Austerlitz 2015

feday
Berichten: 31
Lid geworden op: 15 apr 2013, 18:25

Austerlitz 2015

Bericht door feday »

Ik ben afgelopen weekend (18/19 April) op PC Austerlitz geweest, dus even een update (er is alleen een draadje over uit '13).

Zag er redelijk netjes uit, de waterpomp werkte goed en het water was behoorlijk helder.
Er is (nog steeds) geen vuurplaats behalve wat voor de hand liggende schroeiplekken (ik heb ze gebruikt).
Er stonden drie shelters, twee van naar schatting vorige herfst. Blijkbaar is het 'leave no trace' principe niet altijd voor de hand liggend, maar het geeft wel droog brand hout  >:D

Ze zijn in de bossen vlak bij de PC flink aan het kappen. Toen ik er was lagen de stammen aan de weg en te zien aan de verf op de bomen waren ze onderweg met kappen in de richting van de PC. Het kan dus goed dat het er over een paar maanden minder leuk (kaler) uit ziet.

S'ochtend kwam er nog een pantser voertuig van de basis langs om polshoogte te nemen, maar die hebben verder niet de moeite genomen om uit te stappen.

Enjoy,
Sjoerd.


Gebruikersavatar
Een pan's hobby kok
Berichten: 8625
Lid geworden op: 30 mar 2011, 11:08
Locatie: Berkel en rodenrijs

Re: Austerlitz 2015

Bericht door Een pan's hobby kok »

leuk verslag.

enne zolang je geen jurk over de broek draagt en daar bij de behorende zwarte bivakmuts ben je geen bedreiging voor de mensen in dienst van de Koning.  ;D


Voor/Door en Met elkaar komen we een heel eind.
GR.Herman
http://www.facebook.com/BushcraftLimburg
een pan's gerechten en voedsel-Rookgerechten.
http://forum.bushcraftnederland.nl/http ... 15#p138315
zuma
Berichten: 66
Lid geworden op: 13 apr 2015, 17:23

Re: Austerlitz 2015

Bericht door zuma »

[quote="Een pan's hobby kok"]
leuk verslag.

enne zolang je geen jurk over de broek draagt en daar bij de behorende zwarte bivakmuts ben je geen bedreiging voor de mensen in dienst van de Koning.  ;D
[/quote]

Oppassen daar dus met winterkamperen (waar een bivakmuts wel lekker warm is en een soort van rok-achtig iets om je broek heen ook extra warmte vasthoudt en je wel bewegelijk kan blijven). ;D


Silverback
Berichten: 261
Lid geworden op: 25 dec 2013, 15:07
Locatie: Leusden

Re: Austerlitz 2015

Bericht door Silverback »

Kleine reactie op de shelters....

Deze worden met regelmaat gebruikt door diverse personen. Door ze te laten staan zijn er al meerdere tentslapers geweest die het eens hebben geprobeerd. Je moet tenslotte ergens beginnen met het warm maken van het publiek voor het buitenleven! Wat betreft het leave no tracés principe, ik ben al blij als iedereen zijn vuilnis weer mee neemt en zijn vuursporen weer opruimt. Meestal kom ik vanuit Austerlitz weer thuis met een vuilniszak vol troep, en dat is niet de troep die ik zelf gebruikt heb.....

Verder, goed dat je doorgeeft dat het al aardig opschiet met de kapwerkzaamheden. Voor zo ver ik het tot nu toe kon bekijken werden er voornamelijk percelen met dichte naaldbossen aangepakt!


hugger
Berichten: 38
Lid geworden op: 13 dec 2011, 19:24
Locatie: N52 38.986 E4 46.222

Re: Austerlitz 2015

Bericht door hugger »

Donderdag 17 juli heb ik overnacht op paalkampeerteerein, Ze zijn nog steeds bezig met het kappen van bomen .Op het paal kampeerterrein was het aardig druk .


basso
Berichten: 97
Lid geworden op: 05 mei 2015, 07:51

Re: Austerlitz 2015

Bericht door basso »

Heb jij een hond? :)


Kunie
Berichten: 66
Lid geworden op: 22 jan 2012, 23:45

Re: Austerlitz 2015

Bericht door Kunie »

vorige week  een nachtje op Austerlitz geweest.
Was er gezellig druk. hangmatters, tent slapers en mensen die zo uit de bush kwamen.
weinig troep maar wel 8 verlaten vuurplekken  :(
Hoorde van 1 van de anderen dat er soms ook lokale jeugd komt om te zuipen en vuur te maken. Gelukkig niet toen ik er was.


hugger
Berichten: 38
Lid geworden op: 13 dec 2011, 19:24
Locatie: N52 38.986 E4 46.222

Re: Austerlitz 2015

Bericht door hugger »

