Northumberland National Park

Gebruikersavatar
Golok
Berichten: 267
Lid geworden op: 08 sep 2011, 21:26
Locatie: Bussum

Re: Northumberland National Park

Bericht door Golok »

Geweldig om jullie verslag te lezen. Dit jaar ben ik met wat vrienden naar Galloway Forest geweest, maar Northumberland was ook één van de andere serieuze opties. Dit geeft een goed beeld van het park en haar mogelijkheden. txs


Gebruikersavatar
Thijmen
Berichten: 165
Lid geworden op: 08 mar 2011, 18:18
Locatie: Scherpenzeel

Re: Northumberland National Park

Bericht door Thijmen »

hoi golok.... galloway ben ik ook twee keer geweest en vond het daar ook erg mooi! anyway, Northumberland doet wat mij betreft zeker niet onder voor galloway forest park! Houd hem op je verlanglijstje zou ik zeggen!


Gebruikersavatar
Golok
Berichten: 267
Lid geworden op: 08 sep 2011, 21:26
Locatie: Bussum

Re: Northumberland National Park

Bericht door Golok »

Wat me opviel in je verslag was dat er toch veel bos was. Die indruk kreeg ik in eerste instantie niet echt, vandaar Galloway Forest.

Overigens, off topic.....we hebben een nacht overnacht in Newcastle (en dan ook op zaterdag). Dan ga je zaterdagavond wat drinken, en dan weet je niet wat je meemaakt. Lloret de Mar in Engeland (ik wil echt nietmand beledigen). Te ordinair voor woorden. Laten we het houden op een cultuurshock vanuit de stilte van de natuur.

On topic.

Volgende keer dus zeker Northumberland.


Gebruikersavatar
Thijmen
Berichten: 165
Lid geworden op: 08 mar 2011, 18:18
Locatie: Scherpenzeel

Re: Northumberland National Park

Bericht door Thijmen »

@ Golok.... Norhtumberland bestaat inderdaad voor een groot deel uit open velden en grasweiden... ondanks dat is er echt onwijs veel bos te vinden. Kielder forest maakt deel uit van dit gebied en volgens internet is dit het grootste aangelegde bos van europa. Wanneer je graag door het bos wilt rondtrekken raad ik je aan om gewoon stafkaarten te bestellen en a.d.h.v. die gegevens je route uit te zetten... Overigens... vanaf de meeste plaatsen in de omgeving kun je prima reizen met het openbaar vervoer van en naar new castle... het is wel handig om dat vooraf even uit te zoeken...
ik heb tijdens deze vakantie voornamelijk de volgende kaart gebruikt:
kielder water & en forest
kaart nr: OL42
schaal: 1:25 000

New castle ordinair???? hahahaha dat had ik nou echt niet verwacht zeg! ;-) wel weer eens wat anders he! hahaha...

Als je verder vragen hebt waar ik je mee kan helpen... let me know!! via dit topic of stuur een pm... mij maakt het niet uit...


Siegurd
Berichten: 341
Lid geworden op: 17 feb 2012, 10:09
Locatie: N52 11.965 E5 08.616
Contacteer:

Re: Northumberland National Park

Bericht door Siegurd »

[quote="Thijmen"]

Met een eetbaarheidsproef de conclussie getrokken dat deze paddenstoel eetbaar is. Het was een paddenstoel met buisjes ipv lammelen dus niet dodelijk giftig. We vonden dat wel een experimentje waard. Iemand toevallig een idee wat het voor paddenstoel is?


Afbeelding

[/quote]

Beetje laat maar toch. De foto is niet helemaal scherp maar het lijkt sterk op een jong exemplaar van Boletus Edulis (Eekhoorntjesbrood). Die komen ook veelvuldig voor in de UK.
Let alleen op, wat je zegt over buisjes en lamellen klopt niet!!! Niet alle buisjes paddenstoelen zijn ongevaarlijk!!! De Satansboleet is dodelijk en komt in Europa voort. Weliswaar niet veelvuldig en is zeldzaam maar toch! Gelukkig herken je hem ook meteen en zelfs een leek blijft daar wel vanaf denk ik want het is een lelijke (wat je lelijk vindt want ik vind hem juist prachtig) paddenstoel met veel 'alarmkleurtjes'!


Plaats reactie

Terug naar “Terreinen, Paalcampings en GPS locaties ”