ulvenhoutse bossen/chaamse bossen 1,2,3 waterpomp verwijderd

Plaats reactie
robrob
Berichten: 20
Lid geworden op: 07 feb 2015, 19:41
Locatie: tilburg

ulvenhoutse bossen/chaamse bossen 1,2,3 waterpomp verwijderd

Bericht door robrob »

beste crafters
weet iemand iets meer over waarom staatsbos beheerde de water pompen heeft verwijderd in het ulvenhoutse bos en chaamse bossen.
ze hebben wel nieuwe vuur plaatsen aan gelegd en ook alle rotzoooi weg gehaald.
maar dat de waterpomp weg is vind ik wel jammer moet je veel meer water mee nemen om te wassen en zo.
er liggen wel rond elke plek een watertje waar je water kan halen maar voor somige moet je wel een stukje lopen en alles achter laaten of mee nemen en ik moet zeggen dat er ook regelmatig gasten komen om ander dingen daar te doen dan rustig van de natuur genieten.
en daarom blijf ik vaak liever dicht bij de plek maar nu moet ik veel meer water mee nemen jammer!.

maar als iemand weet waarom ze dit hebben gedaan hoor ik het graag :-) en zo niet hebben jullie weer info dat ze weg zijn :'(

binnen kort weet ik ook of ze weg zijn in dorst en mastenbos ga er over twee weken een tocht langs maken en ook molenheide belgieen maar daar werkt de water pomp zeker vorge week nog geweest (super mooien plek jammer dat je maar een hangmat kwijt kan en het is krap tussen de bomen).

groete rob


Gebruikersavatar
michiel
Berichten: 1582
Lid geworden op: 20 jan 2011, 09:34
Locatie: Noord-Brabant

Re: ulvenhoutse bossen/chaamse bossen 1,2,3 waterpomp verwijderd

Bericht door michiel »

Erg jammer, maar goed om te weten. Dank voor de update.

Ik weet niet zeker waarom ze weg zijn gehaald, maar de laatste jaren kwam er geen water uit. Soms deden ze het wel en dan rook het water sterk naar rotte eieren. Mss verwijderd omdat de kwaliteit van het water niet goed of slecht te garanderen is?

Volgens mij werden de pompen in Brabant gesponsord door 'dat' pompenbedrijf aan de A58 tussen Tilburg en Breda. Wellicht zijn zij niet meer betrokken?

Het kan ook een kosten overweging zijn. Volgens mij is het slaan van een nieuwe pomp if een diepere put kostbaar.

Mss een mail naar Staatsbosbeheer sturen? Kan ook zijn dat er plannen zijn voor nieuwe pompen.

Grinnik, dan houden pkp eigenlijk op om pkp te zijn. De pomp is 'de paal' waar omheen in een straal van 10 mtr mag kamperen.
Laatst gewijzigd door michiel op 14 apr 2015, 19:38, 1 keer totaal gewijzigd.


Brousse - handgemaakt, voor outdoor

You are free to choose, but you're not free from the consequence of your choice.
robrob
Berichten: 20
Lid geworden op: 07 feb 2015, 19:41
Locatie: tilburg

Re: ulvenhoutse bossen/chaamse bossen 1,2,3 waterpomp verwijderd

Bericht door robrob »

bedankt voor de info.
er staat nu nog wel een paal trouwens maar zonder het info boordje.
maar of dat ze terug komen weet ik niet want dan hadden ze het wel gelijk gedaan.
heb ook op de website van staats bosbeheer gekeken en ze hebben wel de text aangepast bij de locaties dat er op de plekken geen water is.
maar nergens dat ze het weg hebben gehaalt lijkt nu net op de website of er nooit water is geweest.
maar ze zijn toch al slecht met het updaten van hun site.
maar ik zal ook laten weten hoe het op de andere plekken is.

maar de vuur pit is wel super niet meer van beton maar een staale pijp van 80 cm in dia blijft lang warm :D


Plaats reactie

Terug naar “Terreinen, Paalcampings en GPS locaties ”