Show je nieuwe Bushcraft aanwinst. Pic. Heavy.

Op stap met 1 kilo of met 25 kilo. Wat gebruik je en heb je mee?
Gobert
Berichten: 75
Lid geworden op: 23 apr 2016, 21:47
Locatie: Heaven

Re: Show je nieuwe Bushcraft aanwinst. Pic. Heavy.

Bericht door Gobert »

En? Werkt ie naar je zin?


La Passione Passa dal Cuore
Gebruikersavatar
lichtje
Berichten: 320
Lid geworden op: 29 jan 2015, 13:44
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Show je nieuwe Bushcraft aanwinst. Pic. Heavy.

Bericht door lichtje »

Vandaag bekeken, en geprobeerd, het brand goed. Staks eens kijken wat te koken.


Afbeelding
Pvt.13
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 aug 2016, 18:08

Re: Show je nieuwe Bushcraft aanwinst. Pic. Heavy.

Bericht door Pvt.13 »

Van de week een mora weten te bemachtigen voor 5 euro bij de lokale vis en outdoor shop, ik heb alleen geen idee welk model het is. Wel weet ik dat het een ouder model is, wie kan mij helpen ?

Hier een foto :)

Afbeelding

Groetjes Robin


Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1329
Lid geworden op: 01 sep 2014, 12:19
Locatie: In de buurt van Den Haag

Re: Show je nieuwe Bushcraft aanwinst. Pic. Heavy.

Bericht door MichelVH »

Hallo,

Mooi mes! Het is de 711. Er is een rode en een blauwe versie, ik weet niet of het vroeger ook zo was dat de blauwe rvs waren en de rode carbon.


Pvt.13
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 aug 2016, 18:08

Re: Show je nieuwe Bushcraft aanwinst. Pic. Heavy.

Bericht door Pvt.13 »

Zou best kunnen, deze is RVS.

En bedankt voor de snelle reactie!


Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1329
Lid geworden op: 01 sep 2014, 12:19
Locatie: In de buurt van Den Haag

Re: Show je nieuwe Bushcraft aanwinst. Pic. Heavy.

Bericht door MichelVH »

IMG_5258.JPG
IMG_5258.JPG (2.87 MiB) 2851 keer bekeken
Ging langs bij Maartieboy, en hij gaf me een mooi stuk olijfhout mee, gaat zeker iets moois worden! De firesteel heb ik getest en ziet er echt super uit, stevige grip, goede kwaliteit firesteel en dikker en langer dan een army-size :D .
IMG_5265.JPG
IMG_5265.JPG (2.41 MiB) 2851 keer bekeken
IMG_5266.JPG
IMG_5266.JPG (2.39 MiB) 2851 keer bekeken
Deze vakantie was ik in Bordeaux en de Corraize, daar in een boerenwinkeltje een Opinel No.8 gekocht. Bevalt stukken beter dan de No.10, deze voel je niet in je zak zitten en de 2 cm extra voegt niet veel toe voor waar ik 'm vooral voor gebruik (dingen als leer, karton of dun plastic snijden, klein carving werk en fijne werkjes die geen robuuste snede nodig hebben, maar "slice power". Dit is nu mijn EDC (alleen buiten school draag ik 'm als ik thuis kom floept 'ie in mn zak ;D ), soms pak ik een goedkope Chinese linerlock voor klusdingen waar je eigenlijk geen mes voor moet gebruiken ;-) . Heb het mes 1 nachtje in een bak azijn gelegd en toen met staalfix gepoetst.


Gebruikersavatar
maartieboy
Berichten: 1181
Lid geworden op: 26 nov 2012, 17:00
Locatie: Rijswijk, Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Show je nieuwe Bushcraft aanwinst. Pic. Heavy.

