contactgegevens landeigenaren België/Ardennen?

Gebruikersavatar
DutchWolfgirl
Berichten: 60
Lid geworden op: 20 dec 2011, 21:39
Locatie: Middelburg
Contacteer:

contactgegevens landeigenaren België/Ardennen?

Bericht door DutchWolfgirl »

Lekker hard van stapel lopend waarschijnlijk, maar het plan is ontstaan om met een paar vrienden ergens rond eind zomer/begin herfst een weekendje het wild in te trekken. Persoonlijk zou ik dit het liefst ergens in de Ardennen doen, maar aangezien het groepje tot nu toe bestaat uit mensen die nog niet bepaald die-hards genoemd kunnen worden, zou het het prettigst zijn als we ons niet druk hoeven te maken over het risico gesnapt te worden.
Nou heb ik van internet al begrepen dat het met toestemming van een landeigenaar gewoon kan op particulier terrein, maarrrr, ik kan nergens iets vinden hoe je met deze mensen in contact kan komen om die toestemming te vragen.

Iemand die me in de goede richting kan wijzen?


Teacher
Berichten: 2535
Lid geworden op: 19 jan 2011, 16:42
Locatie: België sint-niklaas
Contacteer:

Re: contactgegevens landeigenaren België/Ardennen?

Bericht door Teacher »

terplaatse in je beste frans het vragen.


Afbeelding
Gebruikersavatar
DutchWolfgirl
Berichten: 60
Lid geworden op: 20 dec 2011, 21:39
Locatie: Middelburg
Contacteer:

Re: contactgegevens landeigenaren België/Ardennen?

Bericht door DutchWolfgirl »

whahaha, dat wordt voor mijzelf al een probleem, kan geen Frans  ::) *noteert: checken of een van de anderen Frans kan*


Vrijbuitert

Re: contactgegevens landeigenaren België/Ardennen?

Bericht door Vrijbuitert »

Of gewoon doen wat je van plan was zonder iets te vragen. De kans dat er een eigenaar komt is niet zo groot en als de eigenaar wel komt kan je altijd nog in je beste Frans toestemming vragen...


Gebruikersavatar
Robbe
Berichten: 2957
Lid geworden op: 01 feb 2010, 20:21
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: contactgegevens landeigenaren België/Ardennen?

Bericht door Robbe »

Zie eerste foto:
http://forum.bushcraftnederland.nl/http://forum.bushcraftnederland.nl//viewtopic.php?t=8.msg64898#msg64898

Volgens mij is er weing grensgebied tussen (natuur)camping en stiekem-stilletjes-netjes-toch-doen.

Volgens Grizzly zijn ze op deze camping niet zo moeilijk wat betreft open vuur enzo.
Hoef je ook geen frans voor te kennen.
Laatst gewijzigd door Robbe op 04 jan 2012, 18:18, 1 keer totaal gewijzigd.


Groetjies heej,
                                 Rob.

Tarp als gesloten tentje !
Gebruikersavatar
Terra
Berichten: 1810
Lid geworden op: 20 jul 2010, 19:45
Contacteer:

Re: contactgegevens landeigenaren België/Ardennen?

Bericht door Terra »

Maka is zeker een leuke camping aan de Semois

maarrrrr
als je doel is om wild te kamperen, je eigen stekkie zoeken of hutje bouwen en lekker self providing bezig te zijn,
zijn er maar weinig terrein beheerders die hier belangenloos aan mee willen werken. Sommige scouting terreinen kun je huren maar dan ben je beperkt in ruimte en gebonden aan regels.
Wil je echt legaal wild kamperen ga dan naar Frankrijk (mag je 1 nacht bivakkeren en dan verder trekken) Scandinavie of Schotland.
Ardennen stiekem (doe ik zelf ook) kan, maar de boetes zijn niet mals en een beetje ervaring waar het wel/niet kan is wel handig.


www.stichtingbushcraft.nl

It's in adventure, that i learn knowing myself and finding myself...
Gebruikersavatar
TTS
Berichten: 974
Lid geworden op: 22 nov 2011, 14:05
Locatie: Brabant

Re: contactgegevens landeigenaren België/Ardennen?

Bericht door TTS »

[quote="Terra"]
maarrrrr
een beetje ervaring waar het wel/niet kan is wel handig.
[/quote] Is die ervaring te delen?


Gebruikersavatar
jesajojo
Berichten: 201
Lid geworden op: 27 feb 2011, 22:57
Locatie: Barendrecht

Re: contactgegevens landeigenaren België/Ardennen?

