wat zijn jouw rotzooi items?

Op stap met 1 kilo of met 25 kilo. Wat gebruik je en heb je mee?
Gebruikersavatar
maartieboy
Berichten: 1181
Lid geworden op: 26 nov 2012, 17:00
Locatie: Rijswijk, Zuid-Holland
Contacteer:

Re: wat zijn jouw rotzooi items?

Bericht door maartieboy »

[quote="sonnie"]
Hmmm... ik heb wel meer dan één rotzooi item aangeschaft in het verleden. Dat zal mij dan ook niet meer zo snel overkomen. Door schade en schande geleerd. En toch.... ik heb een paar jaar geleden een kukri van Cold Steel gekocht. Leek me wel leuk, maarre het is een echte prul. Gemaakt van waaibomenijzer en veel te licht om echt iets mee te kunnen. Ik had het moeten weten: voor die prijs mag je niet al te veel verwachten maar ik heb me een beetje laten misleiden door van die gear-review filmpjes op youtube. Het is wel een fijn ding om in de tuin mee te hannesen  :-\
[/quote]

raar, ik heb de cold steel kukri en ben er dik tevreden mee voor 23 euro. heb er een aantal sparren  van bovenbeendikte doorgehakt en dat ging prima. 1075 is prima voor een machete. is goed scherp te maken maar verwacht geen lange edgeholding.

Een echte machete is trouwens heel licht en zo flexibel als een liniaal.


Gebruikersavatar
leo
Berichten: 576
Lid geworden op: 12 jul 2012, 19:28
Contacteer:

Re: wat zijn jouw rotzooi items?

Bericht door leo »

ik heb hem ook, wel zelf grondig moeten slijpen. moet ook bekennen dat ik hem nog nooit echt goed gebruikt heb en meer gekocht heb in een opwelling. maar ik denk dat die kukri zijn geld wel waard is. weet niet of jullie die destructie test wel eens gezien hebben op youtube, maar die vond ik toch wel gruwelijk voor zo'n goedkoop stukje gereedschap.

edit:

kan zo 123 het filmpje niet vinden. ga het posten als ik hem vind
Laatst gewijzigd door leo op 19 jun 2014, 00:43, 1 keer totaal gewijzigd.


yuno
Berichten: 515
Lid geworden op: 19 jan 2012, 14:21
Locatie: antwerpen

Re: wat zijn jouw rotzooi items?

Bericht door yuno »

uhm, ik ben over het algemeen z'n zeikerd dat ik dagen/weken/maanden research doe voor ik een item aankoop. Een impuls aankoop duurder dan een mars aan de kassa van de AH zal je me niet snel zien doen. Gecombineerd met het feit dat mijn appartement te klein is om veel spullen te huizen wik/weeg ik alles op zijn "gebruikswaarde"

Lang verhaal kort: Ik heb een Backpack van 35l die ik weinig gebruik omdat ik meestal meer nodig heb....


Gebruikersavatar
Dabberty
Berichten: 3026
Lid geworden op: 20 mar 2013, 13:41
Locatie: Praag
Contacteer:

Re: wat zijn jouw rotzooi items?

Bericht door Dabberty »

Dankzij de "loppis" op het bushcraft weekend dit jaar, ben ik een hoop van m'n overbodige items afgekomen, en heb er velen mee blij kunnen maken.
Mijn impulsieve aankoops drang is zo goed als dood gelukkig sinds vorig jaar, ik merk het in m'n portemonnee :-)


Gebruikersavatar
madman73
Berichten: 2119
Lid geworden op: 06 mar 2014, 23:01
Locatie: Delfzijl
Contacteer:

Re: wat zijn jouw rotzooi items?

Bericht door madman73 »

Heb rotzooi gekocht.......... hmmm


Gebruikersavatar
Dabberty
Berichten: 3026
Lid geworden op: 20 mar 2013, 13:41
Locatie: Praag
Contacteer:

Re: wat zijn jouw rotzooi items?

