteiten?

Bericht door Waidmann »

Als het niet in mijn broekzakken past dan gaat het in een rugtas. Op de fiets heb ik nog nooit bij mij spullen gehoeven en voor een slok water kun je even afstappen. Als dat te veel moeite is heb je camelback's en bidons.

Belt kit lijkt me helemaal niks, dat is handig in de sneeuw maar in normale omstandigheden zit het me veel te veel in de weg. Gebrek aan bewegingsvrijheid.

Schoudertas gebruik ik alleen bij het verzamelen van materiaal of vruchten, puur omdat je er handig bij kunt.

In de praktijk neem ik nooit zoveel mee. Als ik overnacht dan is het standaard de rugtas.


OutdoorPeople
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 mar 2018, 18:10

Re: Hoe draag jij jouw spullen tijdens buitenactiviteiten?

Bericht door OutdoorPeople »

Beste waidmann,

Bedankt voor je reactie. Hier kan ik wat mee.

Gr. OutdoorPeople


Gebruikersavatar
janvanloon
Berichten: 3334
Lid geworden op: 20 feb 2012, 22:09

Re: Hoe draag jij jouw spullen tijdens buitenactiviteiten?

Bericht door janvanloon »

Een riem rond je met zooi vind ik te hinderlijk.

Meestal rugzak.
Maar door een slechte gezondheid heb ik nu voor tochten hier in de buurt heb ik een fietskarretje gekocht ( kan ik met het handvat te voet meenemen of aan de fiets hangen ). Het is niet zo ver dat ik ga en meestal neem ik toch te veel gear mee om vanalles uit te proberen.
Dan steekt het niet op een kilo :)


Quote: "In the school of the woods, there is no graduation day. " Horace Kephart

bushcraftexperience.be
Gebruikersavatar
Dabberty
Berichten: 3026
Lid geworden op: 20 mar 2013, 13:41
Locatie: Praag
Contacteer:

Re: Hoe draag jij jouw spullen tijdens buitenactiviteiten?

Bericht door Dabberty »

Hetzelfde als wat Waidmann schreef


Gebruikersavatar
Martin Outdoors
Berichten: 2192
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:26
Locatie: Waar ik vanavond slaap.

Re: Hoe draag jij jouw spullen tijdens buitenactiviteiten?

Bericht door Martin Outdoors »

Ik gebruik alle middelen behalve de riem met meuk. Het is maar wat ik mee neem en hoelang ik wegblijf en wat voor weer het is. Deze dingen bepalen mijn uitrusting niet ik ;D


Youtube kanaal "Veld vaardigheden" ;
https://www.youtube.com/channel/UCRx3EQ ... tzC44XdSVw
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1159
Lid geworden op: 14 jul 2015, 16:34

Re: Hoe draag jij jouw spullen tijdens buitenactiviteiten?

Bericht door Tim »

Hey,

Ik draag het liefst een rugzak. Heb eea geprobeerd, maar kom toch terug bij de rugzak. Allemaal met heupband. Heb 35, 50L UL packs en een 58L bushcraft pack. Ook een 45L canvas pack, maar das meer een thema zak.

Kan bij altijd bij mn water en wat essentials. En tegenwoordig ook niet zwaar meer dat het problematisch is het ding even af te doen.

Tim


If you are not willing to be a fool, you can't become a master.
sanka
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 mar 2017, 11:05

Re: Hoe draag jij jouw spullen tijdens buitenactiviteiten?

Bericht door sanka »

Als ik alleen een "wandeling" maak heb ik meestal deze bij.

https://www.helikon-tex.com/pl_eur/cata ... IAL+KITBAG

Aan de riem hangt een Silky 210 in een molle pouch, en een low budget mora, een mini klapschopje, een wc kit en een opvouwbare dump pouch.
In de kitbag een veldfles, met RSV mok en stove, uitgebreide vuurset, plijsters, teezakjes en boulion blokjes en een mylar deken.

aan de achterkant van de kitbag kan zelfs een bijl tussen een speciale flap gestoken worden.

Dit is een lichte kit, maar wel meer als afdoende normaal.


Roely
Berichten: 1471
Lid geworden op: 26 aug 2012, 12:40

Re: Hoe draag jij jouw spullen tijdens buitenactiviteiten?

Bericht door Roely »

Nou dat is een goede vraag, zonder goed antwoord denk ik. Volgens mij zit iedereen hier met meerdere uitvoeringen van rugtassen en zakken. En wordt de keuze meestal bepaald door het doel :wandeling /hike /overnachting /week tocht.

Voor mij persoonlijk. Ik trek nu zo'n 30 jaar de bossen in en heb pas een jaar of 5 een flinke rugzak. Die neem ik nu weleens mee bij een meerdaagse. Dat is gewoon handig, alleen mijn grote valkuil is dat, hoe groter de tas is, hoe meer zooi dat ik meeneem of denk nodig te hebben ;D

Als echt nuttige toevoeging, wil ik wel kwijt dat ik al ruim 20 jaar een soort van gordel of buiktasje draag. (Kipling)
Daarin zit een vuurkit, vergrootglas, zakdoekjes, kompas, spiegeltje, een Zwitsers zakmesje en mijn huissleutel. Dus dat heb ik ten alle tijden op de man. (bij aanwezigheid van bergen, grotten, of kuilen ook een stuk touw op de man)
Maar ik ben wel een vreemde eend hier in de bijt. Zodra ik ergens ben, weet ik niet hoe snel ik mijn tas of rugzak moet verstoppen of begraven. O0
rsz_img_20190310_114912.jpg
rsz_img_20190310_114912.jpg (78.98 KiB) 3184 keer bekeken


Gebruikersavatar
Roel
Berichten: 2312
Lid geworden op: 10 apr 2010, 19:58

Re: Hoe draag jij jouw spullen tijdens buitenactiviteiten?

Bericht door Roel »

Verstoppen...? Want...?


Roely
Berichten: 1471
Lid geworden op: 26 aug 2012, 12:40

Re: Hoe draag jij jouw spullen tijdens buitenactiviteiten?

Bericht door Roely »

Omdat! Ik altijd eerst een plek zoek waar ik wil gaan slapen.. En de rest van de dag, de verdere omgeving ga bekijken enz. Als ik dan een rugzak of iets dergelijks bij heb, dump ik die dus bijna altijd meteen in de directe omgeving van die stek. En de volgende dag laat ik het daar ook weer achter als ik op pad ga oid.

In het vaste gebied waar ik vaak kom. Liggen ook al tientallen jaren (back Up) spullen, die nooit mee naar huis gaan. >:D
Daar is overigens wel is wat van verdwenen, beetje eigen schuld dat wel. Voor de rest is dat altijd goed gegaan.


Gebruikersavatar
Roel
Berichten: 2312
Lid geworden op: 10 apr 2010, 19:58

Re: Hoe draag jij jouw spullen tijdens buitenactiviteiten?

Bericht door Roel »

"Daar is overigens wel is wat van verdwenen,".. Tja...ook daar leer je weer van... ^-^


Plaats reactie