Gear lijst voor m'n manneke (3 jaar)

Op stap met 1 kilo of met 25 kilo. Wat gebruik je en heb je mee?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dabberty
Berichten: 3026
Lid geworden op: 20 mar 2013, 13:41
Locatie: Praag
Contacteer:

Gear lijst voor m'n manneke (3 jaar)

Bericht door Dabberty »

Vorig jaar samen met m'n manneke voornamelijk tuin kamperen gedaan in de tent met matras en deken.
Maar z'n pa slaapt op een matje en in een slaapzak, dus wilde hij dat ook.
Dus zojuist m'n ouwe slaapzak ingekort voor m'n manneke, zodat hij zijn eigen slaapzak heeft, hij is er tevreden mee :-)
Hij zal nu comfy zijn tot -1.

Afbeelding

Ook het ccf matje ingekort, scheelt allemaal weer aan omvang en tilwerk. (En het afgeknipte stuk wordt mijn nieuwe kontzitmatje)
Verder nog een zeer dikke schapenwollen vacht om op te liggen zou hij dat liever hebben.
En qua gear:
- een Stanley thermo pot, dat hout eten/drinken tot 10 uur warm.
- een 10cm zebra billy can
- 400ml nalgene fles, 300ml titanium beker, en een Dabberty style hobo stoof, alles past in elkaar.
- een stanley braadpan, met vanalles er in (hoort standaard bij de pan)

Afbeelding

Afbeelding


Plan van aanpak, een paar keer weer in de tuin om moeders gerust te stellen, en daarna de wijde wereld in. (aka de bossen/midgebergtes half uurtje hier vandaan)

Ik heb er zin in! En om dat te vieren schenk ik mezelf nu een heerlijk koude oerhollandse dubbelgestookte jonge bols graanjenever in!


Gebruikersavatar
Oude.Wilg
Berichten: 561
Lid geworden op: 09 nov 2018, 19:48

Re: Gear lijst voor m'n manneke (3 jaar)

Bericht door Oude.Wilg »

Een mooie bijdrage Dabberty,

Mooie spullen en handig de inkorting van de slaapzak, bewaar het andere deel maar want groeien dat gaat vaak snel.
Fijne vooruitzichten steeds meer met je zoon te kunnen doen, blijf ons op de hoogte houden van je ondernemingen.


Mvg,
De Oude.Wilgen.
Roely
Berichten: 1471
Lid geworden op: 26 aug 2012, 12:40

Re: Gear lijst voor m'n manneke (3 jaar)

Bericht door Roely »

Aah geweldig man.
Ik moet goed terugdenken aan mijn Kids en die leeftijd. Dus qua gear een Zwitsers mes of multitool, en een doos lucifers >:D. Maar dat (lucifers) moet ik aan mijn vrouw vragen vwb de leeftijd. Kompas weet ik ook niet meer op die leeftijd.(achteraf moet ik wel mijn vader gelijk geven met het mes, die haalde het mes eerst een paar keer over de bakstenen voordat ik het kreeg. Ik vond een vlijmscherp mes veiliger. Naja de oudste is nu 19 en die heeft nog steeds een litteken over zijn vinger uit die tijd 8-))
Het mes heeft hij overigens nog steeds en gebruikt het nu ook nog regelmatig. Dat was een Leatherman squirt. De jongste is weleens een mes verloren, dus een lang koord eraan is geen overbodige luxe.

Wat ik wel zeker weet, en waar ze heel veel mee hebben gedaan is een vergroot glas. Dat is super interessant, een beetje beestjes kijken en gaatjes branden in blaadjes en dergelijke ;D dat is echt een aanrader.
Verder had ik hem zo'n survival fluitje gegeven. Als hij papa dan kwijt was (die dan vijf meter verder achter een boom stond) kon hij papa terug fluiten zeg maar. :D
Maar die fluit gaf ze dus echt een soort van veilig gevoel.

