Show je toekomstige bushcraft aanwinst, materiaal wat je graag wilt gaan kopen.

Op stap met 1 kilo of met 25 kilo. Wat gebruik je en heb je mee?
Gebruikersavatar
Een pan's hobby kok
Berichten: 8625
Lid geworden op: 30 mar 2011, 11:08
Locatie: Berkel en rodenrijs

Re: Show je toekomstige bushcraft aanwinst, materiaal wat je graag wilt gaan kopen.

Bericht door Een pan's hobby kok »

Ik ga hier voor sparen  ;D
Afbeelding


Voor/Door en Met elkaar komen we een heel eind.
GR.Herman
http://www.facebook.com/BushcraftLimburg
een pan's gerechten en voedsel-Rookgerechten.
http://forum.bushcraftnederland.nl/http ... 15#p138315
Gebruikersavatar
Thzzl
Berichten: 282
Lid geworden op: 12 jan 2011, 23:30

Re: Show je toekomstige bushcraft aanwinst, materiaal wat je graag wilt gaan kopen.

Bericht door Thzzl »

Afbeelding

Deze of de Etrex 20, ben er nog niet helemaal over uit.


OVERLEVEN
Berichten: 831
Lid geworden op: 29 dec 2009, 21:25
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Show je toekomstige bushcraft aanwinst, materiaal wat je graag wilt gaan kopen.

Bericht door OVERLEVEN »

@thzzl wat wil je er allemaal mee gaan doen? Ik merk dat ik mijn GPS gedurende het jaar eigenlijk maar een paar keer gebruik. Ik heb zelf een Oregon 550t en eigenlijk het enige als ik hem gebruik is even als cross check.

Als het je gaat om een cross check van je coordinaat dan is de kleinere Garmin foretrex 401 ook een mooie oplossing.
Geeft alle soorten posities weer en is weer wat lichter en kleiner. Het is een GPS die ik ook nog wel een keer wil hebben.
Afbeelding


Dennis van Dokkum
Survival school O.V.E.R.L.E.V.E.N.
www.survivalschool.nl
+31-(0)6-23251535
oud deelnemer 2

Re: Show je toekomstige bushcraft aanwinst, materiaal wat je graag wilt gaan kopen.

Bericht door oud deelnemer 2 »

kappen nou Dennis  ;-) ziet er uit als een zeer handzaam apparaatje  hier een link van waar ik hem alks goedkoopste zag niet gezegd dat ik hem daar ga kopen of dat ik hem uberhaupt koop :-\ :-\

http://sport.marktplaats.nl/hartslagmeters/564746054-garmin-foretrex-401-nieuw.html


Gebruikersavatar
gercoNL
Berichten: 28
Lid geworden op: 17 sep 2011, 18:37
Locatie: drenthe

Re: Show je toekomstige bushcraft aanwinst, materiaal wat je graag wilt gaan kopen.

Bericht door gercoNL »

[quote="OVERLEVEN"]
@thzzl wat wil je er allemaal mee gaan doen? Ik merk dat ik mijn GPS gedurende het jaar eigenlijk maar een paar keer gebruik. Ik heb zelf een Oregon 550t en eigenlijk het enige als ik hem gebruik is even als cross check.

Als het je gaat om een cross check van je coordinaat dan is de kleinere Garmin foretrex 401 ook een mooie oplossing.
Geeft alle soorten posities weer en is weer wat lichter en kleiner. Het is een GPS die ik ook nog wel een keer wil hebben.

[/quote]
ik heb de foretrex 301, en hij is geweldig! vooral in combinatie met kaart en kaarthoekmeter.


OVERLEVEN
Berichten: 831
Lid geworden op: 29 dec 2009, 21:25
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Show je toekomstige bushcraft aanwinst, materiaal wat je graag wilt gaan kopen.

Bericht door OVERLEVEN »

@alex dat is een mooie prijs. Ik heb koop de GPS-en voor de zaak altijd bij www.navi.nl (geen banden mee ofzo). Maar zie dat ie daar weer een stuk duurder is.

Ken veel militairen die de foretrex serie gebruikte omdat ze hem dan om het wapen konden doen als ze liepen.


Dennis van Dokkum
Survival school O.V.E.R.L.E.V.E.N.
www.survivalschool.nl
+31-(0)6-23251535
OVERLEVEN
Berichten: 831
Lid geworden op: 29 dec 2009, 21:25
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Show je toekomstige bushcraft aanwinst, materiaal wat je graag wilt gaan kopen.

Bericht door OVERLEVEN »

[quote="gercoNL"]
ik heb de foretrex 301, en hij is geweldig! vooral in combinatie met kaart en kaarthoekmeter.
[/quote]

Ja dat is zeker een handige en als je dan de kaart hoekmeter vervangt door dit handige kompas, silva expedition 54 prisma kompas dan zit je helemaal top als je snel koersen wilt schieten en toch handig gebruik wilt maken van een plaatkompas.
Afbeelding


Dennis van Dokkum
Survival school O.V.E.R.L.E.V.E.N.
www.survivalschool.nl
+31-(0)6-23251535
oud deelnemer 2

Re: Show je toekomstige bushcraft aanwinst, materiaal wat je graag wilt gaan kopen.