Ja een jack Russel


basso
Berichten: 97
Lid geworden op: 05 mei 2015, 07:51

Re: Austerlitz 2015

Bericht door basso »

Ik was er van 2 op 3 augustus (net dus) en het was weer schrikken wat een bende er was gemaakt in het weekend. Ik hoorde dat er op een gegeven moment zelfs twee auto's waren voorgereden om hun kampeerspullen daar uit te laden. Vandaag een tik op de vingers van de (verder heel sympathieke) boswachten vanwege de drie smeulende dennenappels waarop iemand zijn water aan het koken was: In de maand augustus zijn ze -vanwege de droogte- extra streng, ook al lijkt het er op dat je weet wat je doet. Dit omwille van -zoals de man zei- de voorbeeldfunctie.

@hugger: Gaaf beest. Rete-nieuwsgierig wat er bij de pomp gebeurde maar braaf blijven zitten. Jij had een Poolse poncho hut, oid. Beviel dat?


hugger
Berichten: 38
Lid geworden op: 13 dec 2011, 19:24
Locatie: N52 38.986 E4 46.222

Re: Austerlitz 2015

Bericht door hugger »

Nee ik heb een zwarte DD tarp en maak er elke keer weer een andere set up.


Mirton
Berichten: 22
Lid geworden op: 05 jul 2014, 14:15

Re: Austerlitz 2015

Bericht door Mirton »

Heren,

Ik zit erover na te denken om zondag avond te gaan maar zoals ik hier lees is het dan mogelijk druk met de lokale jeugd. Niet iets waar ik op zit te wachten. Zouden jullie het hierom ook afraden om het zondag op maandag daar te proberen (alleen)? Hebben jullie misschien tips voor een andere plek welke ik met het ov kan bereiken/benaderen?


Silverback
Berichten: 261
Lid geworden op: 25 dec 2013, 15:07
Locatie: Leusden

Re: Austerlitz 2015

Bericht door Silverback »

Mirton,

Gewoon gaan. Het is echt niet zo dat daar elk weekend wilde zuipfeesten worden gehouden hoor. Verder is het meestal zo dat zondagmiddag de meeste mensen weer naar huis gaan! Hoewel het een van de drukkere paalcampings is, is het zeker niet zo dat je daar elk weekend een nummertje moet trekken en achteraan aan moet sluiten!


Mirton
Berichten: 22
Lid geworden op: 05 jul 2014, 14:15

Re: Austerlitz 2015

Bericht door Mirton »

Danjewel Silverback. Ben uiteindelijk wel gegaan maar naar de Chaamse bossen. Waren wel anderen naar gelukkig nette mensen met ongeveer hetzelfde idee. Zie eigen uitstapjes, daar heb ik een kort verslag neergezet.


kwoth
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jul 2016, 12:18
Locatie: Veluwe

Re: Austerlitz 2015

Bericht door kwoth »

Hallo iedereen,

Afgelopen nacht een nachtje doorgebracht op de pk bij Austerlitz in de buurt. Er waren nog twee gezinnen.

In vergelijking met twee weken daarvoor zag het we opgeruimd uit. De shelters waren weg gehaald en stenen voor een vuurplaats bij één boom gelegd.

Nu schrok ik midden in de nacht wakker door iemand die een keihard onbehoorlijk scheldwoord schreeuwde. Kan één van de kinderen zijn, maar zo klonk het niet. Één van de gezinsleden heeft het ook gehoord, gelukkig niet mijn verbeelding dus.

Ik ben niet heel erg bang aangelegd, maar toch maar even poolshoogte gaan nemen na een tijd wakker liggen. Niets te zien.

Ik ben benieuwd of er iemand hier dergelijke dingen heeft meegemaakt. Er zit een AZC in de buurt, maar die hoor je alleen van ver.

Verder was er een behoorlijk grote den omgevallen dicht bij het veld waar aardig wat is gekapt. Hopende fatwood te vinden (eindelijk!) stuitte ik al aan een wortel zagend op een flink wespennest. Dus het boeltje daar maar met rust gelaten. Ook nog wat andere sporen van bushcrafters gevonden. Dus hopelijk heeft er iemand wat informatie over het geschreeuw.


Gebruikersavatar
Martin Outdoors
Berichten: 2192
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:26
Locatie: Waar ik vanavond slaap.

Re: Austerlitz 2015

Bericht door Martin Outdoors »

Ah weer een reden waarom ik nooit op een paalcamping mijn tarpje opzet.


Youtube kanaal "Veld vaardigheden" ;
https://www.youtube.com/channel/UCRx3EQ ... tzC44XdSVw
Plaats reactie

Terug naar “Terreinen, Paalcampings en GPS locaties ”