Show je nieuwe Bushcraft aanwinst. Pic. Heavy.

Op stap met 1 kilo of met 25 kilo. Wat gebruik je en heb je mee?
koenfm

Re: Show je nieuwe Bushcraft aanwinst. Pic. Heavy.

Bericht door koenfm »

[quote="Pepperana"]
5.11 Rush 24 .
www.combatgear.nl
Erg goede service en gisteren besteld vandaag in huis!

Mijn EDC + BOB
[/quote]

Heb ik ook.
Tijdje als EDC gebruikt maar vond m veel te groot.
Voor kamperen e.d. vind ik m niet fijn omdat ie geen heupgordel heeft.

Gebruik m nu als bergloop-rugzak omdat de benzinevergasser er mooi in past.

Alle zakjes en de features van de zakjes (dubbele rits) zijn super, maar ik snap nog steeds niet dat ze er geen heupgordel aan gemaakt hebben. Wel op de 72, maar als je deze volstopt, dan is die heupgordel ook wel handig.

Ander nadeel dat ik ondervind is dat bij het omdoen steevast de hengsels losser gaan en ik ze daarna weer opnieuw moet aantrekken.

Ik zou m ff met wat gewicht uitproberen zodat je binnen 7 dagen weet of je m uiteindelijk wel of niet fijn vind.


Pepperana
Berichten: 1560
Lid geworden op: 25 dec 2009, 14:05
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Show je nieuwe Bushcraft aanwinst. Pic. Heavy.

Bericht door Pepperana »

Bedankt voor de tip!
Welke heb je nu voor EDC ?


The truth is stranger than fiction!
koenfm

Re: Show je nieuwe Bushcraft aanwinst. Pic. Heavy.

Bericht door koenfm »

[quote="Pepperana"]
Bedankt voor de tip!
Welke heb je nu voor EDC ?
[/quote]

Deuter Futura 32. Erg fijne tas moet ik zeggen. Ruim genoeg voor extra (droge of regen) kleren en papieren, schoolboeken, laptop en edc spulletjes, heupband (vind ik ook bij laag gewicht erg fijn, heb snel last van mijn nek+rug) en geintegreerde regenhoes is ook erg fijn.

Helaas niet zoveel vakjes als de Rush 24, maar daar heb ik een Spec-Ops Packrat voor op t oog, alleen nog even een site vinden die internationaal verzenden én paypal accepteren.

Heb ook een Maxpedition Neatfreak, die ik een tijdje heb gebruikt voor mn edc, in mijn rugzak als ik die mee neem, en anders (boodschappen, bezoek, etc) met de schouderband,
maar hij is eigenlijk te groot als drop-in organizer.


koenfm

Re: Show je nieuwe Bushcraft aanwinst. Pic. Heavy.

Bericht door koenfm »

Mijn nieuwste aanwinst is trouwens een Blastmatch van Ultimate Survival Technologies, in oranje om m goed te kunnen zien in mn tas of in t gras e.d.

Ik heb er even mee gespeeld en ben nu al helemaal verkocht.
Hij is eenhandig te gebruiken:
Afbeelding
dus bruikbaar als je gewond bent in een survival situatie, maar beter nog: je hebt een hand vrij om je tondel op zn plek te houden en van de wind af te schermen!
Nu ik een paar keer op deze manier vuur heb gemaakt weet ik haast niet hoe ik ooit zonder heb gekund, geen omgestoten of weggewaaide tondel meer!

Bovendien kun je door het eenhandig gebruik ook de tondel aansteken als je deze nog in je hand hebt, als je in de sneeuw of op een erg natte ondergrond werkt kan dat heel handig zijn. Wel oppassen, want als de vonkjes op je hand landen doet dat erg zeer (heb ervaring), maar oefening baart kunst.

De vonkenregen is super en de vonken blijven nog een paar seconden nagloeien. Het materiaal is "gewoon", zoals de LMF, dus niet met extra magnesium zoals Aurora of Exotac Nanostriker.


Gebruikersavatar
Matis
Berichten: 2087
Lid geworden op: 23 jun 2010, 19:41
Locatie: Overloon

Re: Show je nieuwe Bushcraft aanwinst. Pic. Heavy.

Bericht door Matis »

Klinkt goed Koenfm!! Zat te twijfelen bij mijn eerste firesteel tussen zo een en een gewone, was zo'n vrouw die zij dat deze slecht was........

groetjes Matis


koenfm

Re: Show je nieuwe Bushcraft aanwinst. Pic. Heavy.

Bericht door koenfm »

En nog even over die Exotac NanoStriker, daar zijn ze op edcforums.com helemaal gek van, en hij ziet er ook wel leuk uit:
Afbeelding
Maar...
Het materiaal bevat meer magnesium en is dus zachter, wat voor grotere en langer brandende vonken zorgt, maar waardoor je ook makkelijker stukjes afschraapt zonder dat ze gaan branden, daar is een veel lastigere techniek voor nodig dan bij bv de LMF firesteels.
De schraper is erg klein.
Je moet alles uit en in elkaar schroeven voor je het kan gebruiken.

Oftewel, voor bushcraft en survival doeleinden totaal ongeschikt want met koude handen of met handschoenen aan ben je nergens.


