Afhankelijk van wat ik ga doen neem ik ook weleens touw mee. Meestal dan van de action (geel of rood) . Maak ik een slinger van of lanyard of een monkey fist of een draagtas of een waslijn of mijn tent met een stuk zeil. En gebruik ik zelfs voor een survival boog. Dus ja eigenlijk voornamelijk om mee te spelen bij het kampvuur.
Wat vaker heb ik stukjes touw bij om te markeren onderweg, van een vriend geleerd vroeger.
Ik heb ook kleine spanbandjes gehad voor een hangmatje op te hangen om te rusten of te zitten onderweg. Maar die gebruikte ik alleen bij een wandeltocht.
Voor een bivak te bouwen gebruik ik voornamelijk wat de natuur mij bied. Met braam als favoriet.
Wat nou echt typisch iets is voor mij en wat ik echt bijna altijd bij me heb (de laatste 30 jaar) is een stukje koper draad (bv voor haakjes om aan een blikje te maken) en soms een enkele meter dun ijzerdraad voor bv een fakkel. Want ik heb geen hoofdlampjes enz.
Maar ik sleep zeker nooit alles mee. Ik heb jarenlang alleen een stuk touw mee gehad met welke je pallets inpakt zeg maar. Wit of oranje bijeengehouden met een stukje koperdraad. Daar deed ik alles mee. Zeil ophangen voor de regen en te slapen, markeren, voor een boog, strikken enz dat gebruik ik eigenlijk nog steeds, maar heb enkele jaren geleden dat touw van de action gekocht en dat sleep ik inderdaad toch weer elke keer mee. Maar ja voornamelijk om mee te spelen dus
Tja ik gebruik pas een paar jaar een echte rugzak, en merk dat je dan wat sneller wat meer zooi mee sleept dan nodig is. Er zit ook een schrift erin waar ik allerlei knopen in getekend heb. En nog meer messen, dan wat ik normaal al mee nam