Show je toekomstige bushcraft aanwinst, materiaal wat je graag wilt gaan kopen.

Op stap met 1 kilo of met 25 kilo. Wat gebruik je en heb je mee?
Gebruikersavatar
Ranger
Berichten: 170
Lid geworden op: 13 jun 2011, 13:42
Locatie: Amstelveen

Re: Show je toekomstige bushcraft aanwinst, materiaal wat je graag wilt gaan kopen.

Bericht door Ranger »

Pedroo,

Ik heb niet specifiek deze lamp maar wel een Fenix TK21, deze kost 25 euro meer maar heeft wel betere prestaties. Die van jou heeft zeker voor de prijs ook uitstekende prestaties en je maakt echt geen verkeerde keuze met Fenix. Het is echt een topmerk. Ik heb de mijne bij knivesandtools.nl gekocht voor een goede prijs, die van jou hebben ze ook. Je hebt m ook binnen een dag geleverd. + 5 jaar garantie. Succes  #032#

Grtz, Ranger


Once you've sworn an oath to the Dutchman, there's no leaving it. Not until your debt is paid.
Gebruikersavatar
Pedroo
Berichten: 55
Lid geworden op: 10 jan 2012, 11:25
Locatie: Renkum

Re: Show je toekomstige bushcraft aanwinst, materiaal wat je graag wilt gaan kopen.

Bericht door Pedroo »

@ Ranger,

Ik wil hem ook zeker bij knive and tools bestellen >25 euro = gratis verzenden en binnen een dag in huis.
Weet alleen nog niet of ik hem nu bestel of volgende maand of dat ik hem voor me verjaardag krijg maar hij moet mee naar Oostenrijk volgende maand dus dan moet ik hem ook hebben want het lijkt me een ontzettende fijne lamp!

Gr,

Peter


Davp
Berichten: 204
Lid geworden op: 26 apr 2011, 13:13
Locatie: De Knipe (Fr)

Re: Show je toekomstige bushcraft aanwinst, materiaal wat je graag wilt gaan kopen.

Bericht door Davp »

Wil nog een hele boel dingen hebben ;D Maar op het moment staat het volgende hoog op m'n lijstje:

Afbeelding
Snugpak sleeper lite

Afbeelding
Berghaus Vulcan 3


You don't need a weatherman to know which way the wind blows - Bob Dylan
Gebruikersavatar
Ranger
Berichten: 170
Lid geworden op: 13 jun 2011, 13:42
Locatie: Amstelveen

Re: Show je toekomstige bushcraft aanwinst, materiaal wat je graag wilt gaan kopen.

Bericht door Ranger »

[quote="Pedroo"]
@ Ranger,

Ik wil hem ook zeker bij knive and tools bestellen >25 euro = gratis verzenden en binnen een dag in huis.
Weet alleen nog niet of ik hem nu bestel of volgende maand of dat ik hem voor me verjaardag krijg maar hij moet mee naar Oostenrijk volgende maand dus dan moet ik hem ook hebben want het lijkt me een ontzettende fijne lamp!

Gr,

Peter
[/quote]

Het voordeel van de PD30 is wel dat je meer accessoires hebt dan bij mijn TK21, ik kan je wel aanraden een oplaadbare 18650 Lithium-Ion batterij erbij te gebruiken ALS DIT IN DEZE LAMP KAN, moet je maar even informeren bij knivesandtools. Dit is 1 enkele batterij en vervangt daarmee precies 2 CR123A batterijen. Mja je moet maar even kijken wat je wilt, ik had voordat ik de TK21 had besteld elke Fenix lamp opgezocht en specificaties vergeleken.

Grtz, Ranger :P
Laatst gewijzigd door Ranger op 11 jun 2012, 16:29, 1 keer totaal gewijzigd.


Once you've sworn an oath to the Dutchman, there's no leaving it. Not until your debt is paid.
Gebruikersavatar
Thzzl
Berichten: 282
Lid geworden op: 12 jan 2011, 23:30

Re: Show je toekomstige bushcraft aanwinst, materiaal wat je graag wilt gaan kopen.

Bericht door Thzzl »

@Pedroo: Ik heb zelf al een paar jaar de PD30 en ben er erg tevreden over. Als ik er nu een zou moeten aanschaffen zou ik wel de PD32 kopen aangezien deze wel kan werken op de 18650 Li-On Accu's.

@obiwanjacobi: Heb sinds kort een MSR stow-away pot van 1.1 liter, maar ik moet m nog gebruiken. Zal tzt wel een reviewtje hier posten.


oud deelnemer 5

Re: Show je toekomstige bushcraft aanwinst, materiaal wat je graag wilt gaan kopen.

Bericht door oud deelnemer 5 »

Heb zelf de PD31 (en nog een stuk of 10 andere modellen van Fenix) en gebruik deze met een 18650 naar volle tevredenheid.

@obiwanjacobi: ik heb de MSR StowAway 0,5 en 0,75 Liter uitvoering en de BCB Crusader messtin.
Voor wat beteft koken heeft de BCB mijn voorkeur lichter dunner RVS dus sneller heet en vlakke bodem.
Voor gebruik met een psk gaat mijn voorkeur uit naar de MSR 0,5 Stowaway omdat deze iets kleiner is beter afsluit en zeker niet los kan gaan i.t.t. de BCB en volledig hufterproof is. En voor een psk is in mijn optiek 0,5 liter groot genoeg.

