Eigen Bushcraft terrein

Gebruikersavatar
jenniskens
Berichten: 6064
Lid geworden op: 09 apr 2010, 18:45
Locatie: Venray
Contacteer:

Re: Eigen Bushcraft terrein

Bericht door jenniskens »

Dit idee is leuk maar absolut niet uit voerbaar.
Idd uiteindelijk gaat het om centen.


Afbeelding      
See you in the bush, Gebert
Gebruikersavatar
Valknut
Berichten: 90
Lid geworden op: 29 mei 2011, 12:26
Locatie: Eindhoven

Re: Eigen Bushcraft terrein

Bericht door Valknut »

Bij een grondprijs van €2,= per m2, koop je dus voor €100,= een slordige 50 m m2.
Ik heb een heel klein stadstuintje, maar zelfs dat is dus al groter... ::)


Met een vriendelijke groet,
Hans
Gebruikersavatar
tarik
Berichten: 393
Lid geworden op: 25 aug 2011, 22:16
Locatie: empel - s-hertogenbosch

Re: Eigen Bushcraft terrein

Bericht door tarik »

[quote="Valknut"]
Bij een grondprijs van €2,= per m2, koop je dus voor €100,= een slordige 50 m m2.
Ik heb een heel klein stadstuintje, maar zelfs dat is dus al groter... ::)
[/quote]


ik dacht ongeveer 100 euro per persoon dus 400 personen is al 40.000 euro dus het bos is dan al ongeveer 20.000 m m2 dat is al een stuk groter dan 50 m m2  ;-)


Gebruikersavatar
Valknut
Berichten: 90
Lid geworden op: 29 mei 2011, 12:26
Locatie: Eindhoven

Re: Eigen Bushcraft terrein

Bericht door Valknut »

Dat is dan een terrein van losweg 150 x 150 meter voor 400 "eigenaren" / gebruikers. Die weliswaar niet allemaal tegelijk zullen komen recreëren, maar ik ga er vanuit dat wie €100,= inlegt, ook wel af en toe gebruik wil maken van zijn of haar investering. Meestal in de weekends, waarvan we er effectief zo'n 50 in een jaar hebben. 400: 50 = gemiddeld 8 personen per weekend. In praktijk zal het zich niet zo mooi egaal laten spreiden, dus zal er ook ooit met meer / minder volk op de akker gebivakkeerd gaan worden. En dat is dus als er alleen door iedereen 1 x per jaar gebruik wordt gemaakt. Er zullen vast meerdere deelnemers zijn wel (veel) vaker dan éénmaal per jaar eropuit willen. Dat zal dus geregeld moeten worden.
Daarmee verzandt het al snel in een oerwoud (om even in bos-termen te blijven  ;-) ) van wet- en regelgeving met dito handhaving.

Hou me ten goede, ik ben zeker niet negatief over dit erg leuke idee.  #016#
Ik heb alleen toch nog zo mijn twijfels over de haalbaarheid van het plan.
Ik hoop graag dat ik ooit ongelijk krijg  ;D
Laatst gewijzigd door Valknut op 11 jan 2012, 00:25, 1 keer totaal gewijzigd.


Met een vriendelijke groet,
Hans
Vrijbuitert

Re: Eigen Bushcraft terrein

Bericht door Vrijbuitert »

[quote="Valknut"]
Just my 2 cents:
Het idee is op zich erg leuk, maar ik denk dat het al snel tegen de praktische kanten zal schurken. Denk aan eigendomsrechten verdeling, algemeen bestuur en dagelijks bestuur, regels opstellen én handhaven, etc, etc...
[/quote]Dit hoeft in beginsel niet echt op problemen te stuiten. Als de leden van dit forum een (bij de notaris geregistreerde) vereniging oprichten. Dan is zijn de praktische vragen die jij als probleem ziet in ieder geval opgelost.

Maar ik vraag me alleen wel af naar het nut van een eigen bushcraft terrein. Vrijwel iedereen heeft zo zijn voorkeuren over een lokatie, ik denk dat zoiets al gauw zal uitmonden in een heftige discussie waar niemand op zit te wachten.

Bovendien, ook in een eigen bos mag je niet zomaar kamperen. Daarvoor zal de gemeente toestemming moeten geven (mogelijk het bestemmingsplan aanpassen). Krijg je die toestemming niet en ga je er toch kamperen, ben je gewoon strafbaar.

Ik sta er positief tegenover, maar heb ernstige twijfels of het in de praktijk haalbaar zal zijn...


oud deelnemer 4

Re: Eigen Bushcraft terrein

Bericht door oud deelnemer 4 »

[quote="Vrijbuiter-GJC"]
Dit hoeft in beginsel niet echt op problemen te stuiten. Als de leden van dit forum een (bij de notaris geregistreerde) vereniging oprichten. Dan is zijn de praktische vragen die jij als probleem ziet in ieder geval opgelost.

Maar ik vraag me alleen wel af naar het nut van een eigen bushcraft terrein. Vrijwel iedereen heeft zo zijn voorkeuren over een lokatie, ik denk dat zoiets al gauw zal uitmonden in een heftige discussie waar niemand op zit te wachten.