Bericht door maartieboy »

MichelVH schreef: Ging langs bij Maartieboy, en hij gaf me een mooi stuk olijfhout mee, gaat zeker iets moois worden! De firesteel heb ik getest en ziet er echt super uit, stevige grip, goede kwaliteit firesteel en dikker en langer dan een army-size :D .
O0 gelijk een mooi blokkie of andere spulletjes op te showen haha


Pyro
Berichten: 229
Lid geworden op: 04 jan 2015, 14:50
Locatie: Cote d'Azur.

Re: Show je nieuwe Bushcraft aanwinst. Pic. Heavy.

Bericht door Pyro »

Vandaag het nieuwe "CampFire small" pannensetje van 'Primus" gekregen!
Het is geen superlicht geanodiseerd aluminium/ titanium expeditiesetje, maar het is van lekker stevig rvs!
2x pannetjes met vouwbare greep en bijbehorende vergietdekseltjes.
1x koekenpannetje met knikgreep en aluminiumkern in de bodem voor een betere warmteverdeling.
Met z'n 1200 gram zeker geen lichtgewicht, maar het kan me eerlijk gezegd geen moer schelen want hij is gewoon errug mooi en volgens mij redelijk hufterproof!
Volgens de specs voor allerlei warmtebronnen geschikt incl houtvuur
Meegeleverd is ook nog een nette zware zwarte katoenen draagbuidel!
Daarbuiten ook nog een paar SWAT laarzen gekocht van het merk 'Crispi' omdat ze ontzettend lekker passen en lopen en daarbij waren ze ook nog eens voor 50% van de normale verkoopprijs!
Eens kijken of de aankopen ook "Martijnproof" zijn!
Bijlagen
Primus CampFire small
Primus CampFire small
DSC00334.JPG (760.08 KiB) 2727 keer bekeken
Primus CampFire small
Primus CampFire small
DSC00333.JPG (815.98 KiB) 2727 keer bekeken
Crispi S.W.A.T HTG
Crispi S.W.A.T HTG
DSC00332.JPG (543.56 KiB) 2727 keer bekeken
Crispi S.W.A.T HTG
Crispi S.W.A.T HTG
DSC00331.JPG (621.64 KiB) 2727 keer bekeken


Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1329
Lid geworden op: 01 sep 2014, 12:19
Locatie: In de buurt van Den Haag

Re: Show je nieuwe Bushcraft aanwinst. Pic. Heavy.

Bericht door MichelVH »

Mooi pannetje, dit is een beetje wat mijn vader naar zat te kijken. Ik ben wel benieuwd hoe die koekenpan bakt, meestal is RVS enkelwandig niet een heel makkelijke manier om je eitje te bakken, brandt vaak aan.


Pyro
Berichten: 229
Lid geworden op: 04 jan 2015, 14:50
Locatie: Cote d'Azur.

Re: Show je nieuwe Bushcraft aanwinst. Pic. Heavy.

Bericht door Pyro »

Ik deel dezelfde angst over dat aanbakken in zo'n rvs pannetje, maar ik heb de koekenpan gisteravond een vuur/bak doop gegeven op een gewoon gasfornuis!
Bewust gekozen voor stukjes kipfilet met poederkruiden wat vaak garant staat voor een slagveld in je pannetje, net zoals met schijfjes of blokjes aardappel die normaliter binnen 2 minuten veranderen in een plakaat rosti!
Ging eigenlijk beter dan dat ik verwacht had!
Je hebt natuurlijk altijd wel aangebakken restant wat achterblijft, maar toch viel het me niet tegen.
Misschien komt dat toch door de aluminiumkern in de bodem van de pan!
Koken op houtvuur zorgt voor hogere temperaturen en minder controle over de temperatuur, daardoor natuurlijk meer kans op aanbakken, maar dat heb ik nog niet kunnen testen.
En wat ik al aangaf over het relatief zware gewicht, daar kan ik nog in beslissen of ik op elk tripje wel 3 pannen nodig heb, of dat ik maar 1 of twee van deze meeneem!
Wat ik persoonlijk ook een voordeel vind, is dat je de pannetjes schoon kunt maken met evt een staal/pannenspons, wat zowieso bij gebruik van aluminiumpannen toch wel een doodzonde is!
Ik kreeg het set bij een klant mee om een veldtest te doen, wat ook zeer binnenkort gaat gebeuren!
Over de Crispi laarzen kan ik niet veel zeggen, maar ik lees op het www en politieforum dat ze door overheidspersoneel gebruikt worden in diverse landen (politie en beveiliging) en that's it!
Ze zien er iig erg mooi afgewerkt en stevig uit met ingezoomd kunststof enkelkapje en horen volgens mij kwalitatief wel thuis in het rijtje Lowe, Haix e.d.
Deze schoenen zijn ook voorzien van een Goretex membraam, maar ik ben daar niet zo'n voorstander van dus ik zal daar nog wel de voor-, en nadelen van gaan ondervinden!


