noorse legerrugzak

Op stap met 1 kilo of met 25 kilo. Wat gebruik je en heb je mee?
Plaats reactie
RichardV
Berichten: 118
Lid geworden op: 07 mar 2010, 22:41

noorse legerrugzak

Bericht door RichardV »

Wie heeft er ervaring met de noorse canvas legerrugzak.
Ik zit al een tijd te twijfelen en ben benieuwd of iemand er wat over te melden heeft.

Groeten Richard


BushFreak
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 nov 2010, 18:25

Re: noorse legerrugzak

Bericht door BushFreak »



Gebruikersavatar
jaspertimm
Berichten: 1278
Lid geworden op: 01 feb 2010, 21:52
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: noorse legerrugzak

Bericht door jaspertimm »

Idd, foto is wel fijn.


Afbeelding

is een rugzak van mij, fijn. Wel veel mee gelopen. Wat onhandig is vind ik. Er zit maar 1 vak in waar alles in moet. zelf vind ik het toch fijn als er nog een vak is waar losse spullen in kunnen die snel terug te vinden moeten zijn. Denk aan:


Vuurmaak spul,
EHBO,
Mes,
Zaag


RichardV
Berichten: 118
Lid geworden op: 07 mar 2010, 22:41

Re: noorse legerrugzak

Bericht door RichardV »

Inderdaad, deze bedoel ik
Bijlagen
b_2534.jpg
b_2534.jpg (19.14 KiB) 2232 keer bekeken


Gebruikersavatar
Basic Gear Outdoor
Berichten: 194
Lid geworden op: 08 jan 2010, 00:15
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: noorse legerrugzak

Bericht door Basic Gear Outdoor »

Hmmmm...... Persoonlijk (ik denk nu niet commercieel) denk ik dat je op een rugzak niet moet bezuinigen. Het ding zit op je rug en al zit er maar 7 kilo in, dan nog wordt het een keer zwaar. Een rugzak moet daarom, naar mijn mening, een zo'n goed mogelijk draagsysteem hebben. Ik kan niet in je portemonnee kijken, maar ik zou even doorsparen voor een echt goede rugzak. Toegegeven, hij ziet er lekker vintage uit. Maar daarom is het ook vintage........de producten zijn nu vele malen verbeterd. Waarom niet op marktplaats een Lowe Alpine Sting o.i.d.? Op een gegeven moment wordt je ouder en je rug toch iets minder..........enne de Noren gebruiken die al lang niet meer  :-)


Dave van Deudekom-Guffroy
Eigenaar van Basic Gear Outdoor
Gebruikersavatar
jurgenbouley
Berichten: 40
Lid geworden op: 22 jul 2012, 23:27
Locatie: Veldhoven

Re: noorse legerrugzak

Bericht door jurgenbouley »

[quote="Basic Gear Outdoor"]
Hmmmm...... Persoonlijk (ik denk nu niet commercieel) denk ik dat je op een rugzak niet moet bezuinigen. [/quote]

+1

Ik persoonlijk vond ik de bandjes niet prettig, maar ik ben nu ook verwend met mijn Deuter uit de XL serie.

Heb je hem al eens geladen op de rug gehad?


Herhalen is de kracht van het leren?
RichardV
Berichten: 118
Lid geworden op: 07 mar 2010, 22:41

Re: noorse legerrugzak

Bericht door RichardV »

Ik heb hem niet dus ik weet ook niet hoe het draagcomfort is en dat is ook de reden waarom ik de vraag hier op het forum stelde.
Ik vind het ouderwetse uiterlijk mooi en door het frame draag je hem ook niet direct op je rug.
Ik heb nu een "gewone" rugzak en ik krijg erg snel last van een z#@knatte rug van het zweten.
Verder ben ik persoonlijk niet van de Lowe Alpine. Ik heb een Lowe van 75 +20 voor langere tochten en ook een Deuter van 50+10 voor in de bergen en ik persoonlijk vind de Deuter prettiger.
Ik heb op engelse sites wel wat gevonden van mensen die zo'n noorse rugzak en ik denk dat ik het toch maar bij mijn "oude" rugzak hou. Dan maar een natte rug, die droogt wel weer.

In ieder geval voor de feedback.

Groeten Richard


Gebruikersavatar
jurgenbouley
Berichten: 40
Lid geworden op: 22 jul 2012, 23:27
Locatie: Veldhoven

Re: noorse legerrugzak

Bericht door jurgenbouley »

Draag comfort is persoonlijk.

Had ook zo kunnen zijn dat je de tas al eens in je handen hebt gehad en daarom mijn vraag.  ;-)
Kan niet in je beurs kijken maar voor 25 euries (bij veteraan.nl) kun je geen bult vallen.
Anders door sparen voor een Deuter met aircomfort? ;D


Herhalen is de kracht van het leren?
Gebruikersavatar
janvanloon
Berichten: 3334
Lid geworden op: 20 feb 2012, 22:09

Re: noorse legerrugzak

Bericht door janvanloon »

met de noorse heb ik geen ervaring, ik had eerst de oostenrijkse leger rugzak... omdat die juist twee zakken langs voor heeft ( voor klein en snel bereikbaar spul ) foto 1  ;D
nu gebruik ik de ABL rugzak. inhoud 90l , de twee tassen aan de zijkant ( ieder 10l ) worden afgenomen voor dag uitstapjes  ;D
Bijlagen
images.jpg
rugzak_oostenrijk.JPG
rugzak_oostenrijk.JPG (6.63 KiB) 2092 keer bekeken


Quote: "In the school of the woods, there is no graduation day. " Horace Kephart

bushcraftexperience.be
Gebruikersavatar
Terra
Berichten: 1810
Lid geworden op: 20 jul 2010, 19:45
Contacteer:

Re: noorse legerrugzak

Bericht door Terra »

Fjallraven heeft nu een rugzak met vintage look,
maar wel met modern draag systeem.

vind hem mooi


Afbeelding


www.stichtingbushcraft.nl

It's in adventure, that i learn knowing myself and finding myself...
Plaats reactie