Bericht door Dabberty »

Neenee :-) ik schreef 'overbodige items' :-)


Gebruikersavatar
Smallie
Berichten: 486
Lid geworden op: 25 jul 2011, 20:32
Locatie: Wieringerwerf

Re: wat zijn jouw rotzooi items?

Bericht door Smallie »

[quote="madman73"]
Heb rotzooi gekocht.......... hmmm
[/quote]

Haha, zo las ik hem eerst ook. Gelukkig staat er ook wat anders dan dat ik eerst las ;)
Overbodig is wat anders dan rotzooi. Daarnaast kan, wat voor de een rotzooi is, voor de ander het ideale item zijn.


When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
Gebruikersavatar
MauriceMoss
Berichten: 137
Lid geworden op: 24 sep 2014, 15:50

Re: wat zijn jouw rotzooi items?

Bericht door MauriceMoss »

oeh rotzooi... Ja behoorlijk :)

1) Multi tool van de Karwei.. Gewoon. Niet. Doen. Bagger staal, trekt in 1x krom.. Maarja wat wil je voor 5 euro  :-[
2) Survivalkitje.. Wat moet je daar mee?! Weet niet wat me bezielde, maar echt.. Een mesje wat uit elkaar valt en nog niet door de zachte boter heen komt..
3) Suedeleerachtige groene legerkisten van de dump (geheel eigen schuld, dump kerel is super): te groot en losse zolen.. Ik hou van kisten maar deze waren echt bagger
4) SOG Pup Elite.. Ook weer een fout van mijn kant :( Lang geleden toen ik net met buiten spelen begon wou ik eens een 'echt mes' kopen.. Dus werd het die.. Nu blijkt dat ik een sterke voorkeur heb aan Scandi grinds, en niet hollow grinds (wist ik toen nog niet). En het handvat? Te glad, en veel te klein voor mijn toch niet echt grote klauwen.. Verder: ik heb nooit het gevoel gehad dat hij beter sneed dan een Mora (integendeel), en die zijn goedkoper, en liggen (mij mij) beter in de hand.. Bah..

En nog meer troepjes natuurlijk.. Maar ik zie ook klachten over Fostex? Niet echt ervaring mee behalce de poncho.. Heb ik nu al 6 jaar en veel gebruikt, prima ding.. Heb er zelfs afgelopen week een gear hammock van gemaakt, en dat ligt nog goed ook! Maar zoals ik al zei, verder geen kennis van..


Gebruikersavatar
Cobber
Berichten: 490
Lid geworden op: 04 jan 2015, 20:27
Locatie: Top of the North

Re: wat zijn jouw rotzooi items?

Bericht door Cobber »

Een blikopener uit denemarken...dacht dat is HET, maar kon er niks mee. Dus maar weer gewoon mijn kleine vertrouwde miniopener.

Aigle (?) kanvas schoenen voor in de tropen..was een miskoop. Na een week in de tropen al helemaal verrot maar zal wel komen omdat ik te veel in de modder zat...dus maar weer gewoon rubber laarzen en slippers.

Hanwags worden ook al minder...zolen gaan al sneller naar de filiistijnen.
Laatste TadPole van the North Face..heb drie van deze tenten gehad...maar de laatste was om te huilen..heel de buitentent seal liet los..en dan lig je daar in de regen. Pffffffffff

Spork..kan ik helemaal niks mee. Gewoon mijn vork en lepel die ik al 100 jaar meesleep.
Opvouwbaar bordje..ook niks.

Nike outdoorschoenen..in mijn jeugdjaren eens gekocht. wat een domper. Konden ook niks hebben.

Driepoten om op te zitten///maarja misschien dat ik wel de foute versies heb gekocht van 5 gulden.

Anyway nu koop ik bijna nooit meer wat..alles wat ik heb voldoet goed. Nieuwe tarp gekocht op BCweekend...en de oude verkocht


Leave no Footprints behind or Broken Hearts.
FaceBook Kayak Cobber
Petoodle
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 jun 2015, 15:40

Re: wat zijn jouw rotzooi items?

