wat zijn jouw rotzooi items?

Op stap met 1 kilo of met 25 kilo. Wat gebruik je en heb je mee?
Gebruikersavatar
johndice
Berichten: 242
Lid geworden op: 04 jan 2015, 22:28
Contacteer:

Re: wat zijn jouw rotzooi items?

Bericht door johndice »

Te duur paracord armbandje vd Bever. Ding gaat al los als je er met je linker pinknagel achter blijft haken.


Gebruikersavatar
janvanloon
Berichten: 3334
Lid geworden op: 20 feb 2012, 22:09

Re: wat zijn jouw rotzooi items?

Bericht door janvanloon »

Mil tec 10 function compass.

Beschikt over;
- Thermometer
- Hygrometer
- Vergrootglas
- Waterpas
- Liniaal
- Compas met optische zoeker
- Hoekmeting
- Led lampje
- Fire steel
- Signaalfluit
- Seinspiegel

Op foto valt het mee... op een andere site vond ik ( achteraf wel : Dimensions: 7 x 2.5 cm, Weight: about 65 g )...
Na bijna 10 euro te spenderen en het in mijn handen te hebben heb ik zo een enorm JACKASS gevoel!!!
Het ergste was toen men vrouw dit zag... Van haar kwam de vraag voor welke snotter heb je dat gekocht? ik antwoord, tja, voor mij eigenlijk... ( Met in mijn achterhoofd het beeld van een balkende ezel ). Ze glimlachte en zei verder niets meer ( ze loopt wel de hele dag rond met een smile tot achter haar oren ).

Vrouw 1 - ik 0

Wat een klere stuk zooi, speelgoed is beter gemaakt :o
Multi_Function_C_5212cd5074bab_2048x2048.jpeg
Multi_Function_C_5212cd5074bab_2048x2048.jpeg (73.12 KiB) 6176 keer bekeken


Quote: "In the school of the woods, there is no graduation day. " Horace Kephart

bushcraftexperience.be
Pyro
Berichten: 229
Lid geworden op: 04 jan 2015, 14:50
Locatie: Cote d'Azur.

Re: wat zijn jouw rotzooi items?

Bericht door Pyro »

Jan, jan, jan....
Waarom laat je het dan ook in godsnaam aan je vrouw zien, da's bij voorbaat al kansloos!


Waidmann
Berichten: 1171
Lid geworden op: 21 feb 2013, 23:08
Locatie: Gelderland

Re: wat zijn jouw rotzooi items?

Bericht door Waidmann »

Dat gaat ze tegen je gebruiken ;-)


Gebruikersavatar
Trailtraveller
Berichten: 2586
Lid geworden op: 20 jan 2010, 20:40
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: wat zijn jouw rotzooi items?

Bericht door Trailtraveller »

Pyro schreef:Jan, jan, jan....
Waarom laat je het dan ook in godsnaam aan je vrouw zien, da's bij voorbaat al kansloos!
Priceless....


Gebruikersavatar
madman73
Berichten: 2119
Lid geworden op: 06 mar 2014, 23:01
Locatie: Delfzijl
Contacteer:

Re: wat zijn jouw rotzooi items?

Bericht door madman73 »

Wat een koopje Jan!
De meeste mannen moeten dieper in de buidel tasten om hun vrouw een hele dag te laten glimlachen!


so_steve
Berichten: 28
Lid geworden op: 12 jan 2016, 22:13

Re: wat zijn jouw rotzooi items?

Bericht door so_steve »

madman73 schreef:Wat een koopje Jan!
De meeste mannen moeten dieper in de buidel tasten om hun vrouw een hele dag te laten glimlachen!
;D die is goed madman73 zo kan je het ook bekijken


Maurice

Re: wat zijn jouw rotzooi items?

Bericht door Maurice »

alles van de action!

echt wat een troep haha


Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1329
Lid geworden op: 01 sep 2014, 12:19
Locatie: In de buurt van Den Haag

Re: wat zijn jouw rotzooi items?

Bericht door MichelVH »

Maurice schreef:alles van de action!

echt wat een troep haha
Ik ben het totaal niet met je eens.


Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1159
Lid geworden op: 14 jul 2015, 16:34

Re: wat zijn jouw rotzooi items?

Bericht door Tim »

Tsja,

Action. Als iets te mooi is om waar te zijn, is het dat vaak ook. Ik probeer een beetje terug te redeneren of het uberhaubt mogelijk is of die troep voor dat geld gemaakt kan worden. En ja, ik vind het ook troep. Zou je het ook kopen als het in Nederland (dus met een Nederlandse kostprijs) gemaakt was?

Zo niet dan is het bijvoorbeeld met kinderhandjes gemaakt of zonder enige vorm van zorg voor omgeving (mens/milieu). Het is onmogelijk deze strategie 100% toe te passen, maar voor mij betekend het dat ik niet bij de Action kom.

Carpy


If you are not willing to be a fool, you can't become a master.
Gebruikersavatar
Kevski-Style
Berichten: 557
Lid geworden op: 09 jan 2017, 14:21
Locatie: Ridderkerk
Contacteer:

Re: wat zijn jouw rotzooi items?

Bericht door Kevski-Style »

@ Maurice:

Ook niet met je eens. Veel spullen zijn zo veel goedkoper en van dezelfde kwaliteit dat het niet uitmaakt. Denk bijvoorbeeld aan verf, spijkers, schroeven, schuurpapier, maar ook nog wel eens kleding.

Ik loop voor mijn werk veel in pak. Ik heb er dan ook genoeg in mijn kast hangen. Maar laatst op zoek naar een nieuwe sjaal. natuurlijk eerst alle herenmodezaken af geweest, want het ook wil ook wat. Niets kunnen vinden wat ik zocht. Komt mijn vrouw op een dag aan met een sjaal met de vraag wat ik hiervan vind. Dus ik zeg, dat is eigenlijk wel precies wat ik zoek. En ja, je raad het al: Action €3,--.

Wil dat zeggen dat ik er alles koop? Nee zeker niet.

Weet ik hoe de Action werkt: ja, dat dan weer wel. Wel eens benaderd door de Action om producten te leveren voor in hun winkelassortiment. daarbij moet ik zeggen dat ik werkte voor een bedrijf wat de zakelijke markt bediende, waarvan veel ook resellers. Doordat er dan al soort van prijsafspraken lopen, en de Action daaronder wilde duiken (door met name hun eigen marges te willen verkleinen, maar ook door de inkoopprijs te drukken door grote aantallen te bestellen) en doordat ze een clausule hadden ingesloten dat ze alles wat niet verkocht werd retour mochten sturen tegen inkoopsprijsvergoeding hebben wij toen nee gezegd. Wij hadden op dat moment als we dat hadden gedaan onze eigen markt om zeep geholpen.

Daarnaast, en dat vergeten de meeste mensen, is Action geen producent, maar een inkoop/verkoop organisatie. Daarmee weten zij niet exact waar wat geproduceerd wordt. Ze kopen het zo in ze trends in de markt afspeuren naast het gewone assortiment. Vandaar dat het aanbod altijd veranderd.

Zo lang je niet in de ambachtelijke sferen zit is daarnaast de prijs altijd doorslaggevend bij de meeste mensen. Daar ontkom je niet aan. En zo lang de wereld niet bestaat uit 1 eerlijk communistisch land (een land waarin alle beroepen een gelijk loon hebben ongeacht de functie) zal het altijd zo blijven dat productie naar andere landen toe gaat. Want de leefomstandigheden zijn daar goedkoper. Zal dat betekenen dat er daardoor mensen hun baan kwijt raken: Ja. Is dat erg: Dat hangt er vanaf hoe je zelf in bent gesteld. Ik kom er eerlijk voor uit dat ik een redelijk goede opleiding heb. Niet omdat wij thuis geld hadden om het te kunnen betalen, maar omdat ik er keihard voor gewerkt heb. Daarentegen kan ik ook zeggen dat ik al jaren niets met die opleiding heb gedaan, maar dat ik mij wel op andere vlakken heb ontwikkeld en een eigen bedrijfje met personeel uit de grond heb gestampt zonder welke vorm van investering van buitenaf. Is dat makkelijk: nee, maar als je het wilt dan kan je er ook een weg voor vinden, wat je er ook voor moet laten.

