Locatie nederland of belgie.

Plaats reactie
Rene1308
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 nov 2014, 12:47

Locatie nederland of belgie.

Bericht door Rene1308 »

Hallo allen,

Ik ben opzoek naar een leuke plek om te wildkamperen. Ik zoek geen paalkampeer plaats. Maar echt een stuk bos en het liefst in belgie.

Ik weet dat je in princiepe nergens vuur mag maken maar weten jullie een plek waar ze niet heel moeilijk doen? En zijn er bepaalde periodes dat ze moeilijker doen over een vuurtje? Het hoeft trouwens niet perse in belgie te zijn maar heeft wel een voorkeur.

Ik hoop dat jullie een paar leuke suggesties hebben.

Groeten Rene


Gebruikersavatar
janvanloon
Berichten: 3334
Lid geworden op: 20 feb 2012, 22:09

Re: Locatie nederland of belgie.

Bericht door janvanloon »

Da's geen goede vraag op een forum waar iedereen openbaar kan mee kijken  ;D ( politie, boswachters noem maar op ).
Wild kamperen. Het mag zo en zo niet.
Dus over vuur maken gaan ze overal wat moeilijk doen bij wildkamperen.

Ik heb ooit te horen gekregen dat ik beter zou zwijgen of ik kreeg een boete voor diefstal ( yeps het hout in het bos is niet van jou )  :D

Ntck terein en je bent safe ( hetzelfde als paalkamping ).
Anders een plek zoeken, uitvinden van wie dit is en dan horen voor toestemming.

En mensen die een leuke plek hebben gaan deze niet delen met een onbekende ( voor hetzelfde ben jij die boswachter )  ;D


Quote: "In the school of the woods, there is no graduation day. " Horace Kephart

bushcraftexperience.be
Rene1308
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 nov 2014, 12:47

Re: Locatie nederland of belgie.

Bericht door Rene1308 »

Ok misschien moet ik de vraag iets anders stellen.

Wat zijn jullie ervaringen met wildkamperen en boswachters en/ of politie. Wat waren de consequeties? En in welke omgeving was dit? Ik hoef geen exacte locaties.

Groeten rene


Jeof
Berichten: 461
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:44

Re: Locatie nederland of belgie.

Bericht door Jeof »

google maps even afstruinen en zoeken op een redelijk verlaten stukje. al is dat in west Europa vrij schaars.
maargoed als je ergens minstens 100 meter van een pad af zit dan is er niemand die je zal vinden.
in de Ardennen zijn er tal van plekken waar je heerlijk rustig kunt zitten.

daarnaast geloof ik niet dat er bij de politie/boswachters de mankracht is of de prioriteit ligt bij het opsporen van wildkampeerders


zuma
Berichten: 66
Lid geworden op: 13 apr 2015, 17:23

Re: Locatie nederland of belgie.

Bericht door zuma »

Ga niet in nationale parken zitten in Belgie... laat ik het zo zeggen daar heb ik wat mindere ervaring mee. Kan je beter net wat verder rijden en de Franse grens overwippen. Daar mag je veelal wel bivakkeren (ver van weg en bewoning). Wel altijd even de regels checken van het park waar je induikt want ook hier zijn nationale parken beschermd.  Open vuur anders dan een klein kook vuurtje is altijd af te raden. Zeker als het droog is, ook al doe je nog zo veilig maar het is een baken voor handhavers. En bij droogte zijn ze extra alert.


Rene1308
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 nov 2014, 12:47

Re: Locatie nederland of belgie.

Bericht door Rene1308 »

Thanks, ik zelf vermoed ook dat er niet heel veel mankracht is om het internet af te struinen naar wildkampeerders. En het vuurtje is idd alleen maar om eten te maken. En zeker bij droogte zal ik hier uiteraard uiters voorzichtig mee zijn.

Nog meer ervaringen zijm gewenst ;) bedankt alvast


zuma
Berichten: 66
Lid geworden op: 13 apr 2015, 17:23

Re: Locatie nederland of belgie.

Bericht door zuma »

Nog een tip: kijk toch ook maar eens bij de bivakzones in Belgie hebben ze namelijk een stukje tegen de Franse grens aan met relatief veel bivakzones op loopafstand van elkaar -> legaal wildkamperen.  http://www.bivakzone.be/viroinval-chimay.html


Plaats reactie

Terug naar “Terreinen, Paalcampings en GPS locaties ”