Verzoek: Tips voor locaties/streken in Schotland

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arjendej
Berichten: 131
Lid geworden op: 29 apr 2014, 19:11
Locatie: Groningen

Verzoek: Tips voor locaties/streken in Schotland

Bericht door Arjendej »

Beste mensen,

Halverwege maart vertrek ik naar Schotland om een dag of tien om te zwerven samen met mijn vriendin. We nemen de boot van Amsterdam naar Newcastle en ik neem mijn eigen auto mee. Het is min of meer ons plan om vanuit Newcastle naar Edinburgh te rijden om daar eventueel één nacht in een hotel te slapen om wat van de stad te kunnen zien. Daarna willen we verder het land in trekken om de resterende tijd van ons verblijf te (wild)kamperen.

Nou was ik al even aan het zoeken geslagen op het forum en ook op andere websites om inspiratie op te doen wat locaties betreft, maar het wil nog niet helemaal vlotten. Daarom de vraag; Heeft iemand tips/ervaring met wildkamperen in het gebied ter hoogte van Edinburgh. Ik ben natuurlijk bereid om nog een eind te rijden, maar wil het op zich wel binnen een kilometertje of 200-250 houden. Of het nou ten noorden of zuiden is van Edinburgh maakt mij niet uit.

Qua omgeving ben ik op zoek naar een mooi groot bos (how surprising), waarbij het soort bos (loof, naald) niet heel belangrijk is. Een rivier/meer in de buurt is op zich wel een vereiste, aangezien ik daar mijn water wil halen en eventueel een hengel uit wil gooien (als dat daar toegestaan is).

Tips, ideeën, GPS locaties, Google Maps linkjes en wat men ook maar kan verzinnen is allemaal welkom! Indien ik duidelijker moet aangeven wat mijn wensen zijn dan hoor ik dat graag.


Gebruikersavatar
Sander2000
Berichten: 2727
Lid geworden op: 06 apr 2012, 15:42

Re: Verzoek: Tips voor locaties/streken in Schotland

Bericht door Sander2000 »

Ik ben in de Cairngorms geweest, dat ligt ten westen van Aberdeen. Wij waren er ook vanaf Edinburgh heen gereden, en kan me niet herinneren dat het langer dan 2 uur was.
Dat is wel ik gok 75% heideveld met bergen, lijkt meer op de hooglanden. Dan zou je dus een stuk bos moeten zoeken wss in het zuiden ervan.
Heb toen ook nog wat moeten improviseren voor de hangmat, ana rotsen gehangen etc..

Extra Survival geeft curcussen in het Galloway park, helemaal in het zuidwesten van Schotland. Daar is heel veel bos maar ik weet niet precies hoe ver dat is vanaf Edinburgh.
Misschien is dat een goeie om ff naar te kijken.
Succes en veel plezier met de voorpret en je reis :-)


Gebruikersavatar
Arjendej
Berichten: 131
Lid geworden op: 29 apr 2014, 19:11
Locatie: Groningen

Re: Verzoek: Tips voor locaties/streken in Schotland

Bericht door Arjendej »

Cairngorns is een tip welke ik nu al een aantal keren heb gekregen, lijkt inderdaad erg geschikt. Het is natuurlijk een gigantisch groot park dus er moet vast iets te vinden zijn qua bos!

Bedankt voor de tip!


Gebruikersavatar
eric
Berichten: 781
Lid geworden op: 27 nov 2011, 17:33
Locatie: limburg, nederland

Re: Verzoek: Tips voor locaties/streken in Schotland

Bericht door eric »

Galloway park is een aanrader, ben er geweest via Extra, een paar jaar geleden.
Mooie omgeving, loofbos, naaldbos, vlakte met typische schotse muurtjes en ook nog een hike gedaan naar een groot meer. Weet alleen de naam er niet meer van..


Er is meer te zien aan de andere kant van de geraniums.....
Gebruikersavatar
Arjendej
Berichten: 131
Lid geworden op: 29 apr 2014, 19:11
Locatie: Groningen

Re: Verzoek: Tips voor locaties/streken in Schotland

Bericht door Arjendej »

Ligt ook zeker binnen mijn bereik en zal het op mijn lijst toevoegen! Thanks!

Ben je destijds per auto naar het park gereden? Zo ja, hadden jullie de auto in de bewoonde wereld achter gelaten of op een parkeerterrein van het park zelf? Ik ben niet vies van een goed stuk lopen met bepakking, maar ben wel benieuwd wat de afstand ongeveer zal zijn vanaf parkeren naar geschikte kampeer locatie.


Gebruikersavatar
eric
Berichten: 781
Lid geworden op: 27 nov 2011, 17:33
Locatie: limburg, nederland

Re: Verzoek: Tips voor locaties/streken in Schotland

Bericht door eric »

Ik was toendertijd meegereden en de auto`s werden op een bospad achtergelaten, waarna het basiskamp een 500 meter het bos in lag.


Er is meer te zien aan de andere kant van de geraniums.....
Plaats reactie

Terug naar “Terreinen, Paalcampings en GPS locaties ”