OV bereikbare BC-locatie

Plaats reactie
Ovu
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 apr 2019, 11:31

OV bereikbare BC-locatie

Bericht door Ovu »

Beste forumleden,

De komende weken/maanden heb ik nog veel vrije dagen en graag wil ik een gedeelte hiervan gebruiken om minimaal een paar dagen de bossen in te trekken. Echter ben ik wel opzoek naar wat advies omtrent specifieke eisen en wensen:

- met OV bereikbaar. Kan ook met een nachtbus naar Engeland zijn bv. maar graag wel redelijke prijs
- tips om het bos binnen te gaan. Bv. loop van busstation A naar bosgebied B voor een entree waar je weinig kans heb op bezoek van pottenkijkers of de boswachter
- veel ruimte, weinig mensen en paden. In de duinen heb ik ook geBC't en daar zijn toch constant paden waar ik ben geweest, op de Hoge Veluwe heb ik een boete ontvangen (zie tip hierboven, goede entreeplek om dit te voorkomen?)
- Logische route om van plek A naar B te gaan in een paar dagen, zodat ik weer met het OV terug naar NL of de Randstad kan reizen
- Bonuspunten als ik er open vuur kan maken
- Dubbele bonuspunten als ik een buks kan meenemen en kan jagen op klein wild of vogels

Wil graag meer en meer bushcraften alleen loop ik hier tegen aan!


Roely
Berichten: 1471
Lid geworden op: 26 aug 2012, 12:40

Re: OV bereikbare BC-locatie

Bericht door Roely »

Een buks blijft onhandig om mee te nemen. Zeker in vreemde gebieden. Er is altijd wel iemand die je spot!
Kies dan voor een goed gas of luchtdruk pistool die ongemerkt in een tas past.

Verder kan ik je allerlei tips geven over gebieden waar ik vertoef. Maar eerlijkheids halve vindt ik het een beetje onzin. Je kunt bijna overal komen met openbaar vervoer.
Naja niet met je luchtbuks op je rug. Of was jij van mening dat je wel met je buks in een bus toegelaten werd?

Maar oké. Ik zal niet alleen commentaar leveren. Een succesvolle methode welke ik zelf ook altijd gebruik, is een combinatie van Google googlemaps en Google earth. Zoek een mooi natuurgebied uit via Google. Kijk bij Google maps waar allemaal ov punten zijn of in earth.
Zoek verder in earth waar de grote toegangen en paden zich bevinden en kies een andere benadering.

Het is vrij goed te doen allemaal. Ikzelf ga met de auto en kijk op earth en maps, een geschikte plek om te parkeren. Dan zoek ik in earth die delen uit waar geen foto's van beschikbaar zijn. Meestal eindig ik dan in een erg rustig of afgesloten gebied. Dus kan daar rustig overnachten en vuurtje stoken.
Ik gebruik geen gps. Dus loop ter plekke op gevoel de gewenste richting uit en met een kompas. Dus dat ik altijd weet aan welke windrichting ik eruit moet om weer in de buurt van mijn auto uit te komen.

Eerlijkheids halve is het niet 100 procent succesvol. Blijkbaar weten de homo's en jagers ook altijd deze uithoeken te vinden. >:D
De oplossing is gewoon net wat verder door te lopen. Hoe groter de afstand tussen jou en grote paden en parkeerplekken. Hoe rustiger het wordt.

Veel plezier.!

Een tip loonse en drunense duinen. Vanuit busstation loon op zand kun je meteen het natuurgebied in lopen. Gewoon steeds dezelfde richting uit blijven lopen. Dus met busstation in je rug. Krijg je eerst voornamelijk veel bossen en na een uur trekt het helemaal open in duingebied en heide. Dit kun je nog een paar uur volhouden. Echter steeds kom je uit in een rustig gebied en dan wordt het weer drukker omdat je onderweg weer algemene toeggangs punten tegen komt. Bv vanuit een woonwijk of omliggend dorp. Met Google earth kun je wel wat rustige stukken eruit filteren.

En ja heel het gebied is omringd door dorpen en steden. Dus aan alle kanten waar je eruit komt zal je ook weer een bushalte vinden.

Je kunt ook beginnen bij de efteling in kaatsheuvel.. De snelweg oversteken en dan begint daar het bos al. Zelfde methode efteling in je rug houden en dezelfde richting uit blijven lopen, met een beetje correctie naar rechts, anders hou je heel lang alleen de rand van het gebied aan.
Je kunt ook beginnen bij de pi in Vucht. Maar dan is het een langere wandeling door smallere bos stroken. Voordeel is wel dat daar heel rustige en militaire gebieden zijn. Geen vlaggetje is geen oefening, en al zeker geen boswachter ;D


Plaats reactie

Terug naar “Terreinen, Paalcampings en GPS locaties ”