Bovendien, ook in een eigen bos mag je niet zomaar kamperen. Daarvoor zal de gemeente toestemming moeten geven (mogelijk het bestemmingsplan aanpassen). Krijg je die toestemming niet en ga je er toch kamperen, ben je gewoon strafbaar.

[/quote]+1

hier ga ik iig geen geld insteken


Gebruikersavatar
Chevy
Berichten: 763
Lid geworden op: 21 dec 2010, 05:15
Locatie: Somewhere in the concrete jungle...

Re: Eigen Bushcraft terrein

Bericht door Chevy »

Ik heb heel nederland, belgie, duitsland en frankrijk tot mij beschikking en ik hoef er niet eens voor te betalen.

Sorry ik wil niet plaats gebonden zijn dus nee dank je geen intresse.


Gegroet,
Chevy.
Vrijbuitert

Re: Eigen Bushcraft terrein

Bericht door Vrijbuitert »

Een "eigen" bushcraft terrein is overigens wel handig om een cursus vuur maken te geven...


Viking
Berichten: 4459
Lid geworden op: 12 mar 2014, 11:07
Locatie: Zuidlaren

Re: Eigen Bushcraft terrein

Bericht door Viking »

Bushcraftterrein met mooi stukje bos en een stook vergunning mits het met de code's mag.

Zoiets als daar in de buurt van Eindhoven, dat scoutingterrein (weet ff niet hoe die heet)

Woodcraftsurvival en OVERLEVEN weten wel welke ik bedoel.........


Ze kunnen ook een stuk bos schenken, onderhouden wij het wel. (mits de regels haalbaar zijn)


Gebruikersavatar
Daan
Berichten: 184
Lid geworden op: 07 dec 2011, 22:13
Locatie: Aan de muur.

Re: Eigen Bushcraft terrein

Bericht door Daan »

http://www.turtleislandpreserve.com/

Iemand bekend hiermee? Eustace Conway heeft dit idee wel uitgevoerd. In zijn eentje... Dus zeg niet dat het niet kan. Maar makkelijk zal het zeker niet zijn.


Gebruikersavatar
tarik
Berichten: 393
Lid geworden op: 25 aug 2011, 22:16
Locatie: empel - s-hertogenbosch

Re: Eigen Bushcraft terrein

Bericht door tarik »

[quote="Daan"]
http://www.turtleislandpreserve.com/

Iemand bekend hiermee? Eustace Conway heeft dit idee wel uitgevoerd. In zijn eentje... Dus zeg niet dat het niet kan. Maar makkelijk zal het zeker niet zijn.
[/quote]

niks is makkelijk in het leven maar waar een wil is is een weg, ik denk dat als we een eigen terein hebben buscraft / survival ook bekender word in nederland als hobby, kan iemand zich namelijk een voetbal vereniging voorstellen zonder voetbalveld ? of of een golfclub zonder golfbaan ?
Laatst gewijzigd door tarik op 11 jan 2012, 21:52, 1 keer totaal gewijzigd.


Gebruikersavatar
Daan
Berichten: 184
Lid geworden op: 07 dec 2011, 22:13
Locatie: Aan de muur.

Re: Eigen Bushcraft terrein

Bericht door Daan »

Eens. Ik denk dat zoiets inderdaad in verenigingsverband het best te regelen is. Ik zou alleen geen democratische organisatie nemen idd om genoemde redenen. Het bestuur van de vereniging zou dan moeten bepalen waar het terrein ligt en wat de regels zijn. Een andere optie zou zijn om het als bedrijf te doen, maar dan moet je wel een flink startkapitaal hebben lijkt me.

En wat bestemmingsplanwijzigingen e.d. betreft; ja dat klopt maar dat is ook normaal. Er bestaan ook buitensportbedrijven, scoutingterreinen, paintbal bossen en noem maar op. Die zijn ook allemaal een keer aangevraagd bij de gemeente.


Gebruikersavatar
tarik
Berichten: 393
Lid geworden op: 25 aug 2011, 22:16
Locatie: empel - s-hertogenbosch

Re: Eigen Bushcraft terrein

Bericht door tarik »

ik zal eens een ander topic maken hier over
om te kijken hoeveel mensen dit een goed of slecht idee vinden


danny
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 sep 2011, 18:01

Re: Eigen Bushcraft terrein

Bericht door danny »

dit is wel een goed idee en problemen met het opzetten van een plan is er altijd het heeft gewoon even tijd nodig.
En als het er is zijn de meeste en grootste problemen er al niet meer. ;-)

Gr. danny


Gebruikersavatar
Valknut
Berichten: 90
Lid geworden op: 29 mei 2011, 12:26
Locatie: Eindhoven

Re: Eigen Bushcraft terrein

Bericht door Valknut »

[quote="tarik"]
ik zal eens een ander topic maken hier over
om te kijken hoeveel mensen dit een goed of slecht idee vinden
[/quote]

Waarom?
Dit is al een draadje..


Met een vriendelijke groet,
Hans
Plaats reactie

Terug naar “Terreinen, Paalcampings en GPS locaties ”