Show je nieuwe Bushcraft aanwinst. Pic. Heavy.

Op stap met 1 kilo of met 25 kilo. Wat gebruik je en heb je mee?
Sipsdump

Re: Show je nieuwe Bushcraft aanwinst. Pic. Heavy.

Bericht door Sipsdump »

Mooie spullen. Die noorse collen zijn inderdaad heel fijn. Ik heb nu zelf de Noorse col uit Zweden, een Zweedse col dus. Die vind ik nog prettiger dragen, maar is wel zonder badstof.

Dat vest is ook echt een topper, zeker omdat hij vlamwerend is dan kan je veilig bij een kampvuur zitten. Dat er bij stond "Parka nat weer" komt omdat dit het vest is wat je onder die natweer parka draagt.

Veel plezier met je aanwinst.


Johannes

Re: Show je nieuwe Bushcraft aanwinst. Pic. Heavy.

Bericht door Johannes »

[quote="Sipsdump"]
Dat vest is ook echt een topper, zeker omdat hij vlamwerend is dan kan je veilig bij een kampvuur zitten. Dat er bij stond "Parka nat weer" komt omdat dit het vest is wat je onder die natweer parka draagt.
[/quote]

Ik heb hem van de baas en ik heb hem één keer gedragen en ligt nu alweer zo'n 2 jaar in de kast. Ik vind hem te dik, te warm (zweten) en te stug.


Sipsdump

Re: Show je nieuwe Bushcraft aanwinst. Pic. Heavy.

Bericht door Sipsdump »

[quote="Johannes"]
Ik heb hem van de baas en ik heb hem één keer gedragen en ligt nu alweer zo'n 2 jaar in de kast. Ik vind hem te dik, te warm (zweten) en te stug.
[/quote]

Dat kan natuurlijk ook, ieder zijn meug  :-)


Gebruikersavatar
jaspertimm
Berichten: 1278
Lid geworden op: 01 feb 2010, 21:52
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Show je nieuwe Bushcraft aanwinst. Pic. Heavy.

Bericht door jaspertimm »

[quote="Terra"]
Op de ene foto is het vest blauw op de andere groen  ???

maar leuke score, mag ik vragen waar je die gekocht hebt?

Terra
[/quote]

Dat op het ene vest hij groen is en op het andere blauwig komt door de wit balans. Foto technisch verhaal. Maar dag licht is blauwer dan lamp licht.. (en die had ik nog aan). Ik stond te popelen om het te laten zien dus dan houd ik mij minder strikt bezig om alle technische shit goed te hebben... NU ff niet ja ;-)

Ik heb het gekocht bij de dump hier in utrecht: snuffeldump gennisen. Op de amsterdamse straatweg. Ik ben een trouwe dump ganger... Ik houd wel van heerlijk snuffelen tussen troep waar af en toe iets gouds bij ligt ;D

Vlamwerend, dat betekend ook geen gaatjes meer in de trui, das een first! Na, ben benieuwd hoe hij bevalt.. Zal hem aantrekken met de wandeling! THNX voor de info Sipsdump.


laro-jan

Re: Show je nieuwe Bushcraft aanwinst. Pic. Heavy.

Bericht door laro-jan »

Lijkt me een super vest, top #032#


BJ
Berichten: 1097
Lid geworden op: 12 jun 2010, 10:47
Locatie: Assen

Re: Show je nieuwe Bushcraft aanwinst. Pic. Heavy.

Bericht door BJ »

@jaspertimm

Van links naar rechts:

wassen tot 30 graden,  niet bleken, niet strijken, chemisch reinigen toegestaan (behalve trichlooretheen) , drogen (droogtrommel).

Succes en anders even langs een vriendin of buurvrouw.

BJ #032#


"The best knife is the one you have with you when you need it."

De stilte is de allermooiste taal.........
die maar weinigen beheersen.
Gebruikersavatar
jaspertimm
Berichten: 1278
Lid geworden op: 01 feb 2010, 21:52
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Show je nieuwe Bushcraft aanwinst. Pic. Heavy.

Bericht door jaspertimm »

[quote="BJ"]
@jaspertimm

Van links naar rechts:

wassen tot 30 graden,  niet bleken, niet strijken, chemisch reinigen toegestaan (behalve trichlooretheen) , drogen (droogtrommel).

Succes en anders even langs een vriendin of buurvrouw.

BJ #032#
[/quote]

Ik ben idd nog maar 22 lentes jong maar was daar in tegen al zeker 6 jaar mijn eigen was. Dus ik kwam wel al een heel eind ;) Maar bedankt. Want het logotje chemisch reinigen wis ik ook nietl.. 30 graden was ik altijd. Beter voor die natuur.

Het ging mij namenlijk vooral om de namen van de trui zelf. en die van de vage body wol 80/ pes 20 manchetten 100% PA. (WTF is body wol>?)Maar ik snap dat je dacht dat ik het had over de was beschrijving.  ;D ik was er via tekst niet heel duidelijk over. #025#
Laatst gewijzigd door jaspertimm op 26 okt 2010, 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.