Gebruikersavatar
Matis
Berichten: 2087
Lid geworden op: 23 jun 2010, 19:41
Locatie: Overloon

Re: Show je nieuwe Bushcraft aanwinst. Pic. Heavy.

Bericht door Matis »

Wat gebeurt er eigelijk met die schrapertjes als je al vaak geschraapt hebt men het schrapertje komt niet bij de staaf, wat gebeurt er dan?

groetjes Matis


koenfm

Re: Show je nieuwe Bushcraft aanwinst. Pic. Heavy.

Bericht door koenfm »

[quote="matis"]
Wat gebeurt er eigelijk met die schrapertjes als je al vaak geschraapt hebt men het schrapertje komt niet bij de staaf, wat gebeurt er dan?

groetjes Matis
[/quote]

Geen idee, volgens mij duurt dat wel even... en ik heb ergens gelezen dat UST levenslange garantie bied en t ding vervangt als je m weet op te schrapen. Staat bij diverse webwinkels maar staat niks van op de site van UST dus ik weet niet of t waar is...
Mocht je dat gebeuren kun je altijd nog de achterkant van je mes gebruiken, dus je hoeft je geen zorgen te maken over plotseling zonder vuur te zitten.


koenfm

Re: Show je nieuwe Bushcraft aanwinst. Pic. Heavy.

Bericht door koenfm »

Ik heb t even nagevraagd, dit was de reactie van UST:
The BlastMatch does have a lifetime warranty. The bar also rotates for even wear and prolonged use.
We have never had one returned that was worn out (I have used the same one thousands of times at shows and conferences), but if you did wear it out, we would replace it.
Thank you for your interest in our products!


Gebruikersavatar
Matis
Berichten: 2087
Lid geworden op: 23 jun 2010, 19:41
Locatie: Overloon

Re: Show je nieuwe Bushcraft aanwinst. Pic. Heavy.

Bericht door Matis »

Oh, zo.

groetjes Matis (die morgen na school herfstvakantie heeft  ;D  )


OVERLEVEN
Berichten: 831
Lid geworden op: 29 dec 2009, 21:25
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Show je nieuwe Bushcraft aanwinst. Pic. Heavy.

Bericht door OVERLEVEN »

IK heb laatst die nano striker vastgehouden en gebruikt en dat is echt een K%(**^^%$$$ ding veel teveel geld voor echt een erg slecht product.


Dennis van Dokkum
Survival school O.V.E.R.L.E.V.E.N.
www.survivalschool.nl
+31-(0)6-23251535
Jan

Re: Show je nieuwe Bushcraft aanwinst. Pic. Heavy.

Bericht door Jan »

Blastmatch heb ik ook, goed ding.

Maar ook een conventionele firesteel is met een hand te gebruiken, volgens mij is hier ook een filmpje geplaatst op het NBF.

Groeten,

Jan


Gebruikersavatar
Matis
Berichten: 2087
Lid geworden op: 23 jun 2010, 19:41
Locatie: Overloon

Re: Show je nieuwe Bushcraft aanwinst. Pic. Heavy.

Bericht door Matis »

[quote="Jan"]
Maar ook een conventionele firesteel is met een hand te gebruiken, volgens mij is hier ook een filmpje geplaatst op het NBF.

Groeten,

Jan
[/quote]

Hoe? Ben namelijk wel benieuwd.

groetjes Matis


Gebruikersavatar
jaspertimm
Berichten: 1278
Lid geworden op: 01 feb 2010, 21:52
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Show je nieuwe Bushcraft aanwinst. Pic. Heavy.

Bericht door jaspertimm »

Weer eens wat warme kleren gekocht. 1 groene trui heb ik al.. 100% acryl, prima zeker voor 20 eurotjes maar ik was toch wel opzoek naar iets nog warmers! En ik wou ook nog een 2e noorse col (de dunne neppers, zonder echte badstof) Helaas hebben ze die alleen hier in UTRECHT. De noorse col heb ik ook aan naar school en tijdens hardlopen (wat ik nu net 1 week doe)....

Dus, de platen:

Afbeelding
Met ze 2e,

Afbeelding
Hier zie je dat het warmere vest fleese achtig is en aan de buiten kant toch best fijn gewoven is. Volgens mij een super vest... Bij de andere zelfde soort truien stond parka, nat weer.... Naja.. voor 15 eurotjes kan ik hier in iedergeval geen buil aan vallen! Lekker warm is het in iedergeval!

Afbeelding
Het label, Ik word er niet veel wijzer uit.. In iedereval kan hij gewoon gewassen worden op 30 gradetjes.. Lekker.

Op de mauwen zit nog een gat voor je duim... en 2 vakken op je buik! Rits in het midden... Dus een heerlijk vest! Laat die winter maar komen!!!


Gebruikersavatar
Terra
Berichten: 1810
Lid geworden op: 20 jul 2010, 19:45
Contacteer:

Re: Show je nieuwe Bushcraft aanwinst. Pic. Heavy.

Bericht door Terra »

Op de ene foto is het vest blauw op de andere groen  ???

maar leuke score, mag ik vragen waar je die gekocht hebt?

Terra


www.stichtingbushcraft.nl

It's in adventure, that i learn knowing myself and finding myself...
Plaats reactie