Bericht door jesajojo »

[quote="Terra"]
Maka is zeker een leuke camping aan de Semois

Wil je echt legaal wild kamperen ga dan naar Frankrijk (mag je 1 nacht bivakkeren en dan verder trekken) Scandinavie of Schotland.
Ardennen stiekem (doe ik zelf ook) kan, maar de boetes zijn niet mals en een beetje ervaring waar het wel/niet kan is wel handig.
[/quote]

Frankrijk, scandinavie en schotland zijn voor het legale de beste opties.
Voor het illegale is Belgie zeker een aanrader.
Ben er regelmatig te vinden. Zorg dat je niet vlakbij een voetpad zit maar wel bij water......is altijd handig om bij de hand te hebben.


Vrijbuitert

Re: contactgegevens landeigenaren België/Ardennen?

Bericht door Vrijbuitert »

[quote="Terra"]
Wil je echt legaal wild kamperen ga dan naar Frankrijk (mag je 1 nacht bivakkeren en dan verder trekken)[/quote]Even uit de draad, maar begrijp ik het goed dat je in Frankrijk je slaapzak mag uitrollen in de bosjes, een nachtje mag pitten en de volgende dag weer verder trekken. Daar waar je het wilt doen?


Gebruikersavatar
jesajojo
Berichten: 201
Lid geworden op: 27 feb 2011, 22:57
Locatie: Barendrecht

Re: contactgegevens landeigenaren België/Ardennen?

Bericht door jesajojo »

Alleen bivakkeren toegestaan
Eisen: tussen 19u en 09u. 1 uur wandelafstand van de openbareweg en 1 uur van de grens natuurpark verwijderd. Behalve in Parc National de Vanoise en Parc National des Cevennes. Daar heb je verplichte bivakplaatsen!
Uitzonderingen:
In natuurparken soms verplichte plaatsen. Let op dit wordt strikt gecontroleerd

Aldus: http://debbie.hiking-info.net/trekkingtips/id/wildkamperen_en_bivakkeren


Riroel
Berichten: 890
Lid geworden op: 12 dec 2010, 15:37
Locatie: Hardegarijp
Contacteer:

Re: contactgegevens landeigenaren België/Ardennen?

Bericht door Riroel »

Slechte ervaring met stiekum doen in de Ardennen. Stond in de bossen bij Nisramont aan de verkeerde kant van een dubbelloops (prive grond). Ook de forestiers (boswachters) zijn in de buurt van st Hubert eo niet echt toeschietelijk. Met mijn frans was niets aan de hand, maar volgens sommige heren waren de Hollanders zelf zo asociaal dat ze nergens 'geblieft' werden........ Misschien net de verkeerde getroffen, had zelf in ieder geval in geen geval aanleiding gegeven. #011#


LEARNING THE ART OF DOING MORE WITH LESS Afbeelding
Vrijbuitert

Re: contactgegevens landeigenaren België/Ardennen?

Bericht door Vrijbuitert »

@ jesajojo

Dank je. Komt er min of meer op neer dat ik niet ergens de auto op een parkeerstrook langs de autobaan kan neerzetten om een kilometer van de snelweg in de bosjes te gaan liggen...


Gebruikersavatar
jesajojo
Berichten: 201
Lid geworden op: 27 feb 2011, 22:57
Locatie: Barendrecht

Re: contactgegevens landeigenaren België/Ardennen?

Bericht door jesajojo »

[quote="Vrijbuiter-GJC"]
@ jesajojo

Dank je. Komt er min of meer op neer dat ik niet ergens de auto op een parkeerstrook langs de autobaan kan neerzetten om een kilometer van de snelweg in de bosjes te gaan liggen...
[/quote]

Dat zou ik niet doen.
Ik zet hem in de zomermaanden gewoon op de parkeerplaats van een camping en anders in een dorpje.
Werkt prima. Ergens langs de weg stoppen en vanaf daar gaan lopen is niet aan te raden.
Ze staan je dan gewoon op te wachten.


oud deelnemer 4

Re: contactgegevens landeigenaren België/Ardennen?

Bericht door oud deelnemer 4 »

dus vrijbuiter niet de zelfde fouten daar maken als die je in nederland maakt >:D

http://forum.bushcraftnederland.nl/http://forum.bushcraftnederland.nl//viewtopic.php?p=55469#p55469


Gebruikersavatar
Daan
Berichten: 184
Lid geworden op: 07 dec 2011, 22:13
Locatie: Aan de muur.

Re: contactgegevens landeigenaren België/Ardennen?

Bericht door Daan »

Bikvakveld Freyr. 2 euro voor NKBV of CAB/BAC leden, 4 euro voor niet leden. Wel elke dag je tent opruimen, geen meubels toegestaan, zooi meenemen. Kampvuur mag.

http://www.luieklimmer.nl/wiki/index.php?title=Freyr


Plaats reactie

Terug naar “Terreinen, Paalcampings en GPS locaties ”