wat zijn jouw rotzooi items?

Op stap met 1 kilo of met 25 kilo. Wat gebruik je en heb je mee?
Boomknuffelaar
Berichten: 120
Lid geworden op: 28 nov 2018, 10:08
Locatie: LWD

Re: wat zijn jouw rotzooi items?

Bericht door Boomknuffelaar »

johndice schreef:Te duur paracord armbandje vd Bever. Ding gaat al los als je er met je linker pinknagel achter blijft haken.
Maar dat bandje is niet gemaakt van paracord maar dynema en daar kun je dus wel een auto mee slepen.


”Worrying”, is usin’ your emagination, to create something you don’t want!!
Boomknuffelaar
Berichten: 120
Lid geworden op: 28 nov 2018, 10:08
Locatie: LWD

Re: wat zijn jouw rotzooi items?

Bericht door Boomknuffelaar »

Het ergste rotzooi product wat ik ooit met grote spijt kocht is dit:
Afbeelding
Luminox ‘horloges’ zijn een goed voorbeeld van waardeloze gadgets.
Er zit een zeer eenvoudig Zwitsers uurwerk in.
Alleen staat bij geen enkel model de secondenwijzer in het midden.
Schroefkroon modellen loopt de as door vasaline, spoelt er snel uit.
De trituim lichtgevende tubes laten geregeld los een gaan geen 25 jaar mee, ik heb ze ook los met tien jaar garantie, maar ook tien jaar haalt hij niet. (Vermoed ik, heb ze nu 6 jaar en faden snel). Soms vermoed ik dat Luminox Traser immiteerd. Luminox brengt deze klokjes nu inmiddels ook uit onder andere naam(men)
Ook kunnen ze niet tegen een stootje.
De Luminox recon modellen zijn pas écht mal.
Er zit een tachymeter op, ikzelf snap dat het er gelikt uitziet maar een tachymeter dient geen enkel doel, deze modellen zijn dus al helemaal puur voor de show. Het geeft een beetje de indruk er mee te kunnen navigeren maar dat gaat niet. Ook de kompas op het bandje ziet er gelikt uit. Echter moet hij er wel af voordat je hem kunt gebruiken en ook dat gaat niet eenvoudig. Waterdicht zijn ze niet écht en er mee duiken is sterk af te raden als je niet in het bezit wil komen van een pols aquarium.
Daarbij zijn deze horloges bijzonder prijzig.
Ik heb 3 modellen gehad en drie teleurstellingen. Had ik op youtube de revieuws maar eerder geraadpleegd.

(3 midellen gehad ivm omruilen)

Uiteindelijk viel mij oog op een ‘simpele’ Pro Master van Citizen die ik met een andere accu heb laten opgraden door citizen s.c.
Heeft weinig (zon) licht nodig.
Geen uurwerk in huis.
Eeuwige kalender.
Een alleen linksom draaiende duikbezel.
Een ‘schroefkroon’ die niet meganisch is.
En met deze accu zou hij na 18 mnd in het donker nog moeten lopen.
Enige wat ik jammer aan het stalen bandje vind is dat er geen wetsuite compensatie is, maarja, zeuren is ook een vak want ik duik droogpak.

Maar bovenal is dit toch mijn favorite buiten klokkie.
Wat ik alleen niet snap is dat het mij in 2 jaar niet gelukt blijkt te zijn een krasje op het glas te ‘krijgen’.
Afbeelding


”Worrying”, is usin’ your emagination, to create something you don’t want!!
Hermanusb
Berichten: 70
Lid geworden op: 10 jul 2019, 16:23

Re: wat zijn jouw rotzooi items?

Bericht door Hermanusb »

Ik bestelde een mooie blouse bij ali en ik ben zeg maar maatje XXL.
Dus zeg tegen moeders de vrouw bestel maar XXXL want die chinezen zijn allemaal wat kleiner.

Toen het pakje binnne kwam stond er daadwerkelijk XXXl in de kraag en een jochie van 10 jaar oud en 40 kilo past er niet in.
Veel te klein, klink klare rotzooi.

Gelijk een poetslap van gemaakt en nooit geen kleding meer besteld.


Plaats reactie