Gebruikersavatar
Jandar
Berichten: 836
Lid geworden op: 25 sep 2010, 05:58
Locatie: hilversum

Re: Show je nieuwe Bushcraft aanwinst. Pic. Heavy.

Bericht door Jandar »

nog een paar dingetjes opgepikt in de VS. Ik was daar twee weken voor vakantie in Los Angeles.
Mocht je daar ooit komen kan ik je aanraden om naar Rancho Cucamonga te gaan naar de Bass Pro shop.
Dit is twee voetbalvelden met outdoor gear....

Deze spullen heb ik bij de lokale Wallmart gekocht, en het Jachtmes was een kado van mijn zwager die daar woont..
Bijlagen
speelgoed
speelgoed
20160830_181949.jpg (313.46 KiB) 2657 keer bekeken
detail kaarten
detail kaarten
20160830_181958.jpg (286.28 KiB) 2657 keer bekeken


Gebruikersavatar
kris1984
Berichten: 43
Lid geworden op: 08 jun 2016, 21:27

Re: Show je nieuwe Bushcraft aanwinst. Pic. Heavy.

Bericht door kris1984 »

Mooie kaarten zeg. Ik kwam ze al eens eerder tegen op internet. Lijk me super handig. Weet iemand mischien waar je deze kan kopen in Nederland??

Ook mooie messen zeg.


bourgeois
Berichten: 752
Lid geworden op: 05 dec 2009, 20:37

Re: Show je nieuwe Bushcraft aanwinst. Pic. Heavy.

Bericht door bourgeois »

Zeker geen onzin wat er op die kaarten staat, maar als je die informatie niet al gewoon standaard in je brein hebt opgeslagen, en er kaarten voor nodig hebt, zou ik voorlopig maar wegblijven uit een echt bos.


Gebruikersavatar
kris1984
Berichten: 43
Lid geworden op: 08 jun 2016, 21:27

Re: Show je nieuwe Bushcraft aanwinst. Pic. Heavy.

Bericht door kris1984 »

Ik vroeg alleen waar je ze kon kopen. Als je niet iets nuttigs te zeggen heb. Reageer dan niet.


Gebruikersavatar
Martin Outdoors
Berichten: 2192
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:26
Locatie: Waar ik vanavond slaap.

Re: Show je nieuwe Bushcraft aanwinst. Pic. Heavy.

Bericht door Martin Outdoors »

;D ;D . Dat zou ik ook in eerste instantie denken.

Maar ik denk als ik in een noodsituatie terecht zou komen en ik ben op een trip ver van de bewoonde wereld en daar gebeurt iets zeer traumatisch naslagwerk kan dan misschien wel nuttig zijn.

Zoals je beste maat overlijd en je moet alleen verder en de weg ben je ook al kwijt.
Daarbij heb je honger en heb je het erg koud.

In zo'n situatie kan wat naslagwerk handig zijn (denk ik) omdat ik hoogstwaarschijnlijk niet zo helder meer van geest ben.


Youtube kanaal "Veld vaardigheden" ;
https://www.youtube.com/channel/UCRx3EQ ... tzC44XdSVw
Plaats reactie