ardennen

Plaats reactie
arjuna

ardennen

Bericht door arjuna »

Zuiderburen

IK heb al een keer op een forum deze vraag gesteld antwoord gehad van johan van dijk ,john van tornak en iemand van het, exstra, team
Aan gezien dit mischien aan jullie aandacht ontsnapt is stel ik deze vraag nog een keer en in het algemeen geadreseerd ;-)
Dus mijn vraag ,zuiderburen  8) weten julli mooie gebieden waar een stel crafters zijn gang kan gaan voor een week of lang week-end
en als het kan een gebied zonder teveel potekijkers
en bij voorkeur in duitsland of de ardennen

Ik dank jullie

koen
Laatst gewijzigd door arjuna op 14 jan 2010, 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.


bannocks

Re:ardennen

Bericht door bannocks »

ik krijg stilaan het gevoel dat je een antwoord wil afdwingen koen


arjuna

Re:ardennen

Bericht door arjuna »

Nee dat is niet zo bedoeld
ik schrijf zo als ik spreek ,als ik een vraag stel,  In mijn werk ben ik wel  genoodzaakt een antwoord af te dwingen voor als het gaat om
mensen , voedsel veiligheid en plaagdieren (muizen e.d)
Maar nu ik je toch aan de lijn heb

Bannocks

kan jij mij een leuk gebied aanduiden

koen

Voel je maar niet in de zeik genomen hier komt ook een dosis gein bij kijken


bannocks

Re:ardennen

Bericht door bannocks »

solwaster
zou een sprookjesachtige omgeving moeten zijn (tip) die ik zelf gekregen heb
dus ik moet zelf ook nog gaan kijken ??

http://www.echteardennen.be/accueil/nl/index.html
Laatst gewijzigd door bannocks op 15 jan 2010, 00:03, 1 keer totaal gewijzigd.


arjuna

Re:ardennen

Bericht door arjuna »

bannocks

ziet er goed uit ben benieuwd als je een verkennings tocht hebt gedann

koen


robjan

Re:ardennen

Bericht door robjan »

Om en nabij  Corbion Bouillon, België daar is het goed vertoeven . ;D
Ik kom daar al een aantal jaar met vrienden om even weg te zijn van alles en gewoon terug naar het begin.
Of met gezin en dan vanaf kleine camping 2daagse tochten maken met mn oudste , of losse dagen met het totaal plaatje .

Erg leuk, mooi , stil , en .................... er zit genoeg wild om er echt even voor te gaan zitten en mooie fotos maken of alleen al  de herinnering maken .

succes met een mooie plek zoeken .
Groeten Robert


Gebruikersavatar
rude
Berichten: 903
Lid geworden op: 17 jul 2012, 17:56
Locatie: België
Contacteer:

Re: ardennen

Bericht door rude »

ik haal hier weer een oud topic uit het archief, gezien ik nieuw op het forum ben. Toch wil ik even een tip geven over waar het goed vertoeven is in België.

Herbeumont en omgeving.

In het woud van Herbeumont is amper controle gezien het zo uitgestrekt is, er is veel wild te zien, vissen kan in de zijriviertjes van de Semois,... het is een eindje rijden, maar voor een weekend is het perfect vertoeven daar. verder raad ik Florenville, Bohan en La Roche aan, verschillende weekendjes er op zitten in de streken en nooit controle gehad. (gewoon met tarp, open vuurtje, 6 personen).


Gebruikersavatar
Smallie
Berichten: 486
Lid geworden op: 25 jul 2011, 20:32
Locatie: Wieringerwerf

Re: ardennen

Bericht door Smallie »

[quote="ruud"]

Herbeumont en omgeving.

[/quote]

Mee eens, prima een week rondgehangen.
En ik was niet de enige, ben verschillende shelters tegen gekomen op verschillende momenten.
Knappe shelters ook, niet gewoon een stapel hout, maar met kennis en aandacht gebouwde onderkomens.
Misschien iemand van dit forum?


