Wildkamperen Breda

Plaats reactie
jobvdnoort
Berichten: 64
Lid geworden op: 27 mei 2014, 11:36
Locatie: Breda
Contacteer:

Wildkamperen Breda

Bericht door jobvdnoort »

Beste Mensen,

Zijn er mensen met ervaring met wildkamperen in breda en omgeving?
Zelf komt morgen mijn nieuwe tent en wil deze zsm proberen. Ik zag in dorst 2 plekken, maar wel erg dicht langs een pad. Wie is er wel eens geweest en kan er mij meer over vertellen.

Gr,


Eelke
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 jan 2012, 18:33

Re: Wildkamperen Breda

Bericht door Eelke »

Hoi Job,

Wij hebben een tijdje geleden gekampeerd op een paalkampeerterrein vlak bij Chaam, genaamd Chaamse bossen 1. Op deze site https://sites.google.com/site/paalkampeerders/kaart staat een overzicht van alle paalkampeerterreinen in de buurt.

Het mooie van de bossen rondom Breda is dat de lokale staatsbosbeheer er een actief paalkampeerterreinenbeleid (scrable!) op nahoudt, er zijn er best veel vergeleken met andere delen van Nederland.

Groeten,
Eelke


Groeten,
Eelke
----------
Look wide, and even when you think you look wide - look wider still (Baden-Powell)
jobvdnoort
Berichten: 64
Lid geworden op: 27 mei 2014, 11:36
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Wildkamperen Breda

Bericht door jobvdnoort »

Hoi Eelke,

Ik las meer over de Chaamse bossen, zelf kwam ik na wat zoeken op de volgende plek:
Link
Ziet er ook mooi uit, ik denk dat ik van het weekend daar naartoe ga, ben wel benieuwd.

Groetjes,


Viking
Berichten: 4459
Lid geworden op: 12 mar 2014, 11:07
Locatie: Zuidlaren

Re: Wildkamperen Breda

Bericht door Viking »

Anders gewoon illegaal in Mastbos?


jobvdnoort
Berichten: 64
Lid geworden op: 27 mei 2014, 11:36
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Wildkamperen Breda

Bericht door jobvdnoort »

Ben niet zo van het illegale ;) of naja durf ik niet misschien als ik wat vaker wildgekampeerd heb hier.


Silverback
Berichten: 261
Lid geworden op: 25 dec 2013, 15:07
Locatie: Leusden

Re: Wildkamperen Breda

Bericht door Silverback »

Chaam 2 ligt wat verder van de paden af. Alleen de pomp werkt daar niet. Verder een heerlijk rustige plek hoor. Anders tijdens het hemelvaartweekend eens bij Austerlitz komen kijken?


Gebruikersavatar
jaspertimm
Berichten: 1278
Lid geworden op: 01 feb 2010, 21:52
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Wildkamperen Breda

Bericht door jaspertimm »

[quote="Viking"]
Anders gewoon illegaal in Mastbos?
[/quote]

Het mast bos is mega druk. Maar heeft wel een erg vriendelijke boswachter kwam ik achter.

Maar het is wel een mega mega raar bos. Een bos midden in een stadje?


Viking
Berichten: 4459
Lid geworden op: 12 mar 2014, 11:07
Locatie: Zuidlaren

Re: Wildkamperen Breda

Bericht door Viking »

Het mastbos, zal aan de kant van het Ginneken (Breda zuid) drukker zijn.. Bos is zeker niet midden in Breda.. Ligt buiten Breda zelf.. Plek genoeg voor overnachtingen. Leuke van Mastbos is.. Je kant er goed zwemmen.. Eventueel ook Galderse meren


Zoveel mooie plekjes daar in Brabant.. Bij Zundert afgelopen zondag met mijn pa gewandeld.. De Buisse heide.. Mooi gebied.. Ook plek zat om te overnachten..


Eelke
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 jan 2012, 18:33

Re: Wildkamperen Breda

Bericht door Eelke »

Hallo Job,

Ook een mooie plek inderdaad. Breda en omstreken was voor mij een eye-opener, ik trok altijd automatisch naar de Veluwe maar Brabant is ook erg mooi om te hiken en te kamperen.

Groeten,
Eelke


Groeten,
Eelke
----------
Look wide, and even when you think you look wide - look wider still (Baden-Powell)
Plaats reactie

Terug naar “Terreinen, Paalcampings en GPS locaties ”