Datzelfde geldt voor een Action, alleen is dat al langer geleden gebeurt. Want zeg nou zelf: Het is wel heel apart dat winkels met een grotere marge zoals de V&D failliet gaan, net als kleinere winkelketens en losse winkels, maar dat de Action. De markt is daarbij goed te voorspellen, maar het zijn vaak de eigenaren van de ketens/winkels die zijn vastgeroest. Dat iemand iets al 100 jaar hetzelfde doet betekend niet dat het niet anders kan. het is alleen de vraag of diegene dat ook wil. Dat probleem hebben we in het algemeen in Nederland als ik om mij heen kijk en is ook iets wat waarschijnlijk altijd zal blijven....


Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1159
Lid geworden op: 14 jul 2015, 16:34

Re: wat zijn jouw rotzooi items?

Bericht door Tim »

Kevski,

Bij de actian weet je vrijwel zeker dat het voor kinderen, door kinderen is. Voor mij reden genoeg daar niet te komen.

Tim


If you are not willing to be a fool, you can't become a master.
Gebruikersavatar
arjuna
Berichten: 538
Lid geworden op: 26 jan 2016, 20:46

Re: wat zijn jouw rotzooi items?

Bericht door arjuna »

Nu even een gewetens vraag
Waar kan je heden te dagen nog iets kopen waar geen ,even kort door de bocht ,bloed aan kleeft
Ik weet niet wie wat doet in zijn beroeps bestaan ,maar elke werkgever in Nederland heeft wel iets wat niet klopt

Er is een spreekwoord of gezegde begin bij jezelf voor je de wereld verbetert.
en ik heb nog een ongevraagd advies voor de tweede keer ,open een topic hier over en laat elk topic zijn topic zijn
een zijsprong mag ,maar ga weer terug naar de basis
En ik heb dit vaak gedaan die verkeerde zij sprong ,en voor je het weet is de naam van dit topic Wat zijn jou rotzooi gedachte
Of Is @ Maurice een Agent provocateur

Arjuna


Gebruikersavatar
Kevski-Style
Berichten: 557
Lid geworden op: 09 jan 2017, 14:21
Locatie: Ridderkerk
Contacteer:

Re: wat zijn jouw rotzooi items?

Bericht door Kevski-Style »

@ Tim:

Onzin.... Dat is wat je misschien iedereen wil doen geloven, maar is verre van de werkelijkheid. Het is gewoon een nummers spelletje: Groot inkopen is goedkoop inkopen, zo simpel is het. Nagenoeg elke inkoop en verkooporganisatie werkt met staffels, om zo meer omzet tegen een iets lagere winst per item te genereren. Zo weet ik dat het elektrisch gereedschap van Ferm afkomstig is. Wereldmerk: Nee. Voor kinderen: Zeker niet. Van kinderen: Ook zeker niet.

Betalen voor een merk om het merk: Das voor kinderen. Want de prijs van iets zegt niets over de kwaliteit voor dat iets. Vaak is dat gebakken lucht. Hetzelfde als bijvoorbeeld sinterklaas: Das geloven kinderen ook in.
Het is ook niet zo dat een product uit Nederland beter is dan laten we zeggen een product uit China. Lonen liggen daar gewoon een stuk lager, maar aan de kunde ligt het niet. Dan ben je toch gekke eppie als je die keuze ook niet zou maken voor alledaagse producten? Ik zeg niet dat je dan onethisch moet zijn, want dat is een ander verhaal. Maar ik zeg wel dat ik het volkomen verantwoord vind te produceren in een land met lagere lonen.

Maar wat Arjuna zegt: On topic maar weer! BTW misschien nog wel een idee, wat doet iedereen in het dagelijks leven? Best nieuwsgierig naar....


Thabro

Re: wat zijn jouw rotzooi items?

Bericht door Thabro »

.............
Laatst gewijzigd door Thabro op 18 jun 2021, 23:14, 1 keer totaal gewijzigd.


Plaats reactie