Sipsdump

Re: Show je nieuwe Bushcraft aanwinst. Pic. Heavy.

Bericht door Sipsdump »

[quote="jaspertimm"]
Ik ben idd nog maar 22 lentes jong maar was daar in tegen al zeker 6 jaar mijn eigen was. Dus ik kwam wel al een heel eind ;) Maar bedankt. Want het logotje chemisch reinigen wis ik ook nietl.. 30 graden was ik altijd. Beter voor die natuur.

Het ging mij namenlijk vooral om de namen van de trui zelf. en die van de vage body wol 80/ pes 20 manchetten 100% PA. (WTF is body wol>?)Maar ik snap dat je dacht dat ik het had over de was beschrijving.  ;D ik was er via tekst niet heel duidelijk over. #025#
[/quote]

Het is geen bodywol, dit betekend dat het body gedeelte van de trui (alles behalve de manchetten) van 80% Wol en 20% Polyester is gemaakt. De manchetten zijn van 100% Polyester.  ;-)


koenfm

Re: Show je nieuwe Bushcraft aanwinst. Pic. Heavy.

Bericht door koenfm »

@matis: Door de striker of mes met je voet op de plaats te houden en de firesteel er langs te trekken.
Of zoals Les Hiddins het doet: Een sleufje in een boomstam zagen, zodat de striker als je die er in legt er net iets boven uit steekt, de striker er in leggen en dan de firesteel daarlangs trekken.

Dan heb ik ook nog wat nieuwe spulletjes:
Niet strikt een bushcraft aanwinst, maar gaat zeker buiten gedragen worden als baselayer:
Een nieuw Icebreaker SF200 shirtje, in blauw.
Afbeelding
En vandaag binnen met de post: Een UST Sparkie, kleine broertje van de BlastMatch, voor aan de sleutelbos.
Wat minder fool-proof dan de Blastmatch, maar voor noodgevallen of huis, tuin en keukengebruik toch best geschikt. (en een leuk hebbeding)
AfbeeldingAfbeelding
Oja, en hij wordt geleverd met een zakje WetTinder, wat niet veel meer is dan een individueel verpakt BBQ-aanmaakblokje, maar daarom niet minder handig.


drpeppert
Berichten: 161
Lid geworden op: 19 jul 2010, 11:58
Locatie: Opheusden

Re: Show je nieuwe Bushcraft aanwinst. Pic. Heavy.

Bericht door drpeppert »

Iets te groot voor 1 persoon maar toen ik vorige week langs een hengelsportwinkel waar allerlei borden met korting voor de ramen stonden heb ik een Trangia 25-5 UL set op de kop kunnen tikken voor 32€. En voor dat geld wilde ik het niet laten liggen, helaas is de winkel nu echt gesloten.

Afbeelding


Jan

Re: Show je nieuwe Bushcraft aanwinst. Pic. Heavy.

Bericht door Jan »

[quote="drpeppert"]
Iets te groot voor 1 persoon maar toen ik vorige week langs een hengelsportwinkel waar allerlei borden met korting voor de ramen stonden heb ik een Trangia 25-5 UL set op de kop kunnen tikken voor 32€. En voor dat geld wilde ik het niet laten liggen, helaas is de winkel nu echt gesloten.

Afbeelding
[/quote]

laat me raden, jij bent in Tiel geweest?

groeten,

Jan


drpeppert
Berichten: 161
Lid geworden op: 19 jul 2010, 11:58
Locatie: Opheusden

Re: Show je nieuwe Bushcraft aanwinst. Pic. Heavy.

Bericht door drpeppert »

[quote="Jan"]
laat me raden, jij bent in Tiel geweest?

groeten,

Jan
[/quote]

Ja, dat klopt.


koenfm

Re: Show je nieuwe Bushcraft aanwinst. Pic. Heavy.

Bericht door koenfm »

Vandaag eindelijk mijn nieuwe Guyot Standard binnen gekregen!
Ik had wel al een EcoTanka, maar ik wilde toch graag een fles met een wijde opening net als mijn Nalgene fles.

Het voordeel van een roestvrijstalen fles is natuurlijk dat je altijd iets hebt om je water in te koken, water én de fles makkelijk kan steriliseren door te koken en per ongeluk bevroren water makkelijk kan ontdooien in de winter.

Ik gebruik m natuurlijk wel met CapCap (maar die had ik al).
En hij past (net als een normale Nalgene) ook mooi in mijn titanium mok (alhoewel ik nog maar eens moet bedenken of die nog wel toegevoegde waarde heeft):
Afbeelding


oud deelnemer 4

Re: Show je nieuwe Bushcraft aanwinst. Pic. Heavy.

Bericht door oud deelnemer 4 »

allemaal zva lijers hier >:D


Gebruikersavatar
Wâldrinner
Berichten: 526
Lid geworden op: 29 aug 2010, 14:22
Locatie: Friesland

Re: Show je nieuwe Bushcraft aanwinst. Pic. Heavy.

Bericht door Wâldrinner »

Afgelopen weekend op de cursus een set van twee billycans gekocht..... ;D


Gr. Johan.
Plaats reactie