Paalkamperen in NB , welke zijn nog in leven ?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Basel
Berichten: 1651
Lid geworden op: 04 aug 2011, 17:07
Locatie: Bladel

Paalkamperen in NB , welke zijn nog in leven ?

Bericht door Basel »

Dag allen,

ik wilde over enkele weken weer eens de bossen in naar een paalcamping, lekker legaal :D, nu vroeg ik me af welke nog in leven zijn / nog bestaan en welke evt. niet.
Hierbij gaat het om die in een omtrek van 25 KM. van Reusel / de mierden.
Ik hoor het graag bij ervaringen.

Alvast bedankt


herman744
Berichten: 2726
Lid geworden op: 25 mar 2013, 09:41

Re: Paalkamperen in NB , welke zijn nog in leven ?

Bericht door herman744 »

Misschien net iets te ver. St Anthonis. Stond gisteren slechts 1 campertje.


Gebruikersavatar
J@siu
Berichten: 3573
Lid geworden op: 18 apr 2012, 18:47

Re: Paalkamperen in NB , welke zijn nog in leven ?

Bericht door J@siu »

is ook een "Wintercamping"


"Dont copy me, by yourself"
Gebruikersavatar
vempain
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 jul 2013, 20:01
Locatie: Brabant

Re: Paalkamperen in NB , welke zijn nog in leven ?

Bericht door vempain »

afgelopen zondag even naar paalkampeerplaats Gooren en Krochten (Zundert) gegaan. Hier is de paal weggehaald en lijkt de paalkampeerplaats niet meer te bestaan, en was er al 2 jaar geen waterpomp meer.


Thomas w
Berichten: 26
Lid geworden op: 06 mar 2014, 22:19
Locatie: Utrecht

Re: Paalkamperen in NB , welke zijn nog in leven ?

Bericht door Thomas w »

Bij bij a alle paalkampeer plaatsen waar ik ben geweest was geen waterpomp meer, alleen nog zon houten paal. Ik hoorde dat deze zijn weggehaald vanwege de kosten (of nooit meer terug geplaatst na de winter).

Goede oefening voor het maken van water filters!


Rolf
Berichten: 58
Lid geworden op: 03 sep 2013, 14:26
Contacteer:

Re: Paalkamperen in NB , welke zijn nog in leven ?

Bericht door Rolf »

Ik heb enige tijd terug Twitter-contact gehad met 'Boswachter Anneke'. Zij is de publieksboswachter voor dit onderwerp in Brabant. Er blijft helaas bitter weinig over. De Donge, de Merkskes, Dorst, Mastbos, De Linies Den Hout en Terheijden, allemaal weg. En dat is wat ik zo uit het hoofd hier in de buurt mis (rondom Oosterhout).

De drie plekken bij Chaam zijn er nog (geen pompen meer), Gooren en Krochten, Strijbeekse Heide. Volgens de website van SBB is dat alles in Brabant. Beter ga je de grens over, in België komt er juist steeds meer bij (bivakzones).

Als je mijn twitter even terugscrollt naar juni (geloof ik), dan is daar de korte conversatie met SBB te vinden.


Welkom Buiten: GPS-activiteiten, verhuur, workshops.
Gebruikersavatar
CommonZense
Berichten: 806
Lid geworden op: 18 aug 2014, 10:25
Locatie: Aalst (BE)
Contacteer:

Re: Paalkamperen in NB , welke zijn nog in leven ?

Bericht door CommonZense »

Er is er een in Chaam die erg tof is. Er staan enkele tamme kastanjes en ze ligt goed.verscholen en iets meer buiten de sociale controle locaties die anders als PK zijn aangewezen. Er loopt ook een beekje vlak langs om je wat te wassen, potente spoelen, enzo. Nu met de regen staat er zeker water in.
De paalcamping in België vindt ik erg streng en zijn vaak onnatuurlijk. Houten platformen voor tenten en vaak geen mogelijkheid tot open vuur.


Kennis wordt overgedragen, niet gedicteerd.
Gebruikersavatar
Rien
Berichten: 599
Lid geworden op: 15 apr 2011, 12:02
Locatie: Brugge - België

Re: Paalkamperen in NB , welke zijn nog in leven ?

Bericht door Rien »

Paalkamperen in België is idd streng (al verschillende keren controle gekregen) maar als je je aan de regels houd is er niets aan de hand.
Ik vind deze controle juist zeer goed, het houd de feestende mensen weg en de zones blijven proper en rustig.

Liever zo dan dat alle paalkampeerplaatsen na een jaar of twee gesloten worden door overlast, afvaldump, vernielen van de omliggende natuur, ...

Ik hoop dat dit project in België nog sterk kan uitbreiden en dat iedereen er leert mee omgaan, mss is er dan ooit geen controle meer nodig.
Echt wildcamperen zou natuurlijk nog leuker zijn maar daarvoor is belgie gewoon te dicht bevolkt.


nature will provide our need, but not our greed
Alder
Berichten: 498
Lid geworden op: 22 apr 2014, 09:07
Locatie: Bennekom

Re: Paalkamperen in NB , welke zijn nog in leven ?

Bericht door Alder »

@ Rolf
Daar is ook nog Ulvenhout, is ook een mooie pkp.


Plaats reactie

Terug naar “Terreinen, Paalcampings en GPS locaties ”