goede AliExpress aankoopervaringen!

Op stap met 1 kilo of met 25 kilo. Wat gebruik je en heb je mee?
Roely
Berichten: 1471
Lid geworden op: 26 aug 2012, 12:40

Re: goede AliExpress aankoopervaringen!

Bericht door Roely »

Die pleister ;D ;D ;D


Gebruikersavatar
Jandar
Berichten: 836
Lid geworden op: 25 sep 2010, 05:58
Locatie: hilversum

Re: goede AliExpress aankoopervaringen!

Bericht door Jandar »

ik heb inmiddels ruim 150 bestellingen op ali gedaan en vooral goede ervaringen gehad,
kwaliteit is niet altijd super maar heb je een probleem dan is er altijd een oplossing.
Ik had een keer per abuis een telefoon hoesje gekocht voor de verkeerde telefoon
Ik gaf aan dat het de verkeerde hoes was en kreeg prompt(ja wel even wachten ;-) )
de juiste opgestuurd zonder extra kosten.

Een ding moet je wel hebben met aliexpress. geduld. verwacht niet dat wat je vandaag besteld morgen binnen hebt.
soms valt het mee, soms valt het tegen, mijn levertijden varieerden van 1 week (ja het kan echt) tot 4 maanden.

Maar dat is ook mijn eigen schuld ik selecteer de artikeles ook alleen zonder verzendkosten.


Morris
Berichten: 37
Lid geworden op: 13 mar 2019, 11:57

Re: goede AliExpress aankoopervaringen!

Bericht door Morris »

ik bestel hier nooit iets, ali express echt iets voor Nederlanders
Denk je dat ze daar iets uitmaakt of iets functioneerd? Of hoe het gemaakt is? Of met welke gedachte?
Ik wil nl dat mensen hier werk behouden en dan het liefst eerlijke bedrijven
Nog beter: maak je eigen gear!
zie dit niet als aanvallend, maar iets van eer.
Doe iets ^-^

https://www.youtube.com/channel/UCO_aug ... FuQ/videos


Gebruikersavatar
ger010
Berichten: 2732
Lid geworden op: 03 dec 2009, 12:25
Locatie: Hoogvliet
Contacteer:

Re: goede AliExpress aankoopervaringen!

Bericht door ger010 »

Lol meeste spullen die je hier koopt in de prachtige winkels,
komen ook gewoon uit China hoor ;D

Maar snap wat je wil zeggen.


Afbeelding
Morris
Berichten: 37
Lid geworden op: 13 mar 2019, 11:57

Re: goede AliExpress aankoopervaringen!

Bericht door Morris »

@ger010
weet ik, koop ik dus lekker niet!
dump (recycle) en kringloop is ook nog leuk alternatief naast Do It Yourself
als je per se geld wil uitgeven:

https://bisonbushcraft.co.uk/
http://northmen.com/en/products
https://www.varusteleka.com/en/category/sarma/2257

ps een ene Maurice heeft ooit een made in EU post gemaakt hier.

dank je anyway.


Roely
Berichten: 1471
Lid geworden op: 26 aug 2012, 12:40

Re: goede AliExpress aankoopervaringen!

Bericht door Roely »

;D wat wij kopen bij Ali gaat na verloop van tijd naar de kringloop, en daar haal jij het dan weer op >:D
En voor diy projecten koop ik het materiaal doorgaans ook bij Ali.
Het is zoals Ger zegt, het gros wat je koopt in de lokale winkels, komt ook uit China. China is gewoon een groot producerend land.

Feitelijk door het direct bij de leverancier te bestellen, zijn we duurzaam bezig. Beter voor het milieu.
Ik bestel product a, bij de leverancier in china, deze stuurt het met de post naar Nederland en de postbode brengt het thuis.

Nu koop ik product a in de winkel. De route is dan... Een importeur besteld het in China, deze verzenden het naar ons land. Dit wordt opgepikt door een vervoerder, deze brengt het naar de distributeur. Vandaar wordt het verdeeld naar lokale opslagplaats (aldaar kost het ruimte en veel energie om op te slaan) dan verzorgt de leverancier dat het in jouw winkel terrecht komt(al dan niet omverpakt) . En deze kan het eventueel weer met de postbode bij jou laten bezorgen als je het niet zelf ophaald in een plastic tasje van de betreffende winkel. Nu hebben ze ook een inschatting moeten maken van de hoeveelheid goederen. Een deel wordt niet verkocht, dat deel gaat weer terug via de leverancier naar een distributie centrum, daar volgt controle van de goederen en wederom opslag. Vervolgens komen ze via een opkoper weer met een andere vervoerder en eventueel distributeur terug in een andere fysieke winkel. Alwaar wij het dan weer tegen sterke reductie kunnen kopen zolang de voorraad strekt. Als er al niet eerder voor gekozen is om de producten in een buurland aan te gaan bieden. Kijk maar eens in die euro achtige winkels, je zal zien dat veel verpakkingen, niet specifiek voor de Nederlandse markt waren. Dat zijn producten die al maandenlang in andere winkels en in opslag hebben gelegen.

Dus hoeveel onnodige milieu belasting voorkom je dan wel niet door het rechtstreeks te bestellen en aan te laten leveren.

En mocht dat aliexpress succes vooralsnog Nederlands zijn, ben ik trots dat wij weer voorop lopen, en trendsetter zijn voor de rest van de slapende wereld ;D

Wel met de kleine Kanttekening, dat aliexpress vooral ook veel goedkope wegwerp zooi op de markt brengt. Maar ja waar vraag is creëren hun het aanbod. En een beetje de vraag. (ze brengen ook producten waarvan we eerst niet eens wisten dat we het zouden willen 8-))


Morris
Berichten: 37
Lid geworden op: 13 mar 2019, 11:57

Re: goede AliExpress aankoopervaringen!

Bericht door Morris »

naam forum:

Website van Bushcraft Nederland over kennis en vaardigheden van onze voorouders.

ik ga ff wat drinken, fijne dag allemaal!
(zelf maken!)


Plaats reactie