Kijk anders eens op jijbuis daar staan van beiden genoeg reviews op.


Gebruikersavatar
Ranger
Berichten: 170
Lid geworden op: 13 jun 2011, 13:42
Locatie: Amstelveen

Re: Show je toekomstige bushcraft aanwinst, materiaal wat je graag wilt gaan kopen.

Bericht door Ranger »

[quote="Thzzl"]
@Pedroo: Ik heb zelf al een paar jaar de PD30 en ben er erg tevreden over. Als ik er nu een zou moeten aanschaffen zou ik wel de PD32 kopen aangezien deze wel kan werken op de 18650 Li-On Accu's.

@obiwanjacobi: Heb sinds kort een MSR stow-away pot van 1.1 liter, maar ik moet m nog gebruiken. Zal tzt wel een reviewtje hier posten.
[/quote]

De PD30 kan dus niet met 18650 Li-Ion batterijen. Ik wist het niet helemaal zeker, ik was er al bang voor. :P


Once you've sworn an oath to the Dutchman, there's no leaving it. Not until your debt is paid.
Gebruikersavatar
Meatloaf
Berichten: 1016
Lid geworden op: 15 feb 2012, 19:00
Locatie: Betuwe

Re: Show je toekomstige bushcraft aanwinst, materiaal wat je graag wilt gaan kopen.

Bericht door Meatloaf »

enigsinds binnenkort:
LFM Army, mn mini begint op te raken :p

waar ik nog over moet nadenken:
lepelmes(mora?)
opinel

ooit in een verre toekomst
tarp
hangmat :p


Gebruikersavatar
ger010
Berichten: 2732
Lid geworden op: 03 dec 2009, 12:25
Locatie: Hoogvliet
Contacteer:

Re: Show je toekomstige bushcraft aanwinst, materiaal wat je graag wilt gaan kopen.

Bericht door ger010 »

Na het bevriezen in Zweden staan volgende dingen op de lijst

Slaapzak big Agnes
Exped down 9 lw (ook gelijk voor mijn vrouw wanneer we met de familie gaan)
Woolpower longjohns
Woolpower shirt
Woolpower jas
Woolpower muts
Woolpower handshoenen

En onderweg een tipi voor met de familie zal me benieuwen!


Afbeelding
Gebruikersavatar
Pedroo
Berichten: 55
Lid geworden op: 10 jan 2012, 11:25
Locatie: Renkum

Re: Show je toekomstige bushcraft aanwinst, materiaal wat je graag wilt gaan kopen.

Bericht door Pedroo »

Het wordt toch de PD30 vanwege de accasoris ( sorry weet niet hoe je het schrijft) en die kunnen niet op de PD32 helaas.

Gr,

Peter


justl1
Berichten: 99
Lid geworden op: 11 jun 2012, 13:52
Locatie: olst

Re: Show je toekomstige bushcraft aanwinst, materiaal wat je graag wilt gaan kopen.

Bericht door justl1 »

Zeer binnenkort ga ik een DO van Qvist aanschaffen, Wolf 9 qt.

En ik wil voor mij en de kids een goede baselayer aanschaffen, zat zelf te denken aan Devold ipv. Icebreaker of Woolpower..
(als iemand ervaring heeft met baselayer voor kids, tips zijn meer dan welkom! Ben beetje bang met wol dat ze gaan klagen over kriebelen..)


Gebruikersavatar
Ranger
Berichten: 170
Lid geworden op: 13 jun 2011, 13:42
Locatie: Amstelveen

Re: Show je toekomstige bushcraft aanwinst, materiaal wat je graag wilt gaan kopen.

Bericht door Ranger »

Ik hoop dat ie je bevalt Pedroo. :P En justl1, Merino wool schijnt niet te kriebelen, ik weet niet of Woolpower dit gebruikt maar merino wordt veel gedragen.


Once you've sworn an oath to the Dutchman, there's no leaving it. Not until your debt is paid.
Gebruikersavatar
Smallie
Berichten: 486
Lid geworden op: 25 jul 2011, 20:32
Locatie: Wieringerwerf

Re: Show je toekomstige bushcraft aanwinst, materiaal wat je graag wilt gaan kopen.

Bericht door Smallie »

Woolpower gebruikt ook Merino, net als Icebreaker.
Een mooi setje van 1 van deze merken staat ook op mijn lijstje.


When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
justl1
Berichten: 99
Lid geworden op: 11 jun 2012, 13:52
Locatie: olst

Re: Show je toekomstige bushcraft aanwinst, materiaal wat je graag wilt gaan kopen.

Bericht door justl1 »

Precies Ranger,  schijnt niet te kriebelen :)

De meeste merken die kids kleren aanbieden hebben synthetische baselayers. Of in elk geval een mix met merino. Ik vermoed dat dat een reden heeft...?  Misschien moet ik niet perse ook merino voor ze willen  :P


oud deelnemer 4

Re: Show je toekomstige bushcraft aanwinst, materiaal wat je graag wilt gaan kopen.

Bericht door oud deelnemer 4 »

merino kribbelt niet, ook 100% merino niet


Plaats reactie