Weet iemand de regelgeving betreffende Belgie?

Plaats reactie
Strieminne
Berichten: 260
Lid geworden op: 11 nov 2010, 19:48

Weet iemand de regelgeving betreffende Belgie?

Bericht door Strieminne »

Nou ja, eh, dat was het eigenlijk. De regelgeving betreffende het bos in gaan, het pad af dwalen en je onderkomentje ergens maken en jezelf daar bedruppen. En dan in Belgie.

Bedankt.


Gebruikersavatar
Thzzl
Berichten: 282
Lid geworden op: 12 jan 2011, 23:30

Re: Weet iemand de regelgeving betreffende Belgie?

Bericht door Thzzl »

Mag niet, maar ik geloof dat jullie daar nog best een beetje echte natuur hebben...dus een beetje stealth camping moet wel kunnen toch?


oud deelnemer 4

Re: Weet iemand de regelgeving betreffende Belgie?

Bericht door oud deelnemer 4 »

officieel mag het nie maar ik ga er met enige regelmaat heen en heb er nog nooit last mee gehad
we blijven zelfs een dag of 2/3 op de zelfde plek zonder af te breken en hebben een continu vuur


Gebruikersavatar
jesajojo
Berichten: 201
Lid geworden op: 27 feb 2011, 22:57
Locatie: Barendrecht

Re: Weet iemand de regelgeving betreffende Belgie?

Bericht door jesajojo »

Ik kom er ook geregeld en nog nooit een probleem gehad.
Niet te dicht bij de voetpaden gaan zitten.


Gebruikersavatar
willem zuyderduyn
Berichten: 654
Lid geworden op: 20 jun 2010, 23:34
Contacteer:

Re: Weet iemand de regelgeving betreffende Belgie?

Bericht door willem zuyderduyn »

Eigenlijk is het heel simpel. De regels zijn hetzelfde als in Nederland. Je mag niet zomaar ergens gaan slapen en zeker niet in de Nationale Parken.
Maar uiteraard wel op je eigen grond. En in dat laatste zit een groot verschil met Nederland. Heel veel stukjes grond in bijvoorbeeld de Ardennen zijn partikulier bezit. Soms staat daar een hek omheen of verboden toegang bordjes, maar in verreweg de meeste gevallen is het gewoon een stukje bos. De eigenaar komt er zelf een paar keer per jaar om een boom voor zijn open haard te kappen, en verder woont hij gewoon lekker ergens in Brussel of Antwerpen. Ik heb mij door een boswachter laten vertellen dat ze op die stukjes grond nooit controleren, want ze kunnen nauwelijks controleren of je wel of niet toestemming hebt van de eigenaar.
Uiteraard wordt het anders als je in het Nationaal Park de Ardennen gaat slapen, maar daar lig je meestal zo ver van de bewoonde wereld dat een boswachter of gendarme daar echt niet in het stikkedonker gaat rondwandelen op jacht naar een hiker die daar zonder ghettoblaster stilletjes in zn hangmat ligt te hangen.


Vrijbuitert

Re: Weet iemand de regelgeving betreffende Belgie?

Bericht door Vrijbuitert »

Ongetwijfeld heeft ook België iets van een ministerie waar je dit soort informatie gewoon kan opvragen...


Plaats reactie

Terug naar “Terreinen, Paalcampings en GPS locaties ”