Nieuwe tent

Op stap met 1 kilo of met 25 kilo. Wat gebruik je en heb je mee?
Plaats reactie
Erwin P
Berichten: 53
Lid geworden op: 19 jul 2016, 18:41

Nieuwe tent

Bericht door Erwin P »

In het verleden ben ik actief geweest op het forum omdat ik toen meer in de outdoor richting zat. Momenteel is het meer hoog alpinisme en motortouren.

Nou laat ik hier toch nog even een ballonnetje op (ja ik weet het tenten is een beetje vloeken hier), maar ik ben op zoek naar een nieuwe tent.
Mijn vriendin en ik gaan 6 weken vanaf hier naar Marokko en terug op de motor. Natuurlijk wordt er gekampeerd.

Momenteel heb ik een MSR Elixer 3, fijn tentje, maar wordt oud en is ietswat krap om onze bagage in de tent te hebben en de voortentjes zijn net te klein om het daar te laten.
De MSR Mutha Hubba 3 doet aardig wat wij willen, maar ik ben toch benieuwd of jullie misschien ideeën hebben!
- Liefst stand alone.
- OF minimaal 170 breed binnen OF minimaal 140 en een ruime voortent.

Bij voorbaat dank!


Mismieter
Berichten: 96
Lid geworden op: 25 mar 2019, 17:30
Locatie: Geleen

Re: Nieuwe tent

Bericht door Mismieter »

Deze gebruiken wij om te trekken als we met twee gaan. Staat binnen 5 minuten. Dit is met zn tweetjes opzetten, geen grapje dus. Zonder scheerlijnen op te bouwen. Althans heb ik ze nog nooit gebruikt. Door het gewicht van de slaapmatjes rugzakken enz blijft ie staan. Het is ook alleen maar om in te slapen, niet om een week op de camping te staan. Want dan zou ik misschien toch die scheerlijnen adviseren.
Superdonker als hij dicht is. Je hebt wel een kort lijntje en een haring nodig als je de buitentent open wilt houden. Ik sla altijd een stokje in de grond, dan hoeft die haring niet mee.
Hij was niet duur. Dat weet ik nog en verkrijgbaar bij de decathlon.
Slapen aan de buitenkant en de rugzakken ertussenin. Zelfs de hond past er dan nog bij haha.
Bijlagen
15564521186243892332568721288978.jpg
15564521186243892332568721288978.jpg (2.06 MiB) 3881 keer bekeken


Je moet niks, je wilt het. Of niet...
Gebruikersavatar
londen
Berichten: 97
Lid geworden op: 11 mar 2018, 10:12

Re: Nieuwe tent

Bericht door londen »

Een vriend van me die veel kampeert tijdens motorvakantie (r100gs) zweert bij zijn Vango Pulsar 300 (voor 2p). Degelijke bouwkwaliteit, redelijk compact en licht, en schappelijk geprijsd.
Even goed zoeken en je hebt er zo eentje onder de €200, de nieuwe 'pro' versie heb je met goed zoeken voor onder de €300.

Allemaal afhankelijk van je budget natuurlijk, maar als je al een MSR tent hebt en 6 weken gaat kamperen, schat ik in dat 2-300 niet teveel is voor jullie.

Die Fresh&Black lijn van de Decathlon is wel heel erg fijn in de ochtend, en kan me voorstellen in zonnige landen als Marokko (zelf nooit geweest).
Ze hebben ook luxere versies dan die koepeltent (meer trekkerstenten), ik hoop dat daarvan de bouwkwaliteit wel beter is dan hun budget tenten.


Gebruikersavatar
Oude.Wilg
Berichten: 561
Lid geworden op: 09 nov 2018, 19:48

Re: Nieuwe tent

Bericht door Oude.Wilg »

Kleine Tips.
Ook over een tent kan je een shelter spannen, om de meeste hitte weg te nemen, als er geen schaduw plekken zijn.
En op tijd de tent op de plek zetten dan heeft de grond tijd op iets koeler te worden, dat kan ook een heel stuk schelen.


Mvg,
De Oude.Wilgen.
Gebruikersavatar
chris-jan
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 nov 2015, 18:01
Locatie: gorinchem

Re: Nieuwe tent

Bericht door chris-jan »

Erwin P schreef:In het verleden ben ik actief geweest op het forum omdat ik toen meer in de outdoor richting zat. Momenteel is het meer hoog alpinisme en motortouren.

Nou laat ik hier toch nog even een ballonnetje op (ja ik weet het tenten is een beetje vloeken hier), maar ik ben op zoek naar een nieuwe tent.
Mijn vriendin en ik gaan 6 weken vanaf hier naar Marokko en terug op de motor. Natuurlijk wordt er gekampeerd.

Momenteel heb ik een MSR Elixer 3, fijn tentje, maar wordt oud en is ietswat krap om onze bagage in de tent te hebben en de voortentjes zijn net te klein om het daar te laten.
De MSR Mutha Hubba 3 doet aardig wat wij willen, maar ik ben toch benieuwd of jullie misschien ideeën hebben!
- Liefst stand alone.
- OF minimaal 170 breed binnen OF minimaal 140 en een ruime voortent.

Bij voorbaat dank!

Hey Erwin,

Wat vond je verder van de Elixir? Ik ben een beetje aan het rondkijken voor een wandel/bushcraft tentje. Ik heb ook een 3x3 tarp, maar wil ook graag een klein tentje. Ik twijfel een beetje tussen de Elixir 2 of 3. Wat zijn jouw ervaringen? En wellicht van andere forumgenoten..?


Dominicus
Berichten: 119
Lid geworden op: 29 sep 2019, 15:27

Re: Nieuwe tent

Bericht door Dominicus »

Welke keuze is er gemaakt


Gebruikersavatar
chris-jan
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 nov 2015, 18:01
Locatie: gorinchem

Re: Nieuwe tent uiteindelijke keuze

Bericht door chris-jan »

Ik heb uiteindelijk gekozen voor de MSR Elixir 2. De tent bevalt goed en heb hem al een aantal keren gebruikt. Een mooie olivedrab groene kleur en het donker rood is ook niet te opvallend. De tent is ruim voor 1 persoon en kan zonder bagage in de tent ook wel met zn 2en. Ik vind het een aanrader!


Dominicus
Berichten: 119
Lid geworden op: 29 sep 2019, 15:27

Re: Nieuwe tent

Bericht door Dominicus »

even vloeken gvd gvd ty...tering .
een tent ^-^
hoop dat je er goede nachten in mag beleven

dominicus


Gebruikersavatar
Jandar
Berichten: 836
Lid geworden op: 25 sep 2010, 05:58
Locatie: hilversum

Re: Nieuwe tent

Bericht door Jandar »

Laat je ons weten wat je ervaringen zijn met de tent? ook leuk voor anderen die zo een tent overwegen..


Plaats reactie