Bericht door oud deelnemer 2 »

moet zeggen dat ik wel temted ben de oregon de deur uit en de 401 terug. Maar ga me (proberen) in (te) houden.


OVERLEVEN
Berichten: 831
Lid geworden op: 29 dec 2009, 21:25
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Show je toekomstige bushcraft aanwinst, materiaal wat je graag wilt gaan kopen.

Bericht door OVERLEVEN »

Het zijn wel twee verschillende, ik gebruik de oregon vaak om te kijken in gebieden waar ik de kaart op het moment dan niet bij me heb. Gewoon om te kijken wat er in de omgeving zit. Invoeren van coordinaten is ook lastiger dan met een touchscreen.

Aan de andere kant de 401 is lichter en als je hem alleen gebruikt voor coordinaten lezen dan heb je eigenlijk niets meer nodig.
Maar je hebt er bijvoorbeeld geen kaart inzitten die je een globale richting geven waar je zit.


Dennis van Dokkum
Survival school O.V.E.R.L.E.V.E.N.
www.survivalschool.nl
+31-(0)6-23251535
Gebruikersavatar
Thzzl
Berichten: 282
Lid geworden op: 12 jan 2011, 23:30

Re: Show je toekomstige bushcraft aanwinst, materiaal wat je graag wilt gaan kopen.

Bericht door Thzzl »

@Overleven: Ik durf niet te zeggen of ik hem zo vaak zou gebruiken, maar sowieso altijd in combinatie met kaart. Ik kijk liever nog wat om mij heen dan dat ik constant op dat ding aan het staren ben. Het enige voordeel van deze nieuwe Etrex-serie is eigenlijk dat je gebruik kan maken van Glonass en in de toekomst Galileo. Maar nu ik die link van Grizzly zie is zo'n Foretrex 401 voor 140,- toch ook wel erg aantrekkelijk geprijsd....


OVERLEVEN
Berichten: 831
Lid geworden op: 29 dec 2009, 21:25
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Show je toekomstige bushcraft aanwinst, materiaal wat je graag wilt gaan kopen.

Bericht door OVERLEVEN »

Ja klopt het is leuk dat ze met nieuwe of toekomstige systemen werken, neemt niet weg dat wanneer je aan het lopen bent en er zit een foutmarge is van een aantal meter dat je daar ook wel overheen komt. Dus al werkt ie er met drie je hebt maar 1 coordinaat genoeg om te kijken waar je zit en of ie dat nu via systeem glonass doet of galileo dat maakt weinig uit. totdat je misschien een keer gaat komen dat er eentje gaat uitvallen, maar dat is niet iets wat snel gaat gebeuren omdat er teveel partijen afhankelijk zijn van het GPS signaal.

401 is ook een leuk klein dingentje.


Dennis van Dokkum
Survival school O.V.E.R.L.E.V.E.N.
www.survivalschool.nl
+31-(0)6-23251535
Gebruikersavatar
Wâldrinner
Berichten: 526
Lid geworden op: 29 aug 2010, 14:22
Locatie: Friesland

Re: Show je toekomstige bushcraft aanwinst, materiaal wat je graag wilt gaan kopen.

Bericht door Wâldrinner »

Tja, de messen z.v.a. :-\

Zit toch aan deze te denken:

http://www.marttiini.fi/epages/MarttiiniShop.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/MarttiiniShop/Products/186014

Ik ben wel te spreken over de Marttiini messen, maar iemand ervaring met deze Marttiini?


Gr. Johan.
Vrijbuitert

Re: Show je toekomstige bushcraft aanwinst, materiaal wat je graag wilt gaan kopen.

Bericht door Vrijbuitert »

Ben druk aan het sparen voor een mooi slaapzakje van Carinthia met bijpassende Bivi...

De Carinthia Defence 4,

Afbeelding

met daarin de Tropen,

Afbeelding

in een Explorer-Two-Plus bivibag.

Afbeelding

Verder nog een zwarte Leatherman Wave.

Afbeelding

En een bijl (weet alleen nog niet welke)

Afbeelding

Dan is mijn uitrusting denk ik redelijk compleet zoals ik het voor ogen heb...


alexander
Berichten: 795
Lid geworden op: 03 jan 2010, 20:17
Locatie: Coevorden

Re: Show je toekomstige bushcraft aanwinst, materiaal wat je graag wilt gaan kopen.

Bericht door alexander »

toekomstige uitrusting heb ik nog niet echt, eerste wat ik toch wil dat is mijn rijbewijs :P
*edit*
Een nieuw speaker setje voor aan de laptop zal ook niet verkeerd zijn :')

Bc spul:
M90 bivi zak
kl bivak zak
Berghaus vulcan maat 3 of 4
nieuwe sheath voor mijn mes
Laatst gewijzigd door alexander op 10 jun 2012, 17:00, 1 keer totaal gewijzigd.


Plaats reactie