When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
Gebruikersavatar
J@siu
Berichten: 3573
Lid geworden op: 18 apr 2012, 18:47

Re: ardennen

Bericht door J@siu »

[quote="ruud"]
ik haal hier weer een oud topic uit het archief, gezien ik nieuw op het forum ben. Toch wil ik even een tip geven over waar het goed vertoeven is in België.

Herbeumont en omgeving.

In het woud van Herbeumont is amper controle gezien het zo uitgestrekt is, er is veel wild te zien, vissen kan in de zijriviertjes van de Semois,... het is een eindje rijden, maar voor een weekend is het perfect vertoeven daar. verder raad ik Florenville, Bohan en La Roche aan, verschillende weekendjes er op zitten in de streken en nooit controle gehad. (gewoon met tarp, open vuurtje, 6 personen).
[/quote]

jip, ook mijn gedacht, Dohan ,klein eilandje midden in de rivier de semois...er is daar in het bos ook nog een oude schiettunnel ...dus keuze genoeg zonder controle... ;D


"Dont copy me, by yourself"
Gebruikersavatar
Hazelaar Bert
Berichten: 224
Lid geworden op: 30 mei 2011, 22:35
Locatie: Erembodegem

Re: ardennen

Bericht door Hazelaar Bert »

Ik ben als jeugdbewegingleider al 18 jaar op kamp geweest in de Ardennen.
Natuurlijk is dit grootschalig en aangevraagd op een boer zijn weiland, maar je ziet wel wat in de streken waar je komt.

Nu wat ik je kan afraden is de streek nabij Durbuy... veel toerisme, veel buitensport zaken, dus veel controle en niet alleen van boswachter of politie. Veel van die buitensportverenigingen lopen zelf de trajecten van hun wandelingen of tochten af en als ze je zien klikken ze dit meteen naar boswachters... mensenkl**ers. Natuurlijk wel goed als je je camouflage-fu wil testen... :P

Wat ik wel kan aanraden is gebied Stavelot-Vielsalm-Houffalize, heel mooi uitgestrekt gebied bijna ononderbroken bos en nog nooit controle gehad bij meerdaagse trektochten met onze oudsten met tarp en vuur.

Nog een plek, maar dat is echt bijna eind van België is Vléssart nabij Louftémont. Daar heb je forêt D'Anlier, heel uitgestrekt waardoor de kans op controle verdwijnt en er lopen tal van beekjes door. Wij hebben er drie dagen in gezeten en geen mens gezien...


...schop ze een geweten...
Gebruikersavatar
rude
Berichten: 903
Lid geworden op: 17 jul 2012, 17:56
Locatie: België
Contacteer:

Re: ardennen

Bericht door rude »

van Vléssart had ik nog niet gehoord, thx voor de tip!


Gebruikersavatar
jaspertimm
Berichten: 1278
Lid geworden op: 01 feb 2010, 21:52
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: ardennen

Bericht door jaspertimm »

[quote="arjuna"]
Zuiderburen

IK heb al een keer op een forum deze vraag gesteld antwoord gehad van johan van dijk ,john van tornak en iemand van het, exstra, team
Aan gezien dit mischien aan jullie aandacht ontsnapt is stel ik deze vraag nog een keer en in het algemeen geadreseerd ;-)
Dus mijn vraag ,zuiderburen  8) weten julli mooie gebieden waar een stel crafters zijn gang kan gaan voor een week of lang week-end
en als het kan een gebied zonder teveel potekijkers
en bij voorkeur in duitsland of de ardennen

Ik dank jullie

koen
[/quote]

Kunnen we ergens hun antwoorden ook terug lezen? Ik ben wel benieuwd namelijk!

Ik ben uberhaupt nooit echt in de ardennen geweest dus ik kan je helaas niet helpen.

Succes! En veel plezier.


Plaats reactie

Terug naar “Terreinen, Paalcampings en GPS locaties ”