Tja en verder gooide mama wat snoep en Dino koekjes in de rugzak (plus tut en speen en snoetepoetsers) en nam hij zelf zo'n kiddizoom ding mee, om foto's voor mama te maken zogenaamd. Ow stukjes touw en post elastieken. Ik weet niet wat ze daar allemaal mee maakten, maar zelf vonden ze het fantastisch.

Ieder zijn eigen manier natuurlijk. Maar een vergroot glas was echt een mega item voor mijn Kids. Dat is een echte aanrader.
Tja en mama gooide er ook altijd een pakje zakdoekjes bij, maar die zijn volgens mij standaard alleen maar in brand op gegaan. ;D


Gebruikersavatar
Dabberty
Berichten: 3026
Lid geworden op: 20 mar 2013, 13:41
Locatie: Praag
Contacteer:

Re: Gear lijst voor m'n manneke (3 jaar)

Bericht door Dabberty »

Vergrootglas, goed idee, daar heb ik ook nog goede herinderingen aan, ik ruik die geur weer van rubber die smolt :-)
Voor de rest is hij denk ik nog een beetje te jong, misschien later in het jaar, en anders volgend jaar. Thx !


Roely
Berichten: 1471
Lid geworden op: 26 aug 2012, 12:40

Re: Gear lijst voor m'n manneke (3 jaar)

Bericht door Roely »

Ja het is voor mij ook een beetje terug in de tijd gissen. De jongste is intussen al weer 15.
Een mes hadden ze zeker al, maar dat kan ook niet anders met een papa als messen verzamelaar. ;D
Ik zie jouw kleine ook wel met zo'n camping bijltje rondlopen ;D ;D

Maar geniet ervan, de laatste keer dat ik ze mee vroeg, ging de oudste liever op stap, en de jongste zei. Ja nee dan heb ik een feest :-(


Gebruikersavatar
Oude.Wilg
Berichten: 561
Lid geworden op: 09 nov 2018, 19:48

Re: Gear lijst voor m'n manneke (3 jaar)

Bericht door Oude.Wilg »

Mijn ouder hebben er niet bij stil gestaan.
Ik heb aan vele gevaren bloot gestaan, menige dingen levens gevaarlijk, verschillende dingen zijn net goed gegaan.
Jonge ouders leer hier van, denk niet dat doet mijn kind niet.

Ik heb vroeger met scherpe dingen gespeeld met gevolgen.
Ja ik heb ook nog littekens van vroeger.
En benzine aansteker gekregen met grote gevolgen.
Loep die ik ook heb gehad had ook mis kunnen lopen.
Ook wel met gas gespeeld.

Ik was best een heel lief kind.
Maar ik was ook heeeeel ondernemend, heb veel geleerd in mijn leven, maar heb het allemaal zelf moeten ontdekken, en ontwikkelen.

Kinderen moeten onder toezicht leren met gevaarlijke dingen om te gaan, ik weet van veel dingen die behoorlijk mis zijn gegaan.
Een voorbeeld ouder waren even weg, kinderen zijn met vuur in huis gaan spelen en ze zijn allemaal verbrand.


Mvg,
De Oude.Wilgen.
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1159
Lid geworden op: 14 jul 2015, 16:34

Re: Gear lijst voor m'n manneke (3 jaar)

Bericht door Tim »

@Wilg. Sssht ssshht, je hoef niet zo te schreeuwen.

@Dabb: Kun je die onderkant nog in de slaapzak doen? Dubbel, zeg maar.

Mooi stukkie werk. Word een outdoor menneke.

Tim


If you are not willing to be a fool, you can't become a master.
Gebruikersavatar
Dabberty
Berichten: 3026
Lid geworden op: 20 mar 2013, 13:41
Locatie: Praag
Contacteer:

Re: Gear lijst voor m'n manneke (3 jaar)

Bericht door Dabberty »

Hey Tim, dat afgeknipte stukje ligt al in de vuilnisbak.


Plaats reactie