Bericht door Petoodle »

Baco bijl, een keer zo scherp geslepen dat je je kon scheren. Nadat ik 5 cm door een boom van 10cm heen was, was de rand van de bijl helemaal gedeukt en het metaal soms omgevouwen. Wrangelstar op youtube was het volledig met me eens.


zuma
Berichten: 66
Lid geworden op: 13 apr 2015, 17:23

Re: wat zijn jouw rotzooi items?

Bericht door zuma »

Een 'lichtgewicht' tipi van het merk Happy family. Was meer bedoeld als speelgoed tent denk ik achteraf... Ik heb er nog aan staan klussen (vast grondzeil eruit geknipt, extra afspanpunten onderaan, stalen paal vervangen voor een alu etc. naden met een McNet PU oplossing gesealed) Maar het mocht allemaal niet baten. wel gewichtsverlies gelukt maar waterdicht wilde niet lukken. De naden waren namelijk niet dubbel gekapt gestikt. Maar goed hij kostte maar 80 euro en we hebben er een leuke trektocht mee gemaakt in denemarken (tot het begon te regenen).
Het enige wat ik nog zou kunnen proberen is tenttape. Maar ik heb nu een echte UL tipi van Seekoutside.  Deze happy family miskoop is nu echt een 'speeltent'


Kunie
Berichten: 66
Lid geworden op: 22 jan 2012, 23:45

Re: wat zijn jouw rotzooi items?

Bericht door Kunie »

goedkope knoop compas uit china, te koop per 10.
http://www.dx.com/p/super-mini-compass-10-pack-4732
Ik heb zo'n setje  gekocht en bijna allemaal wijzen ze een andere kant op. 2 draaien niet eens rond. en 1 was lek. Echt een miskoop. Maar voor nog geen 2 euro was het het proberen waard. Heb ook spullen uit china die de verwachting ver overtreffen.


basso
Berichten: 97
Lid geworden op: 05 mei 2015, 07:51

Re: wat zijn jouw rotzooi items?

Bericht door basso »

Ik heb zo'n setje  gekocht en bijna allemaal wijzen ze een andere kant op.
Whahaha
Heb ook spullen uit china die de verwachting ver overtreffen.
Oeh, wat dan? Ik ben soms wel eens door Ali Express aan het grasduinen of ik nog maffe dingen tegen kom, maar je wel een beetje weten waar je naar zoekt. Zo heb ik heb nu een grote hobo stove die echt prima is en een goedkope Cold Steel vouwmes kloon die nog steeds scheermes scherp is.


Petoodle
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 jun 2015, 15:40

Re: wat zijn jouw rotzooi items?

Bericht door Petoodle »

basso schreef:
Heb ook spullen uit china die de verwachting ver overtreffen.
Oeh, wat dan? Ik ben soms wel eens door Ali Express aan het grasduinen of ik nog maffe dingen tegen kom, maar je wel een beetje weten waar je naar zoekt. Zo heb ik heb nu een grote hobo stove die echt prima is en een goedkope Cold Steel vouwmes kloon die nog steeds scheermes scherp is.
Ik heb voor deze vakantie een brandertje gekocht van dx.com voor 50 euro en die doet het boven verwachting goed! Geen enkele problemen mee gehad, top kwaliteit!.

http://www.dx.com/p/brs-8-multi-functional-oil-gas-stove-90761#.VbQBX0Y4pUY


Gebruikersavatar
HJ
Berichten: 3577
Lid geworden op: 13 jun 2010, 20:05
Locatie: Diepenheim

Re: wat zijn jouw rotzooi items?

Bericht door HJ »

AUB on-topic blijven. Het gaat hier over rotzooi items.

Misschien een aardig idee om een soortgelijk topic te starten met goederen waarvan je verwachtte dat het rotzooi zou zijn maar die uiteindelijk enorm goed bevielen.

HJ namens het NBF-moderatorteam


As 't nich wil zoas 't möt, dan möt 't maer zoals 't wil
Plaats reactie